Outdoor na plusie w VF Corporation

Grupa marek outdoorowych (The North Face, Vans i Timberland) będących własnością VF Corporation zakończyła pierwszy kwartał 2012 roku z 15% wzrostem. 

Wraz z 356 milionami dolarów dodatkowej sprzedaży w ramach marki Timberland, sprzedaż w segmencie Outdoor & Action Sports wzrosła względem analogicznego okresu z ubiegłego roku o 60% do ponad 1,26 miliarda dolarów. The North Face osiągnął wzrost o 14%, zaś Vans o 25%.

 

Jak twierdzą przedstawiciele VF Corporation, wyniki są nieco lepsze niż oczekiwano, a to głównie ze względu na wcześniejsze dostawy oraz większą sprzedaż produktów sezonowych. Obie marki są w stanie zrekompensować słabą końcówkę zimy wykorzystując ciepły początek wiosny, podczas której wzmocni się sprzedaż zróżnicowanej kolekcji produktów sezonowych.

W sumie, organiczne przychody VF Corporation w pierwszym kwartale roku wzrosły o 12 %, a wraz z marką Timberland wzrosły aż do 31%, czyli do prawie 2,56 miliardów dolarów. Kwartalnie dochód netto wzrósł do 215,2 milionów dolarów lub 1,91 dolarów na akcję po rozwodnieniu, w porównaniu z ubiegłorocznym zyskiem netto – 200 milionów dolarów lub 1,82 dolarów na akcję po rozwodnieniu.

Marki VF CorporationMarki VF Corporation

Co jednak najważniejsze, główny zysk VF Corporation z początku 2012 roku pochodzi z grupy marek outdoorowych – grupa odnotowała przychody w wysokości 201,7 milionów dolarów przed opodatkowaniem.

Patrząc w przyszłość, przedstawiciele VF prognozują całoroczny zysk spółki na około 9,45 dolarów na akcję. Przewidywany wzrost przychodów szacuje się na 15% na poziomie 10,9 miliarda dolarów, wraz z 1 miliardem pochodzącym do Timberlanda.

Źródło: snewsnet.com

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0