La Sportiva debiutuje na rynku outdoor z linią odzieży, którą zaprezentuje na targach ISPO w Monachium oraz amerykańskich Winter Retailer 2012. Pierwsza kolekcja, składająca się z ponad 50 modeli dla kobiet i mężczyzn, koncentruje się na odzieży narciarskiej i wysokogórskiej.
Kultura skialpinizmu kwitnie w Europie i wykazuje znaczny wzrost w Ameryce Północnej – mówi Jonathan Lantz, prezes La Sportiva NA. – Nasz zespół projektantów w Dolomitach wykorzystał informacje zwrotne od najlepszych na świecie narciarzy wysokogórskich, aby stworzyć odzież, która jest szybka, lekka i bardzo wydajna. Dla narciarstwa wysokogórskiego, backcountry i alpinizmu, linia odzieży La Sportivy wyznacza nowy poziom wydajności i innowacyjności – dodaje.
Rosnąca konkurencja
Coraz częściej można zaobserwować, że firma specjalizująca się w produkcji sprzętu („hardgoods”), wkracza w świat produktów tekstylnych („softgoods”). W wielu przypadkach, sprzedaż odzieży przynosi większe obroty i marże dla marek outdoorowych i zimowych – a co za tym idzie, jedna część biznesu może wspierać drugą.
Firmy w branży stają się coraz większe i większe – mówi Lantz. – Jesteśmy w stabilnej sytuacji finansowej, a to jest jeden ze sposobów, aby pozostać konkurencyjnym – wyjaśnia powody wprowadzenia nowej linii.
Przedstawiciele La Sportivy zaczęli poważnie rozważać ten pomysł w 2009 roku, a następnie rok później ogłoszono rozpoczęcie współpracy z Samsungiem, mającym swoją siedzibę w Korei Południowej. Zapewne wydawało się to czymś dziwnym w opinii większości Amerykanów (i nie tylko – red.), którzy znają Samsunga z jego elektroniki, takiej jak HDTV i tabletów. Ale w Azji, dział Samsung Cheil Industries jest dobrze znany ze swoich technologii włókienniczych. Samsung wniósł swoją wiedzę w zakresie badań, rozwoju i produkcji odzieży, i stał się licencjonowanym dystrybutorem nowej linii odzieży w Korei, a rynek ten La Sportiva postrzega jako wielką szansę dla rozwoju – mówi Lantz.
Ski-koncentracja
Innym motorem wejścia La Sportivy na rynek odzieżowy była chęć stworzenia niszowej linii technicznej odzieży, dostosowanej do wymagań narciarzy. Firma, która jest znana z nart i butów narciarskich, czuje że rozumie narciarzy lepiej niż pozostałe firmy, z którymi wkrótce będzie konkurować na odzieżowym rynku. Tak więc w projektowaniu i konstruowaniu nowej linii, marka skupia się na wspólnych frustracjach narciarzy w kwestii ich dotychczasowych problemów z narciarską odzieżą.
Obejmuje to: zamki pod pachami, które można obsługiwać jedną ręką… kieszenie wystarczająco duże aby mogły pomieścić foki… kaptury, które łatwo dopasowują się do kasku lub głowy i nie ograniczają pola widzenia… i system warstw, które dobrze ze sobą współpracuje – wylicza Lantz.
Na tej liście znajduje się również wymóg, by zamki pod pachami były na tyle duże, aby użytkownik miał dostęp do ocieplanych kieszeni w wewnętrznej warstwie odzieży.
Nowa linia obejmuje technologie marek, które są dobrze znane konsumentom, w tym Gore-Tex, PrimaLoft, YKK i SuperFabric.
Jesteśmy naprawdę skoncentrowani na dostarczaniu takich produktów na rynku, które mają specyficzne przeznaczenie – dodaje Lantz. – Oczywiście można ich użyć do czegoś innego, ale w naszym centrum zainteresowania są narciarze i alpiniści.
Zalety produktów
Wspólnym tematem w większości nowych linii odzieżowych La Sportivy jest łączenie kilku technicznych tkanin w jedną całość.
Softshellowa kurtka La Sportiva Adjuster (sugerowana cena producenta $339) na przykład zawiera Gore Windstopper na przedniej części i na ramionach, w połączeniu z bardziej oddychającym, bezmembranowym materiałem pod pachami i na plecach. Kurtka ta, podobnie jak kilka innych modeli, wykorzystuje mocny zamek błyskawiczny YKK VT9, który dobrze chroni przed warunkami atmosferycznymi, a przy tym jest trwały i łatwy w obsłudze.
Innym przykładem są spodnie Adjuster (sugerowana cena producenta $ 299), wyposażone w funkcjonalne elementy takie jak ochraniacze przeciwśnieżne, czy odpinane szelki. W większości modeli spodni narciarskich La Sportivy (w tym także w Adjuster) na wierzchu mankietów zastosowano wzmocnienia z opartej na kevlarze tkaniny SuperFabric, co ma chronić materiał przed uszkodzeniem, a tym samym zmniejszyć zużycie spodni.
Męska kurtka i spodnie Storm Fighter wykorzystują za to nowy laminat Gore-Tex Active Shell, zaś kurtka i spodnie Resolute – Gore-Tex Pro Shell.
W kategorii odzieży wierzchniej z izloacją, La Sportiva zadebiutuje z kurtką Pegasus PrimaLoft (sugerowana cena producenta $199), w której zastosowano PrimaLoft One o różnej gramaturze – 100-gramowe wypełnienie znajduje się w korpusie kurtki, a 60-gramowa izolacja w ramionach. Kurtka może być skompresowana i schowana w jedną ze swoich kieszeni – osiąga wtedy wielkość dwóch kanapek. W nowej linii znajdą się również produkty wypełnione puchem.
Jeśli chodzi o kolory, to jak zapewnia Lantz, La Sportiva z jednej strony stawia na odważny jasny niebieski, żółty i czerwony, a z drugiej – na konserwatywną czerń i szarość.
Wraz z premierą odzieży, firma zadebiutuje na europejskich i amerykańskich targach z nowym sprzętem narciarskim.
La Sportiva będzie dystrybuować swoją linię odzieży w specjalistycznych sklepach outdoorowych, czyli tam, gdzie jest dobrze rozpoznawalna.
Świąteczny akcent:
[video:http://www.youtube.com/watch?v=hHvO23LxOaw]Źródło: La Sportiva, snewsnet.com
KOMENTARZE