HomeRynek outdoor

Ekologiczny mariaż Vaude z Sympatexem

Uznana niemiecka firma Vaude, produkująca wysokiej klasy odzież i sprzęt turystyczny, postanowiła zakończyć współpracę z marką eVent, której właścicielem jest koncern General Electric. Nowym partnerem membranowym Vaude został Sympatex.

Przyczyną „rozwodu" Vaude z dotychczasowym dostawcą technologii membranowej jest zmiana strategii marketingowej eVentu, który w ubiegłym sezonie letnim postanowił udostępnić swój produkt tanim markom.

Prezesi, Michael Kamm (Sympatex) i Antje von Dewitz (Vaude), pieczętują membranowe porozumieniePrezesi, Michael Kamm (Sympatex) i Antje von Dewitz (Vaude), pieczętują membranowe porozumienie

Miejsce eVentu zajął Sympatex, z którym Vaude już współpracowało kilka lat temu. Zarówno Vaude, jak i Sympatex w swojej filozofii wpisują się w bardzo modny ostatnio na rynku outdoorowym trend Eko. Obie marki stawiać będą przede wszystkim na produkty przyjazne środowisku, oparte na standardach Bluesign (od 2008 roku Vaude posiada certyfikat Bluesign).

Antje von Dewitz, prezes VAUDE, zapowiada – "Pierwszą wspólna kolekcję pokażemy na ispo 2011, by następnie wprowadzić ją efektownie na rynek". Mają to być produkty z membraną Sympatex w liniach rowerowej i górskiej, jak również w ofercie obuwia. Von Devitz dodaje – "Naszym celem jest stać się najbardziej przyjazną środowisku marką w Europie". Na pewno może w tym pomóc zastosowanie membrany Sympatex, w której skład nie wchodzi szkodliwy dla środowiska PTFE (popularny teflon). Do jej produkcji używa się podlegającego rycyclingowi PET (z tego polimeru wykonane są np. plastikowe butelki na wodę).

Vaude to duży i ważny gracz na rynku outdoorowym, dlatego nie należy dziwić się słowom Michaela Kamma, prezesa Sympatex – "VAUDE to dla nas idealny partner, wyznaczający ambitne cele ekologiczne. Dla obu naszych firm celem jest dążenie do osiągnięcia celu ekologicznego, przy równoczesnym zachowaniu najwyższej jakości i nowoczesności naszych produktów".

Źródło: Vaude

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0