Kryzys nie dla Fenix Outdoor

W dobie światowego kryzysu są też tacy, którym wiedzie się bardzo dobrze. Świetnym przykładem jest tu szwedzki Fenix Outdoor, jeden ze światowych potentatów rynku outdoorowego. W kryzysowym 2009 roku przychody koncernu wzrosły o 16%!

Fenix Outdoor, logo

Fenix Outdoor, to spółka akcyjna posiadająca takie światowe marki, jak: Fjällräven, Hanwag, Primus i Tierra. Firma jest również właścicielem sieci sklepów outdorowych Naturkompaniet (28 sklepów w Szwecji, w tym 6 franczyzowych).

W 2009 roku przychody Fenix Outdoor wyniosły 1 114.2 mln szwedzkich koron (ok. 114,65 mln €) i jest to wynik o 16% lepszy w stosunku do roku ubiegłego. Oczywiście sam wzrost przychodów jeszcze niewiele mówi. O prawdziwym sukcesie Fenix Outdoor świadczy wzrost zysku netto o 8%! Wyniósł on w 2009 roku 113,3 mln szwedzkich koron, czyli ok. 11,65 mln €.

Tak dobre wyniki korporacja zawdzięcza stabilnym 10-procentowym wzrostom na rodzimym szwedzkim rynku oraz korzystnym dla Fenix kursem euro do dolara. Zarząd korporacji chwali się również dużymi i efektywnymi działaniami w dziedzinie cięcia kosztów, które zaowocowały właśnie wzrostem zysku firmy.

Fenix Outdoor postanowiła wykorzystać swoją dobrą kondycję do powiększenia potencjału firmy. We wrześniu 2009 szwedzi kupili Rosk Ltd., brytyjskiego dystrybutora z roczną sprzedażą ok. 3 mln funtów. A w grudniu do swojego protfolio Fenix Outdoor dołączyła amerykańską techniczną outdoorową markę Brunton (palniki, latarki, panele słoneczne) z ponad 100-letnią tradycją i roczną sprzedażą siegającą 12 mln dolarów. By na koniec roku kupić swojego dotychczasowego amerykańskiego dystrybutora marki Primus.

Największym rynkiem dla Fenix Outdoor była Szwecja (35%), tuż przed Niemcami (27%), innymi krajami skandynawskimi (13%) i krajami Beneluxu (12%).

Źródło:  Fenix Outdoor

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0