Założyciel marki Teva, Mark Thatcher po tym jak sprzedał swoją pierwszą firmę 10 lat temu, powraca teraz na rynek outdoorowy z nową marką – Sazzi. Opierając się na rosnącej popularności obuwia typu barefoot Sazzi oferuje linię sandałów sportowych stylizowanych na japonki.
Nazwa marki pochodzi od starożytnego ludu Anasazi żyjącego w Ameryce Północnej. Sazzi odtworzyła obuwie użytkowane przez członków plemienia stosując oczywiście nowoczesne technologie materiałowe i procesy produkcji. Oryginalne sandały ludu Anasazi składały się z dwóch zelówek: jednej pod dużym palcem i drugiej pod pozostałymi co stabilizowało stopę w nierównym terenie. Nowe obuwie Sazzi posiada cztery stanowiska pod palce dla zwiększonej stabilności.
Sazzi propaguje swobodny ruch palców dla lepszego czucia terenu pod stopą. Wszystkie modele z kolekcji Sazzi wykonane są w 100% z materiału pochodzącego z recykling o nazwie PLUSfoam. Zużyte obuwie można więc powtórnie przerobić na nowy produkt.
Pierwsze produkty Sazzi to modele Digit oraz Decimal. Digit to sportowy sandał wyposażony w dodatkowy pasek stabilizujący piętę, zaprojektowany by szybko i bezpieczne radzić sobie z zadaniami stojącymi przed obuwiem do sportów wodnych; na przykład podczas przekraczania rzek lub po prostu w nierównym terenie. Decimal natomiast jest idealnym modelem do użytku wokół obozu, na campingu, czy na plaży.
1% zysków marki Sazzi jest przekazywany organizacjom dbającym o ochronę ziemi i poprawę życia plemion indiańskich w całej Ameryce Północnej.
Sazzi Digit (100 dolarów) oraz Decimal (80 dolarów) będą dostępne w sprzedaży od maja.
Źródła: thegearcaster.com
KOMENTARZE