Tegoroczna sprzedaż w sklepach outdoorowych kształtuje się dużo poniżej oczekiwań. Niestety październik nie przyniósł przełomu i kasy sprzedawców zapełniły się mniejszą gotówką niż przed rokiem.
Załamanie outdoorowej sprzedaży nastąpiło w styczniu 2011, jakby wbrew danym nadchodzącym z polskiej gospodarki. GUS notuje dwucyfrowe wzrosty sprzedaży detalicznej (w październiku 11,2%!), a polska gospodarka rośnie w dobrym na tle europejskim tempie.
Wzrosty sprzedaży detalicznej podawane przez GUS zawdzięczamy w dużym stopniu skokowi cen paliw i żywności, co powoduje, że portfele outdoorowych klientów są co raz chudsze. Niebagatelne znaczenie ma też rosnący kurs euro, który dla naszej branży opartej na imporcie stanowi duże wyzwanie.
Co gorsza, w tym roku pogoda wybitnie nie sprzyja branży outdoor. Ciepłe i suche lato, wyjątkowo pogodna jesień i spóźniona o miesiąc zima nie nastrajają optymistycznie.
Nasz barometr obejmuje wyniki sprzedaży z 17 sklepów:
- Active. Góry, turystyka, wspinaczka (Gliwice)
- Alpin Sklep (Warszawa)
- Cerro Torre (Katowice)
- E-Pamir.pl (Kraków, Kielce)
- MAMMUT – Sklep Firmowy (Katowice)
- Sherpa (Warszawa)
- Pietros (Wrocław)
- sieć Skalnik (5 sklepy, Wrocław)
- Sklep Turysty (Łódź)
- Trawers (2 sklepy, Łódź)
- Trekker Sport (Poznań)
- Weld Turystyka & Góry (Dąbrowa Górnicza)
KOMENTARZE