Od stycznia 2011 outdoorowy handel przeżywa bardzo trudny okres. Pierwsze miesiące roku przyniosły spadki sprzedaży w porównaniu z tym samym okresem w 2010 roku. Majowe wyniki również niestety nie są optymistyczne.
Załamanie outdoorowej sprzedaży nastąpiło w styczniu 2011 i od tego momentu sklepy nie są w stanie osiągnąć poziomów sprzedaży z roku 2010. Kwietniowy wyższe wyniki (+1,3%) zawdzięczamy jedynie temu, że punktem odniesienia był miesiąc, w którym miała miejsce katastrofa w Smoleńsku. A zatem w maju wyniki wróciły do tegorocznej niskiej normy – sklepy odnotowały 2,5% spadek sprzedaży w odniesieniu do maja 2010. GUS od miesięcy raportuje wzrost sprzedaży detalicznej (np. w kwietniu o 18%), dlatego wyniki outdooru martwią. Należy jednak pamiętać, że za wysokie przychody sprzedawców z innych branż (zwłaszcza spożywczej) częściowo odpowiada inflacja.
Nasz barometr obejmuje wyniki sprzedaży z 17 sklepów:
- Active. Góry, turystyka, wspinaczka (Gliwice)
- Alpin Sklep (Warszawa)
- Cerro Torre (Katowice)
- E-Pamir.pl (Kraków, Kielce)
- MAMMUT – Sklep Firmowy (Katowice)
- Sherpa (Warszawa)
- Pietros (Wrocław)
- sieć Skalnik (4 sklepy, Wrocław)
- Sklep Turysty (Łódź)
- Trawers (2 sklepy, Łódź)
- Trekker Sport (Poznań)
- Weld Turystyka & Góry (Dąbrowa Górnicza)
KOMENTARZE