HomeRynek outdoor

ISPO MUNICH już za mniej niż dwa tygodnie

Targi Ispo, występujące od najbliższej edycji pod nazwą ISPO MUNICH, są wiodącą platformą komunikacji branży sportowej na świecie. Odbywająca się zawsze na początku roku (początek lutego lub przełom stycznia i lutego) impreza targowa gromadzi corocznie ponad 75 tys. branżowych odwiedzających z ok. 110 państw.

W 17 halach, na powierzchni 180.000 metrów kw., prezentowana jest kompleksowa oferta ponad 2200 marek sportowych lub life-style’owych. Wśród wystawców znajdują się zarówno największe międzynarodowe marki, które traktują targi jako miejsce, w którym prezentowane są ich najnowsze, przygotowane na kolejny sezon kolekcje (sprzętowe/odzieżowe), jak i lokalni producenci, będący liderami na poszczególnych rynkach regionalnych.


Rok 2012 to rok wielu zmian związanych ze zmianą koncepcji i założeń targów ISPO. Nowa strategia rozwoju targów zakłada bardziej efektywne i wielopłaszczyznowe wykorzystanie ich potencjału i siły oddziaływanie nie tylko podczas 4 dni trwania targów, ale również w pozostałe dni roku. W ślad za nową koncepcją targi chcą być bowiem postrzegane jako funkcjonująca cały rok platforma informująca i kojarząca partnerów z branży sportowej w różnych dziedzinach ich działalności (Sport Business Network – Connecting Sports Business Professionals).

Zmiany zaszły także w grupie imprez zwanych potocznie „rodziną ISPO”. Nazwy zmieniły pozostałe imprezy wchodzące w skład tej grupy. Targi ispo znane także jako ispo winter zmieniły nazwę na ISPO MUNICH, targi rowerowe BIKE EXPO odbywające się do tej pory w lipcu w Monachium zmieniły nazwę na ISPO BIKE, natomiast targi ispo China w Pekinie na ISPO BEIJING. Funkcjonujące do tej pory w grupie ISPO targi golfowe Golf Europe, zmieniają swoją lokalizację i przechodzą od 2012 pod zarząd nowego ośrodka targowego Messe Augsburg. 

By zapewnić odwiedzającym i wystawcom lepszą orientację i dotarcie do odpowiednich grup docelowych wprowadzono podział na 3 segmenty:

  • Action Sports obejmujący dotychczasowe hale board,
  • Traditional Sports obejmujący hale Ski, Outdoor, ISPO Vision i Sportstyle
  • Performance.

Zmianie uległo także logo targów odzwierciedlające swoją kolorystyką nowy podział na trzy główne segmenty tematyczne. Strzałka niebieska odzwierciedla segment TRADITIONAL, strzałka czerwona segment ACTION, a strzałka żółta segment PERFORMANCE.

Po raz pierwszy w tym roku na targach ISPO MUNICH 2012 zostaną przyznane nagrody pod nazwą ISPO AWARD. Nagrodzonych zostanie 56 firm i produktów zgłoszonych do konkursu. Ta wspólna nagroda zastąpi istniejące dotąd Eco Responslibility Award, Ispo Outdoor Award, Ispo Boardsports Award, Ispo European Ski Award.

Zmiana koncepcji związanej z przyznawanymi przez targi nagrodami jest związana ze zmianą koncepcji i założeń targów ISPO, opisanych powyżej. Nagroda ISPO AWARD ma, zgodnie z założeniem organizatora, stać się prestiżowym i międzynarodowym „certyfikatem jakości” dla produktów branży sportowej.

Miło nam poinformować, że w gronie jury znalazło się także dwóch ekspertów z Polski: Tomasz Kurdziel, redaktor naczelny i wydawca prestiżowego magazynu o tematyce narciarskiej NTN Snow & More, doświadczony narciarz oraz komentator dla Eurosport oraz Piotr Turkot, redaktor naczelny branżowego magazynu outdoorowego 4outdoor.pl oraz serwisów internetowych www.wspinanie.pl i www.4outdoor.pl oraz prezes Polish Outdoor Group i dyrektor Krakowskiego Festiwalu Górskiego. 

Najbliższa edycja targów odbędzie się w dniach 29. Stycznia – 1. Lutego 2012 na Nowych Terenach targowych w Monachium. Targi są otwarte dla zwiedzających podczas pierwszych trzech dni imprezy od godz. 9.00 do 18.00, czwartego, ostatniego dnia od 9.00 do 17.00.

Zeszłoroczna, rekordowa edycja targów zgromadziła ponad 80,000 branżowych odwiedzających, którzy mogli zapoznać się z ofertą 2,267 marek i wszystko wskazuje na to, że podczas zbliżających się targów padnie kolejny rekord. W zbliżającej się edycji targów weźmie udział o 2,8% wystawców więcej porównując z rokiem ubiegłym, przy wzroście sprzedanej powierzchni o 3,2%. 

Na targach po raz pierwszy wystawią się lub powrócą po krótkiej przerwie w outdoorze między innymi: Black Yak, Eagle Creek, Ecco oraz Sigg a w innych sektorach: Li Ning (sport style ), X Bionic X-Technology (sport style) oraz Nixon (zegarki – board).

Więcej informacji o ISPO MUNICH na stronach: www.ispo.com i Facebooku.

Źródło: ISPO MUNICH

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0