Słoneczny czerwiec nie pomógł Euromarkowi

Euromark odnotował czwarty z rzędu miesiąc niższej sprzedaży. Zarząd spółki wskazuje na obniżenie popytu na krajowym rynku outdoorowym.

Euromark - czerwiec 2011Euromark – czerwiec 2011

Jednostkowe wyniki sprzedaży “Euromark Polska” S.A. w czerwcu 2011 roku wyniosły 6.292 tysięcy złotych i były niższe o 8,2% od wyników osiągniętych w czerwcu ubiegłego roku. Narastająco, jednostkowe wyniki sprzedaży osiągnięte w okresie marzec – czerwiec 2011 roku wyniosły 23.307 tysięcy złotych i były niższe o 7,4% od wyników osiągniętych w porównywalnym okresie ubiegłego roku kalendarzowego.

Zarząd tak uzasadnia wyniki czerwca:

Czerwcowa sprzedaż spółki dominującej we wszystkich kanałach dystrybucji (za wyjątkiem kanału hurtowego) osiągnęła niewielki wzrost dynamiki sprzedaży bądź pozostawała na poziomie zbliżonym do poziomu sprzedaży zrealizowanej w czerwcu ubiegłego roku. Klienci hurtowi w poprzednim miesiącu, tj. maju br., nadrabiali zaległości zakupowe powstałe w pierwszych miesiącach sezonu Wiosna-Lato 2011, tj. w marcu i kwietniu br. W czerwcu nastąpiło wyhamowanie tej tendencji co przełożyło się na spadek sprzedaży zrealizowanej w tym kanale w miesiącu czerwcu 2011 roku w porównaniu do sprzedaży z czerwca roku ubiegłego. 

Ponadto narastająco jednostkowe wyniki sprzedaży osiągnięte w okresie od 1 marca do 30 czerwca 2011 roku obrazują niemalże równy, niewielki spadek sprzedaży we wszystkich kanałach dystrybucyjnych (za wyjątkiem eksportu, który wykazał wzrost), co z kolei wskazuje na panujące obecnie na krajowym rynku outdoorowym ogólne obniżenie popytu.

Źródło: Euromark

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0