Doskonałe wyniki Asia Outdoor 2010

Piąta edycja targów Asia Outdoor zakończyła się z rekordowymi wynikami: ponad 16 tys. odwiedzających, 359 wystawców oraz 355 dziennikarzy wraz z 14 stacjami telewizyjnymi.

Asia Outdoor, logo

Chiński przemysł outdoorowy stale się rozrasta, zaś chiński rynek outdoorowy jest na najlepszej drodze, by stać się w ciągu najbliższych 8-10 lat trzecim, największym na świecie, po Stanach Zjednoczonych i Europie – zapewnia Knut Jaeger, przewodniczący German Messe Co. Ltd.Niektóre firmy, tak jak na przykład Kailas, zarejestrowały ponad 50% wzrost w tym roku. To pokazuje, że przemysł outdoorowy podąża za trendem wysokiego wzrostu, którego doświadczają inne sektory na ożywionym chińskim rynku – dodaje.

Na tegoroczne targi Asia Outdoor 2010 zawitało 16 326 odwiedzających, co oznacza wzrost o 13,8% względem ubiegłego roku (14 344 odwiedzających). Wystawcy chwalili również odwiedzających targi, wśród których znaleźli się handlowcy z oddalonych nawet o 2 tys. kilometrów prowincji, takich jak Xinjiang, Tybet, Heilongjiang, Liaoling czy Yunnan.

Tymczasem sama liczba wystawców również wzrosła o 24,6%, z 288 (w ubiegłym roku) do 359 ( w tym roku). Rozwój dotyczy także hal wystawowych, których liczbę w tym roku zwiększono z trzech do pięciu, a ich łączna powierzchnia objęła 32 tys. m2. Prawie każdy z chińskich, liczących się producentów branży outdoor był obecny na tegorocznych targach, włączając w to Toread – lidera rynku outdoorowego w Chinach, który jest notowany na giełdzie Shenzhen. W tym roku zwiększyła się także liczba marek zagranicznych, wśród których znaleźli się m.in. Keen, Marmot USA, Millet, Gerber, Silva, Nikon, Alpine Pro, Nikwax, La Sportiva, Yeti, Nordisk, Leki i Petzl. Do nich dołączyło także liczne grono debiutantów.

Jestem pod wrażeniem wysokiej jakości targów i wystawców – mówi Stefan Reisinger, kierownik projektu tragów OutDoor w Messe FriedrichshafenAsia Outdoor naprawdę zrobiły imponujący postęp w ciągu zaledwie pięciu lat.

Wielu wystawców, jak np. Kailas (lider wśród chińskich specjalistycznych marek), Northland/Lowa, Karrimor, Vaude i Acome rozszerzyło swoje wystawowe stanowisko w tym roku.

Dużą popularnością cieszyły się także wysokiej klasy fora, wśród których znalazły się prezentacje m.in. Dr. Jane Jiang’a (Bluesign/China), Stefana Reisinger’a (rozwój rynku w Europie), Zhu Zhaohui z Capital First (finansowanie krajowych marek outdoorowych) oraz Sheng Faqiang’a, dyrektora generalnego Toread (rozwój chińskiego przemysłu outdoorowego).

Najlepsze marki tajwańskiego przemysłu tekstylnego zaznaczyły w tym roku swoją obecność najsilniej w ciągu ostatnich pięciu lat. 16 producentów tkanin i dodatków było bardzo zadowolonych z liczby otrzymanych zamówień. Sama tylko Paiho Group uzyskała zamówienia o wartości przekraczającej 5,75 miliona euro.

Nasi klienci to prawie wyłącznie chińscy producenci, którzy w coraz większym stopniu polegają na innowacyjnych, funkcjonalnych materiałach z Tajwanu. Szczególnie wysokie zapotrzebowanie jest na tkaniny ekologiczne – mówi rzecznik Tajwan Textile Federation – We Friedrichshafen spotykamy się z naszymi europejskimi klientami, natomiast w Nanjing mamy kontakt z topowymi chińskimi markami oraz OEM (Original Equipment Manufacturer – Producent Oryginalnego Wyposażenia), jak również z firmami z Hongkongu, Wietnamu, Korei oraz innych azjatyckich krajów – zapewnia.

Rośniemy szybko wraz z chińskim rynkiem i spodziewamy się w przyszłości dużego skoku naprzód, i to jeszcze przed szóstą edycją tragów Asia Outdoor 2011 – mówi Hang Jian, dyrektor naczelny Nanjing International Exhibition CenterJuż otrzymaliśmy pierwsze rezerwacje dla nowych wystawców, a niektórzy z obecnych wystawców zdradzają plany istotnego powiększenia swoich stanowisk. Lista międzynarodowych wystawców także się rozszerza.

Ponadto na tegorocznych tragach przyznano w sumie 19 Silver Award, Eco Award oraz dwie Gold Award, które zostały wręczone dumnym zwycięzcom przez jury, w skład którego weszło trzech profesorów z renomowanej Jiangsu Industry Design Academy oraz czterech ekspertów z branży. Wśród zwycięzców znalazły się takie marki jak: Vaude (5 nagród), Kailas (3 nagrody), Meindl (2 nagrody) oraz Millet (2 nagrody). Eco Award otrzymała marka Edelrid za swoje liny Bluesign. Gold Award zdobyła marka Vaude za matę do spania Norrsken oraz marka Fire Maple za niezwykły sprzęt do gotowania.

Szósta edycja targów Asia Outdoor odbędzie się w dniach od 27 do 30 lipca 2011 roku. Więcej informacji na stronie www.asian-outdoor.com

Źródło: Messe Friedrichshafen (oprac. A.Ż.)

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0