Badane przez nas sklepy outdoorowe odnotowały w kwietniu spadki przychodów. Kwiecień, który w Polsce zapamiętamy ze względu na wypadek pod Smoleńskiem, przyniósł średnio 3,2% spadek sprzedaży.
Tegoroczny kwiecień był w
Polsce ciepły. Na przeważającym obszarze kraju marzec
przyniósł
średnią temperaturę na poziomie nieznacznie powyżej
normy. Pod względem opadów kwiecień był
suchy. Przeważnie spadło od 60-70 do 90-100 procent
normy opadów. Zatem wydaje się, że pogoda nie była głównym przyczyną spadków sprzedaży.
Wygląda na to, że największy wpływ na wyniki mogą być konsekwencje wypadku pod Smoleńskiem. Tygodniowy okres żałoby narodowej spowodował spadek liczby klientów w sklepach (Intersport odnotował 20% spadek odwiedzających). Ale wydaje się też, że odpryski światowego kryzysu zaczynają też dotykać polskich konsumentów.
Miejmy nadzieję, że wyniki kwietnia nie zwiastują długotrwałego spadkowego trendu dla branży.
Nasz barometr obejmuje wyniki sprzedaży z 16 sklepów:
- Active.
Góry, turystyka, wspinaczka (Gliwice) - Alpin
Sklep (Warszawa) - Cerro
Torre (Katowice) - E-Pamir.pl
(Kraków) - ERGO
(Częstochowa) - Polar
Sport (Kraków) - Sherpa (Warszawa)
- sieć Skalnik
(4 sklepy, Wrocław) - Sklep
Turysty (Łódź) - Taternik
(Poznań) - Trawers (2 sklepy, Łódź)
- Trekker
Sport (Poznań)
KOMENTARZE