HomeRynek outdoor

Adidas Group kupuje Five Tena

Adidas Group podpisał umowę nabycia udziałów Five Tena, wraz z całym kapitałem zakładowym Five Ten USA. Transakcja ma zostać sfinalizowana w najbliższych tygodniach.

Łączna cena nabycia wynosi 25 mln dolarów w gotówce przy zamknięciu transakcji i płatnościach warunkowych, które są uzależnione od realizacji założonych działań biznesowych Five Tena w ciągu najbliższych trzech lat.

W ramach planu strategicznego na najbliższe cztery lata (Strategic Business Plan Route 2015) adidas Group spodziewa się, że dzięki wzrostowi organicznemu sprzedaż w segmencie outdoor przekroczy 500 milionów euro do 2015 roku. Dzięki przejęciu Five Tena, adidas Group będzie miał jeszcze lepszą pozycję na drodze do stania się wiodącym graczem na rynku outdoor.

Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z Five Tenem. Five Ten jest wiodącą marką na rynku technicznych produktów outdoorowych oraz w środowisku miłośników sportów outdoorowych. Wspinacze, kolarze górscy oraz inni outdoorowi sportowcy na całym świecie wysoko cenią produkty Five Tena – mówi Rolf Reinschmidt, wiceprezes adidas Outdoor. – Five Ten jest stale w czołówce innowacji i podziela tę samą namietność do sportowców, jak my w adidasie. Stanowi doskonały dodatek do outdoorowego portfolio adidasa i pozwoli się nam rozwinąć. Zakup ten podkreśla nasze wyraźne zaangażowanie w outdoor i pozwoli nam grać główną rolę na rynku outdoorowym. Nie mogę się doczekać współpracy z Charlesem Colem, założycielem i prezesem Five Tena – zapewnia.

Umowa ta zapewnia ekscytujące perspektywy dla Five Tena. Wspierani przez adidas Group, możemy w końcu zrealizować pełen potencjał tego co „Marka dla Odważnych” (hasło Five Tena to „Brand of the Brave”) ma do zaoferowania – mówi Charles Cole, założyciel i prezes Five Tena. – My w Five Ten lubimy filozofię stworzoną przez założyciela marki adidas Adi Dasslera, jego koncentrację na jakości produktu i czynieniu wszystkiego co konieczne, aby umożliwić sportowcom zdobycie przewagi. Ta sama zasada adidasa, aby stawiać sportowców i rozwój na pierwszym miejscu towarzyszy Five Tenowi od prawie 30 lat, jesteśmy podekscytowani tą współpracą – dodaje.

Five Ten był w czołówce innowacji technicznych na rynku outdoorowym od momentu wprowadzenia gumy Stealth – rewolucyjnej mieszanki gumy charakteryzującej się wysokim współczynnikiem tarcia, wyprodukowanej po raz pierwszy w 1985 roku. Dziś rodzina produktów Stealth obejmuje ponad pół tuzina nagradzanych mieszanek, które zapewniają sportowcom najwyższe możliwości w różnych warunkach.

W skład Five Ten Team Elite wchodzą najlepsi zawodnicy, tacy jak: Dean Potter, sportowiec roku National Geographic 2011, JT Holmes, mistrz narciarstwa wysokogórskiego i Suz Graham, najbardziej wszechstronna i obiecująca zawodniczka na świecie.

Adidas jest outdoorową marką dla sportowców. Ma długą historię innowacyjnych produktów, do których należą m.in. „Super Trekking” – pierwsze, lekkie buty trekkingowe, noszone przez legendę wspinaczki Reinholda Messnera podczas jego pierwszego wejścia bez tlenu na Everest w 1978 roku. Wielokrotnie nagradzana kolekcja Terrex oferuje lekką i techniczną odzież oraz sprzęt dla fanów outdooru.

Tradycja zapoczątkowana przez założyciela adidasa – Adi Dasslera, który pracował indywidualnie ze sportowcami przyczyniając się do osiągania przez nich jeszcze lepszych wyników, jest kontynuowana także dzisiaj. Adidas Outdoor podjął współpracę z najlepszymi zawodnikami, do których należą m.in. bracia Huber, Beat Kammerlander i Barbara Zangerl. Współpracuje także z prestiżowymi organizacjami, takimi jak Zermatt Alpin Center (Szwajcaria) i Ragni di Lecco (Włochy).

adidas Group

Adidas Group jest jednym z globalnych liderów w branży dóbr sportowych, oferując szeroką gamę produktów w zakresie kluczowych marek: adidas, Reebok, TaylorMade, Rockport i Reebok-CCM Hockey. Z niemiecką siedzibą w Herzogenaurach, adidas Group posiada ponad 46 tys. pracowników i osiągnął sprzedaż na poziomie 12 mld euro w 2010 roku.

Five Ten

Five Ten jest firmą rodzinną, której misją jest tworzenie najlepszego obuwia outdoorowego dla sportowców. Oferuje innowacyjne produkty dla sportowców, którzy uprawiają wspinaczkę i kolarstwo górskie. Five Ten został założony przez Charlesa Cole w 1985 roku, siedzibę ma w Redlands w Kalifornii i zatrudnia 37 osób. W 2011 r. roczna sprzedaż netto ma wynieść około 16 mln euro, z wyłączeniem działalności dystrybutora w Japonii i Korei.

Źródło: adidas Group

 

***

O szczegółach transakcji, powodach sprzedaży marki i planach na przyszłość można się także dowiedzieć z rozmów jakie zostały przeprowadzone przez serwis Vital MTB z Charlesem Colem, założycielem i prezesem Five Tena oraz Rolfem Reinschmidtem, wiceprezesem adidas Outdoor. Polecamy! 

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0