Rośnie zainteresowanie jedną z największych polskich imprez zimowych. Po wpisaniu freeskiingu na listę dyscyplin olimpijskich organizatorzy z optymizmem patrzą w przyszłość.
The North Face Polish Freeskiing Open 2011 powered by Fiat było 8. edycją jednej z najciekawszych imprez zimowych organizowanych w Polsce. Przez dwa dni, zawodnicy z polskiej i europejskiej czołówki, prezentowali widowiskowe ewolucje na skoczni i innych przeszkodach.
Do rywalizacji zarejestrowało się ponad 100 zawodników z 15 krajów. Ich zmagania przyciągnęły według organizatorów około 2000 widzów, którzy w ostatni weekend stycznia odwiedzali Zakopane. W czasie imprezy na stoku Harenda pojawiło się ponad 50 akredytowanych fotografów i dziennikarzy oraz 8 ekip telewizyjnych z mediów regionalnych i ogólnopolskich.
Jak powiedział Andrzej Lesiewski, organizator główny imprezy: Po ośmiu latach Polish Freeskiing Open ewoluowało z małych zawodów przyciągających uwagę pasjonatów, do jednej z największych imprez zimowych organizowanych w Polsce. Ponad 400 publikacji w prasie i interenecie oraz wejścia na żywo w kilku telewizyjnych kanałach informacyjnych świadczą o szerokim zainteresowaniu mediów. Z kolei liczne informacje o zawodach na blogach czy forach internetowych potwierdzają duże zainteresowanie wśród narciarzy. Mamy nadzieję, że wpisanie freeskiingu na listę dyscyplin olimpijskich sprawi, że jeszcze więcej osób zainteresuje się Mistrzostwami Polski w tej dyscyplinie. W końcu to tu rywalizują przyszli reprezentanci Polski.
Polish Freeskiing Open cieszy się także zainteresowaniem mediów zagranicznych. Sprzyja to promocji młodych narciarzy z Polski, którzy mają szansę pokazać się na tle europejskiej czołówki, a także promocji regionu goszczącego event. Doceniają to władze lokalne, w 2011 roku dużego wsparcia imprezie udzieliło Biuro Promocji Zakopanego, a na zawodach obecny był burmistrz miasta.
Rozwój zawodów wiąże się także z coraz większymi kosztami. Już szósty rok z rzędu nieocenionego wsparcia udzielił imprezie The North Face – światowy potentat w branży outdoorowej. 2011 to także kolejny rok współpracy z firmami Red Bull, Fiat oraz Sony. Oczywiście na imprezie nie mogło zabraknąć reprezentanta branży narciarskiej – amerykańskiej marki Armada Skis.
Trwają już przygotowania do kolejnej edycji Polish Freeskiing Open, która odbędzie się w styczniu 2012 roku w Zakopanem. Organizatorzy zapowiadają, że tak jak każdego roku postarają się by impreza była jeszcze większa i jeszcze ciekawsza. Specyfika i dynamiczny rozwój dyscypliny sprzyja wprowadzania różnego rodzaju zmian, które zainteresują zawodników i widzów – potwierdza Lesiewski.
Więcej informacji na temat zawodów znaleźć można na stronie www.pfopen.pl.
SPONSORZY: The North Face, Fiat, Sony Vaio, Armada Skis & Outerwear
PATRONI MEDIALNI: Viva Polska, Extreme Sports Channel, RMF MAXXX, Gazeta Wyborcza, Red Bulletin, Tygodnik Podhalański, Mens Health, Extremium, Ski Magazyn, skionline.pl, aktywni.pl, newschoolers.com, downdays.eu, freestyle.pl, freeskiing.cz i freeride.cz.
PARTNERZY: Polski Związek Narciarski, Polskie Stowarzyszenie Freeskiingu, Association of Freeskiing Professionals, BERN, Apotobo, Biuro Promocji Zakopanego, ośrodek narciarski Harenda oraz portale ski2die.pl i twotip.com
WSPARCIE ENERGETYCZNE: Red Bull
Jacek Będkowski
Snow PR
KOMENTARZE