W związku z pojawiającymi się w internecie nieprawdziwymi informacjami dotyczącymi miejsca produkcji sprzętu Petzl, chcielibyśmy je zdementować i przedstawić stan faktyczny.
Od swojego powstania w 1973 roku firma Petzl pozostaje firmą rodzinną, która inwestuje w narzędzia badawcze, rozwój, testy i środki produkcji.
Firma Petzl ma 3 fabryki we Francji (w Crolles, Rotherens, Eybens) i jedną w Malezji.
Ta ostatnia spełnia te same standardy jakości oraz praw pracowników, jak fabryki we Francji.
Petzl współpracuje również z podwykonawcami, przestrzegającymi ściśle norm dotyczących jakości:
- w Europie z wyłącznymi partnerami,
- w Chinach przy produkcji niektórych kasków (Meteor, Picchu) oraz przy zakupie specyficzne akcesoriów (np. uchwyt do latarki czołowej Ultra, rękawiczki)
Wymagania Petzl
Dla użytkowników kluczowe znaczenie ma niezawodność i jakość produktów. W firmie Petzl, będącej producentem SOI (Sprzęt Ochrony Indywidualnej), troska ta obejmuje cały okres życia produktu, od narodzin sprzętu po serwis posprzedażny. Na każdym etapie, podczas opracowywania i produkcji, sprzęt poddawany jest wielu testom laboratoryjnym, w terenie i na liniach produkcyjnych.
Podczas fazy badań i udoskonalania, biuro projektowe współpracuje z laboratorium badań Petzl, by zagwarantować optymalne użytkowanie, zapewniając maksymalne bezpieczeństwo. Laboratorium Petzl testuje komponenty, by zatwierdzić wybór. Wreszcie – wszystkie produkty typu SOI sprawdzane są indywidualnie.
Opanowanie technologii
Działalność Petzl wymaga jednoczesnego panowania nad różnorodnymi materiałami: tekstyliami, metalem, plastikiem, elektroniką i specyficzną technologią przetwórstwa tworzyw sztucznych, iniekcji, szycia, kucia, diod itd. Ta wiedza pozwala na opracowanie sprzętu odpowiadającego trudnym warunkom użytkowania: odpornego na uderzenia, ścieranie, ekstremalne temperatury…
Bezpieczeństwo: na pierwszym miejscu
Dla Petzl bezpieczeństwo użytkowników jest najważniejsze. Dlatego też, na każdym etapie rozwoju i produkcji, produkty Petzl przechodzą wiele testów: testy w laboratorium, testy terenowe, kontrole indywidualne. Jeśli coś może zagrozić użytkownikom, Petzl robi wszystko by naprawić problem.
Ta polityka skłoniła nas do przeprowadzenia wiosną 2011 dwóch akcji zwrotu produktów: lonży na via ferraty SCORPIO i przyrządu z automatyczną blokadą GRIGRI 2 (pierwsza seria). Działaniom tym towarzyszą odpowiednie kroki naprawcze i decyzje, by jeszcze zwiększyć zakres badań i kontroli produkcji. Więcej informacji o zwrotach produktów na www.petzl.com.
Źródło: AMC
KOMENTARZE