Poza ciepłą aurą, która tradycyjnie pojawiła się już w kwietniu, ostatnie miesiące to także nowe marki na polskim rynku outdoorowym i nowe sklepy – jest więc bardzo wiosennie. Wpisując się w gorącą atmosferę, prezentujemy najnowszy numer Magazynu 4outdoor.pl.
Wśród nowych marek przede wszystkim debiutuje długo oczekiwana, amerykańska Patagonia, a także szwedzki Klättermusen i Didriksons 1913, włoski Gronell oraz koreańska Kovea.
Nie tylko nowe marki, ale także nowe sklepy wzbogacają polski rynek outdoorowy. W ostatnich miesiącach został otwarty pierwszy w Polsce firmowy sklep marki The North Face, pierwszy w Polsce firmowy sklep marki Marmot, pierwszy w Warszawie firmowy salon marki Jack Wolfskin, pierwszy na świecie internetowy sklep marki Salewa i debiut na naszym rynku – pierwsze sklepy czeskiej sieci Hudy Sport. Jednak są także pesymistyczne wieści z rynku – wniosek o upadłość ogłosiła firma Cerro Torre, która posiadała 13 sklepów w 10 polskich miastach.
Nasz najnowszy magazyn obfituje w wywiady, każdy ma nieco inna specyfikę i poświęcony jest zupełnie innemu zagadnieniu.
Patagonia w Polsce!
W związku z wejściem na rynek Patagonii nie mogliśmy nie porozmawiać na ten temat z Rafałem Ziobrą, współwłaścicielem firmy Raven Outdoor, która właśnie wzięła pod swoje skrzydła tą amerykańską markę. Rafał przedstawił swoją wizję wprowadzenia Patagonii na polski rynek i powiedział o swoich dalszych planach.
Chcemy oferować odpowiednie buty na każdą okazję
Podczas targów ISPO Munich 2012 Piotr Turkot przepytał Michaela Hörscha, menadżera odpowiedzialnego za proces produkcji segmentu Footwear w The North Face, o różne aspekty dotyczące produkcji butów przez markę The North Face oraz perspektywę marki na wkraczanie na rynek obuwniczy. Marka ta nie jest jedyną wyrosłą z rynku odzieżowego, która stara się zaistnieć na terenie wcześniej zarezerwowanym dla specjalistów takich jak Scarpa, Hanwag, La Sportiva czy Meindl. I podobnie jak inne marki odzieżowe, zajmujące się także butami, The North Face ma apetyt na podbicie obuwniczego rynku.
Zaczynaliśmy jako marka odzieżowa, która dostarczała odpowiedniej odzieży zarówno do wejścia na Everest, jak i wyjścia na spacer z psem. Takie samo podejście mamy do obuwia – chcemy oferować odpowiednie buty na każdą okazję outdoorową. Naszą ambicją jest produkowanie zarówno sandałów na plażę, jak i obuwia do zimowego przejścia północnej ściany Eigeru – mówi Michael Hörsch.
Nowy Sales Manager marki Jack Wolfskin w Polsce
Kolejny wywiad został przeprowadzony z nowym Sales Managerem na polski rynek marki Jack Wolfskin – Magdaleną Synożyc. Marka Jack Wolfskin coraz dynamiczniej działa na naszym rynku, niedawno powstał pierwszy katalog i strona w języku polskim, uruchomiony został nowy sklep, planowane jest dalsze rozszerzanie punktów sprzedaży, podejmowane są kolejne kampanie reklamowe. Naturalnym krokiem jest także wzmocnienie kadry zarządzającej marką w Polce. I tu właśnie pojawia się Magdalena Synożyc, której wcześniejsze doświadczenie zawodowe koncertowało się na pracy w hotelarstwie, a pasje outdoorowe dotyczą kitesurfingu i snowboardu.
Od zaplecza: sprzedawca w sklepie outdoorowym. Wywiad z anonimowym sprzedawcą
Następny wywiad dotyczy tematu, któremu dotychczas poświęcaliśmy niewiele miejsca na łamach naszego magazynu. Publikujemy poradniki dla kierowników sklepów, dla dystrybutorów i producentów, przeprowadzamy wywiady z właścicielami sklepów, natomiast nie zapytaliśmy jeszcze o zdanie pracowników sklepów. W najnowszym magazynie nareszcie się to zmienia dzięki rozmowie z wieloletnim pracownikiem jednego z czołowych sklepów outdoorowych w Polsce. Dodajmy – byłym pracownikiem, który jednak woli pozostać anonimowy. Dla pewności dopowiedzmy też, że zdjęcie ilustrujące wywiad nie ma nic wspólnego z jego byłą pracą, to tylko przykład sklepu.
Właściciele i kierownicy sklepów muszą pamiętać, że sprzedawcy też mają swoje życie i plany, a czasami traktuje się ich tak, jakby żyli z dnia na dzień – mówi nam sprzedawca. Poza tym opowiada między innymi o plusach i minusach pracy w sklepie outdoorowym, trudnych klientach, szkoleniach prowadzonych przez dystrybutorów i systemie prowizyjnym.
Jak wyszkolić sprzedawcę w sklepie w 15 minut
A dla kierowników sklepów (sprzedawców oczywiście też zachęcamy do lektury) kolejna i jednocześnie ostatnia część cyklu „Jak wyszkolić sprzedawcę w sklepie w 15 minut”. Arkadiusz Majewski tym razem prowadzi nas już do celu, czyli zamknięcia transakcji. Ale zanim nastąpi spodziewany sukces, wcześniej trzeba przejść jeszcze kilka niezwykle ważnych etapów, o których przeczytacie w naszym tekście.
Druga warstwa – czyli polary i nie tylko
Dział sprzętowy magazynu 4outdoor.pl tym razem poświęciliśmy tzw. drugiej warstwie. Kategoria drugiej warstwy jest niezwykle szeroka, a znajdziemy w niej pełen przekrój produktów, począwszy od tych, które z powodzeniem mogą być noszone jako samodzielna warstwa wierzchnia, jak i tych, które mogą być potraktowane jako bielizna termoaktywna. Druga warstwa to warstwa termiczna, a zatem jej najważniejszą i podstawową funkcją jest docieplenie całego systemu odzieży. Trend wszechstronności jednak i tu pokazał swoje oblicze – klasyczny „polar” to często już za mało, użytkownicy chętnie sięgają także po produkty „hybrydowe”, będące przy tym wiatroszczelne, wypełnione sztucznym ociepleniem albo puchem. Odsyłamy więc do lektury tekstu „Druga warstwa – czyli polary i nie tylko”.
Zarówno najnowszy Magazyn 4outdoor.pl, jak i numery archiwalne znajdziecie w księgarni wspinanie.pl. Zachęcamy również do prenumeraty.
Aneta Żukowska
Redaktor Prowadząca
***
Magazyn 4outdoor.pl 3/2012 (21) maj – spis treści:
- Nowe marki na polskim rynku outdoorowym
- Firma Cerro Torre ma złożony wniosek o upadłość
- Przestrzeń dla outdooru jeszcze większa: nowe sklepy
- PrimaLoft niezależny od Albany International
- Regatta nagrodzona przez brytyjską królową
- Zmiany w Euromark Polska S.A.
- Zaproszenie do konkursu OutDoor Industry Award 2012
- Intersport laureatem rankingu Gepardy Biznesu 2011
- Nowości Polartec® NeoShell® w światowych kolekcjach
- Barometr rynku outdoor
- Intersport – rekordowy zysk brutto
- Euromark na minusie
- Nowy Sales Manager marki Jack Wolfskin w Polsce – wywiad
- Patagonia w Polsce! – wywiad
- Chcemy oferować odpowiednie buty na każdą okazję. Wywiad z Michaelem Hörschem – menadżerem odpowiedzialnym za segment Footwear w The North Face
- Druga warstwa, czyli polary i nie tylko
- Jak wyszkolić sprzedawcę w sklepie w 15 minut? Arkadiusz Majewski (Red Bird)
KOMENTARZE