Szkolenia Polish Outdoor Group na Targach Kielce Sport-Zima 2012 – podsumowanie

Podczas tegorocznej zimowej edycji Targów Kielce odbyły się dwa szkolenie organizowane przez Polish Outdoor Group, na które byli zaproszeni przedstawiciele branży outdoor, w tym przede wszystkim sklepów outdoorowych. 

W środę, 15 lutego Wojciech Kłapcia poprowadził bardzo interesujące szkolenie pod tytułem “Warstwa termiczna odzieży na większy i mniejszy mróz. Zagadnienia surowcowe, technologiczne oraz czysta praktyka.”

Nasz konsultant technologiczny przeprowadził słuchaczy przez wszystkie zagadnienia dotyczące ocieplin. Kłapcia zaczął do początku, czyli od Ötziego, który jak zauważył, był pierwszym znanym nam alpinistą, doskonale jak na tamte czasy (zmarł ok. 3300 lat p.n.e.) przygotowanym.

Targi Kielce Sport-Zima 2012, szkolenie Polish Outdoor Group (fot. 4outdoor.pl)Targi Kielce Sport-Zima 2012, szkolenie Polish Outdoor Group (fot. 4outdoor.pl)

Następnie opisane zostały wszystkie stosowane w odzieży outdoorowej rodzaje puchu, czyli puch gęsi, kaczy (w tym kaczki edredonowej) i mieszany. Jak zauważył Wojciech Kłapcia mamy obecnie siedem obowiązujących norm dotyczących puchu, przy czym niewiele marek podaje jaką normę stosuje. Na szczęście są one do siebie zbliżone. 

Prowadzący opowiedział także o ocieplinach wełnianych, w tym najbardziej znanych: wełnie merino i Swisswool. Obie wykonane są z wełny z merynosów, różnią się tylko nieco innym sposobem obróbki. Swisswool w swojej odzieży stosuje marka Ortovox.

Wreszcie pojawiły się zagadnienia technologiczne, czyli metody obróbki i uszlachetniania puchu, w tym: sortowanie, odpylanie, pranie, dezynfekcja puchu i… impregnacja. Mowa tu oczywiście o głośnym ostatnio puchu hydrofobowym, który możemy spotkać w m.in. odzieży marki Berghaus. Puch hydrofobowy produkuje także firma Toray, i jak zdradził prelegent, pracuje nad nim również polski producent puchu – firma Animex. 

Targi Kielce Sport-Zima 2012, szkolenie Polish Outdoor Group (fot. 4outdoor.pl)Targi Kielce Sport-Zima 2012, szkolenie Polish Outdoor Group (fot. 4outdoor.pl)

Następnie zostały poruszone zagadnienia dotyczące sztucznych ocieplin, w tym m.in. rodzaje włókien, stosowane tkaniny i technologie. Wojciech Kłapcia wyjaśnił czym jest np. kalandrowanie, jak przebiega proces powlekania tkanin, czy laminowanie. Omówione zostały także takie pojęcia jak: DWR, impregnacja, puchoszczelność, wiatroszczelność oraz jakie tkaniny czekają nas w przyszłości.

Następnie była mowa o konstrukcji ocieplanej odzieży i wszystkich elementach koniecznych dla zwiększenia jej funkcjonalności. Na zakończenie Wojciech Kłapcia przedstawił jak przeprowadzić analizę potrzeb klienta, niezbędną aby dobrać odpowiedni sprzęt adekwatny do rodzaju aktywności, warunków w której będzie uprawiana i oczekiwań klienta względem wagi i ciepłochronności. Nie obyło się również bez wielu pytań do prowadzącego i dyskusji.

Targi Kielce Sport-Zima 2012, szkolenie Polish Outdoor Group - zajęcia praktyczne i dyskusje (fot. 4outdoor.pl)Targi Kielce Sport-Zima 2012, szkolenie Polish Outdoor Group – zajęcia praktyczne i dyskusje (fot. 4outdoor.pl)

W czwartek 16 lutego odbyło się szkolenie kontynuujące cykl rozpoczęty na letniej edycji targów: „Sklep internetowy w branży outdoor”. Tym razem tematem był: “Inteligentny sklep internetowy, który sam sprzedaje, czyli jak e-mail marketing może zwiększać sprzedaż w branży outdoorowej?” 

Spotkanie poprowadził Dawid Makowski z firmy mailPro. Podczas szkolenia zostały omówione definicje dotyczące e-mail marketingu, wyjaśniono zalety korzystania z tego rodzaju rozwiązań, i różnice między tradycyjną korespondencją elektroniczną a e-mail marketingiem.

Targi Kielce Sport-Zima 2012, szkolenie Polish Outdoor Group (fot. 4outdoor.pl)Targi Kielce Sport-Zima 2012, szkolenie Polish Outdoor Group (fot. 4outdoor.pl)

Prowadzący przeszedł następnie do zagadnienia „myślącego sklepu internetowego”, który jest: „inteligentnym organizmem, który sam się uczy, obsługuje Klientów, sprzedaje, analizuje, tworzy profile osobowe i wykonuje swoją pracę z najwyższą starannością 24H/dobę”. Dawid Makowski przedstawił zasadę działania tego typu mechanizmów oraz jak to się przekłada na potrzeby i problemy dzisiejszych e-klientów i e-sklepów. Na koniec przedstawił interesującą, w pełni zmechanizowaną przyszłość e-commerce. 

Już teraz serdecznie zapraszamy na kolejne szkolenia organizowane przez Polish Outdoor Group. Więcej informacji o stowarzyszeniu znajduje się na stronie: pog.org.pl.

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0