Amer Sports rozwija się poprzez własną sieć e-commerce

Amer Sports rozszerza dystrybucję swoich produktów poprzez własną sieć e-commerce. Po udanym pilotażu marek Salomon i Suunto we Francji, spółka będzie stopniowo otwierać nowe sklepy internetowe w Europie i Ameryce Północnej.

Dzięki platformom e-commerce, Amer Sports zapewni dodatkowy kanał interakcji konsumentów z markami z jej portfolio. Daje także konsumentom możliwość zakupu całej gamy produktów.

Amer Sport jest właścicielem uznanych międzynarodowych marek takich jak Salomon, Wilson, Atomic, Arc’teryx, Precor, Suunto i Mavic.

E-commerce jest dobrym dodatkiem do innych kanałów sprzedaży naszych produktów, takich jak sportowe sklepy sieciowe, specjalistyczne sklepy sportowe, więksi sprzedawcy detaliczni i sklepy markowe. Własna platforma e-commerce oferuje nam możliwość przedstawienia całego asortymentu oraz szansę na wyjaśnienie unikalnych korzyści i cech każdego produktu. Ponadto, dzięki tej formie handlu możemy opowiedzieć historie naszych marek odwołując się do obrazu. To z kolei tworzy silniejszą świadomość konsumencką i popyt na nasze marki – mówi Heikki Takala, prezes i dyrektor generalny Amer Sports Corporation 

We wrześniu 2010 r., firma Amer Sports Corporation poinformowała o wprowadzeniu nowych priorytetów strategicznych. Strategia grupy podkreśla szybszy wzrost w sektorach odzieży i obuwia oraz ukierunkowanie produktów na klienta. Ważne jest także doskonalenie marketingu marki, wzmocnienie sprzedaży oraz rozwój dystrybucji, włączając w to własne sklepy i platformy e-commerce. Sprawność operacyjna nadal jest kluczowym elementem. Strategia określa również finanse wewnętrzne oraz ustanawia cele dla każdej jednostki w portfelu Grupy.

E-commerce jest logicznym elementem naszej listy priorytetów o strategicznej wartości. Pozwala nam rozwijać się szybciej w segmencie softgoods, pozyskiwać konsumentów podążając za zmianami nawyków w sposobie robienia zakupów i poszukiwania informacji, czy po prostu pozwala rozszerzyć naszą obecność w nowych kanałach – dodaje Takala.

Po udanym pilotażu przeprowadzonym z dwoma pierwszymi sklepami, jesteśmy teraz na etapie ekspansji. Pilotażowy proces spowodował podwojenie ruchu na stronie internetowej naszych marek, napędzając stopniowy przyrost sprzedaży za pośrednictwem naszej strony e-commerce, a także podnosząc poziom sprzedaży u naszych partnerów handlowych. Rzeczywiście, nasi partnerzy handlowi odnoszą korzyści ze zwiększonej świadomości marki, jako, że większość konsumentów chce zobaczyć i wypróbować produkt, a więc wolą go kupić w sklepach detalicznych – wyjaśnia Victor Duran, stojący na czele Amer Sports Business to Consumer.

Strategia przyjęta w Amer Sports Business to Consumer sprowadza się do otoczenia konsumenta możliwością doświadczenia marki i komunikacji wartości naszych marek. Następnie należy pozwolić konsumentowi podjąć decyzję, jak i gdzie kupić – kontynuuje Duran. 

W szczytowym punkcie rozwoju platform e-commerce, Amer Sports w dalszym ciągu rozwija sieć sprzedaży detalicznej dla konsumentów. Pod koniec marca grupa posiadała 159 markowych sklepów na całym świecie. Amer Sport dąży do tego aby do 10% przychodów ze sprzedaży Grupy pochodziło z własnych sklepów i e-commerce. 

Źródło: Amer Sports

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0