Listopadowy wzrost w Ameryce

Ciepły i suchy listopad przyniósł dość dobre wyniki części outdoorowego biznesu w Ameryce. Sprzedaż sprzętu outdoorowego wzrosła  o 2% w stosunku do ubiegłego roku.

Pogoda w Ameryce, i co za tym idzie wyniki branży, zmienia się jak w kalejdoskopie, październik był jednym z
najzimniejszych i najbardziej mokrych w ciągu ostatnich
115 lat (dane NOAA – National Climatic Data Center), czego efektem był 15% wzrost sprzedaży! Za to listopad był trzecim najcieplejszymi i 18 z najmniejszą ilością opadów od ponad stu lat. Nieuchronnie zatem sprzedaż odzieży wierzchniej spadła o 10%, mimo to ogólna sprzedaż branży wzrosła w listopadzie o 2%. Na ten wzrost najbardziej zapracowały sklepy internetowe i sieciowe, podczas gdy sklepy specjalistyczne odnotowały 9% spadki.

Sklepy specjalistyczne

Sprzedaż w sklepach specjalistycznych spadła o 9%, głównie za sprawą ogromnych 20% spadków sprzedaży odzieży wierzchniej. Dla równowagi dość dobrze sprzedawaly się plecaki, sprzęt wspinaczkowy, sprzęt zimowy, buty turystyczne, buty zimowe, buty multisport.

Sklepy sieciowe

Sklepy sieciowe odnotowały 15% wzrosty, lecz nadal ich obroty nie powróciły do poziomu sprzed kryzysu – w listopadzie 2007 obroty wynosiły 140 mln $ i były o 7% większe niż obecnie. Dwucyfrowe wzrosty miały kategorie: sprzęt, akcesoria, ubrania oraz obuwie. Wyższe temperatury nie powstrzymały konsumentów od zakupu butów zimowych, bielizny termicznej i akcesoriów.

Sklepy internetowe

W sklepach internetowych utrzymał się trend wzrostu cen obserwowany w ciągu całego roku. W listopadzie liczba sprzedanych produktów wzrosła  o 3%, równocześnie średnio ceny wzrosły o 9%, co przyniosło internetowym sprzedawcom 13% wzrosty w dolarach. Podobnie, jak w sklepach sieciowych sprzedaż odzieży wierzchniej mimo ciepłej pogody utrzymała sie na dobrym poziomie (2% wzrost jednostkowo i 5% w dolarach).

Źródło: Outdoor Industry Association

COMMENTS

WORDPRESS: 0