W czwartek startują targi OutDoor we Friedrichshafen

W najbliższy czwartek, 12 lipca rozpoczynają się największe, letnie europejskie targi branży outdoorowej – OutDoor we Friedrichshafen. Przed nami już 19. edycja tej imprezy. Prezentujemy zapowiedź i program targów.

Pełne hale na OutDoor Show 2011 (fot. Messe Friedrichshafen GmbH)Pełne hale na OutDoor Show 2011 (fot. Messe Friedrichshafen GmbH)

Organizator, Messe Friedrichshafen, dokłada wszelkich starań, aby wydarzenia towarzyszące dla uczestników zyskiwały na atrakcyjności. Stąd liczne konferencje, możliwość spróbowania swoich sił w wielu sportach outdoorowych, a nawet pokazy filmowe, czy wreszcie wieczorna impreza – OutDoor Party. To właśnie dzięki dobremu zarządzaniu wystawą stowarzyszenie European Outdoor Group przedłużyło niedawno na kolejne lata umowę z Messe Friedrichshafen na organizację targów OutDoor.

Targi w liczbach

Tegoroczne targi odbędą się w dniach 12-15 lipca, w godzinach od 9 do 18, poza niedzielą, kiedy to wystawa potrwa o godzinę krócej.

Organizatorzy spodziewają się ponad 900 wystawców z 40 krajów (w 2011 roku przybyło 890 wystawców z 38 krajów). W sumie wystawi się ponad 1000 marek z całego świata – jak na targi międzynarodowe przystało, około 80% gości będzie spoza Niemiec. Wystawcy zagospodarują 12 hal, o całkowitej powierzchni 85 tys. metrów kwadratowych.

OutDoor Show 2012 - haleOutDoor Show 2012 – hale

W hali A1 na 10 tys. metrów kwadratowych wyrośnie miasteczko namiotowe, w którym swoje produkty zaprezentuje blisko 40 marek.

Miasteczko namiotowe na OutDoor Show (fot. Messe Friedrichshafen)Miasteczko namiotowe na OutDoor Show (fot. Messe Friedrichshafen)

W hali A2 trzy razy dziennie odbędzie się pokaz outdoorowej mody. Najnowsze kolekcje topowych marek zobaczymy o godzinie 11.00, 14.00 i 16.00.

OutDoor Conferences

Targi OutDoor to także bogactwo wiedzy zaprezentowanej przez branżowych specjalistów we współpracy z European Outdoor Group. W ramach OutDoor Conferences każdego dnia odbędą się wykłady i warsztaty dla uczestników targów. Dodajmy, że tłumaczenie symultaniczne będzie dostępne w sali Berlin.

Czwartek, 12 lipca

W czwartek 12 lipca, równolegle od godz. 13 będą trwały w trzech różnych salach wykłady na temat:

  • Innovations in the trecking market: The latest trends from school hikes to the European Quality Campaign „Leading Quality Trails – Best of Europe” – Room Berlin. 

Spotkanie będzie dotyczyło innowacji i najnowszych trendów na rynku trekkingowym.

  • How to communicate the bluesign® system right – Room Paris

Partnerzy standardu bluesign® powinni dzielić się swoim zaangażowaniem i informować o tym, że stanowi ono o ich prawdziwej przewadze w obszarze zrównoważonego biznesu tekstylnego. Aby zaoferować jasną wytyczną co do komunikacji powyższych kwestii i aby wzmocnić rozpoznawalność całego systemu, bluesign Technologies AG wprowadza na rynek nowy podręcznik komunikacji. Dzięki temu zostaną wyjaśnione wszystkie możliwości, jakie wykorzystać mogą partnerzy systemu bluesign® w wizualnym i pisemnym przekazie informacji.

  • Development of nano-technologically functional textiles with no toxicological risks – Room London

Wykład prezentuje raport z realizowanego obecnie projektu na temat innowacji z wykorzystaniem technologii nano w wykańczaniu tkanin. W centrum uwagi znajduje się bezpieczna produkcja, jak i bezpieczeństwo w korzystaniu z tego rodzaju tkanin. Metody oceny stopnia bezpieczeństwa są wciąż opracowywane, jednak niektóre wyniki zostaną przedstawione już podczas wykładu.

Piątek, 13 lipca

W piątek 13 lipca będzie działo się jeszcze więcej i to już od samego rana, kiedy to konferencje otworzy prezes EOG – David Udberg. Następnie o godzinie 8.00 rozpocznie się:

  • Demographic change – challenge or opportunity for the outdoor industry – Room Berlin/Paris

Eksperci spróbują odpowiedzieć na pytanie, czy zmiany demograficzne są wciąż wyzwaniem, czy może już jednak szansą dla branży outdoorowej.

Zaś w Room London o tej samej godzinie odbędzie się:

  • Meeting the new regulations – How could they affect your business – Room London

Na wykładzie zostaną omówione nowe regulację w branży outdoor i to w jaki sposób mogą one wpłynąć na biznes.

Następne punkty w programie to:

  • Godzina 9.30: Children and mountaineering – Room London

Sporty outdoorowe są coraz popularniejsze, coraz więcej członków mają także kluby wysokogórskie. Eksperckie forum przyjrzy się działalności górskiej wśród dzieci oraz przedstawi różnice w tym aspekcie pomiędzy Niemcami, Austrią i Szwajcarią. Główne punkty to wspinaczka/via ferrata, trekking po górach, jak i noclegi w schroniskach z dziećmi. Spotkanie będzie także okazją do zaprezentowania trendów w outdoorowych produktach dla najmłodszych.

  • Godzina 11.00: The latest trends in outdoor clothing for summer 2013 and colour preview for summer 2014 – Room Berlin/Paris

Wykład zostanie poprowadzony przez ekspertów z IDEAS Active Sports Design Network, którzy badają najnowsze odkrycia i trendy w odzieży outdoorowej. Jako pierwszy głos zabierze dziennikarz Ulrike Arlt, który zaprezentuje sprzedawcom i nabywcom najnowsze trendy na lato 2013 rok. Inspiracje i trendy kolorystyczne na lato 2014 przedstawi Nora Kühner, Secretary General of IDEAS.

  • Godzina 11.00: Pinstripe – Innovative, electronic operation via textile deformation – Room London

Spotkanie będzie dotyczyło tzw. inteligentnych tekstyliów, czyli tkanin z dodatkową funkcjonalnością. Korzystanie z elektronicznych urządzeń mobilnych zazwyczaj wymaga zarówno zaangażowania wrażeń dotykowych, jak i wizualnych. Ograniczenie tych zmysłów (np. przez rękawice) stwarza potrzebę łatwych systemów obsługi, dzięki którym będzie można kontrolować urządzenia bez dużego zaangażowania wzrokowej i dotykowej uwagi. Podczas wykładu zostaną zaprezentowane niektóre z tego rodzaju tkanin przyszłości.

OutDoor Conferences (fot. Messe Friedrichshafen)OutDoor Conferences (fot. Messe Friedrichshafen)

  • Godzina 13.00: How to clean up the textile supply chain – Room Berlin

Dla niektórych marek i konsumentów, zrównoważony rozwój stał się modnym sloganem, dla innych okazał się prawdziwym celem i dążeniem do zmniejszenia negatywnego oddziaływania na środowisko. Standard bluesign® jest praktycznym i sprawdzonym rozwiązaniem, które pozwala branży tekstylnej “zrównoważyć” i uporządkować cały łańcuch dostaw tekstyliów. Podczas spotkania zostaną przedstawione najlepsze praktyki marek zrzeszonych w bluesign®.

  • Godzina 13.00: Chemicals – Solution Driven – Room Paris

Sobota, 14 lipca

W sobotę również wykłady startują już od samego rana:

  • Godzina 8.00: Sustainable Directions: The Sustainability Working Group Breakfast – Room Berlin
  • Godzina 8.00: State of trade 2011 and the future of the European outdoor market research – Room London

Mark Held, sekretarz generalny EOG, przedstawi wyniki drugiej edycji badania europejskiego rynku outdoor, w którym wzięli udział producenci i sprzedawcy detaliczni z własnymi markami. Mark Held zaprezentuje także plany dotyczące rozwoju projektu i poważnych inwestycji w oprogramowanie, dzięki któremu projekt będzie jeszcze bardziej korzystny i przyjazny dla uczestników. Zespół projektowy będzie odpowiadał na pytania.

  • Godzina 8.00: Facts and figures of the rope garden industry in Europe – Chances, expectations and developments – Room Rom

Prezentacja będzie dotyczyć rozwoju parków linowych od 2003 roku do chwili obecnej, wraz z prognozą na następne trzy lata. W analizie zostaną uwzględnione takie kraje jak Niemcy, Francja, Wielka Brytania i Hiszpania. Poruszone zostaną także zagadnienie technologii, budowy i bezpieczeństwa w parkach linowych.

  • Godzina 11.00: How “game changing” is the New iPad – digital catalogues and tablet devices one year on – Room Berlin

Nowe technologie, w tym iPady oraz tablety, zmieniają oblicze każdego rynku, także outdoorowego. Na spotkaniu dowiemy się jakie możliwości oferują najnowsze technologie dzięki mobilnym aplikacjom, cyfrowym katalogom, czy programom do planowaniu produktów. Eksperci poruszą także ich wpływ na zespoły marketingowe, przedstawicieli handlowych i nabywców detalicznych. Zostaną również przeanalizowane najlepsze praktyki, najczęściej popełniane błędy oraz bieżące i przyszłe potrzeby w tej dziedzinie.

  • Godzina 11.00: “friluftsliv” – Outdoor life & outdoor activities with children and youths – Room Paris

W swobodnym tłumaczeniu “friluftsliv oznacza “życie na świeżym powietrzu”, czy “życie w plenerze”. Celem tego wykładu będzie przedstawienie przeglądu aktualnych naukowych danych na temat korzyści wynikających z aktywności na świeżym powietrzu oraz zwrócenie uwagi na negatywne skutki zdrowotne, wynikające z braku ruchu wśród dzieci i młodzieży.

  • Godzina 17.00: Crisis communications (w języku angielskim) – tylko na zaproszenia – Room Schweiz (Congress Centre West).

OutDoor Award 2012

19. edycja targów OutDoor to jednocześnie siódma edycja nagrody OutDoor Award oraz przyznania tytułu “OutDoor Celebrity of the Year”.

Nagroda OutDoor Award stała się znakiem jakości dla zwycięskich produktów i firm, które jeszcze długo po targach chętnie chwalą się swoim sukcesem. Nic dziwnego – międzynarodowe grono ekspertów z jury gwarantuje, że wybrane przez nich produkty spełniają najwyższe wymagania. Najlepsze produkty spośród wszystkich laureatów konkursu zostaną uhonorowane nagrodą GOLD Award.

Zgłoszone w ośmiu kategoriach produkty zostaną ocenione pod względem innowacyjności, jakości projektu i wykonania, materiałów, przyjazności dla środowiska, trwałości, funkcjonalności, bezpieczeństwa oraz wartości marki.

Ceremonia wręczenia nagród odbędzie się w czwartek, 12 lipca, w hali A1, o godz. 17.30. Wszystkie zwycięskie produkty będzie można podziwiać codziennie podczas trwania targów w East Foyer.

Poza nagrodą OutDoor Award 2012 zostanie także wybrana osobowość, która wniosła szczególnie ważny wkład w branżę outdoorową – „OutDoor Celebrity of the Year”. O tym kto otrzyma ten honor zadecyduje międzynarodowe jury złożone z dziennikarzy magazynów outdoorowych i specjalistów z branży. W 2011 roku laureatem nagrody został Paul Petzl, prezes firmy Petzl.

Outdoor na OutDoor

Targi branży outdoorowej bez aktywności outdoorowych byłyby z pewnością niekompletne. W tym roku już po raz szósty odbędzie się Gore Trail Running Parcours, w ramach których będzie można przybliżyć sobie tą cieszącą się coraz większym zainteresowaniem dyscyplinę sportu, spróbować swoich sił w trail runningu, czy zapoznać się z użytkowanym sprzętem. Ci, którzy są nieco bardziej zmotywowani będą mogli wystartować w “Europe’s fastest trail runner”, czyli w bardzo popularnych wśród targowych gości zawodach na najszybszy bieg trail running na specjalnie do tego przygotowanym „torze przeszkód”.

OutDoor Show 2011 – Gore trail running (fot. Messe Friedrichshafen)OutDoor Show 2011 – Gore trail running (fot. Messe Friedrichshafen)

Rundy kwalifikacyjne odbędą się w piątek o godz. 11.00 oraz w sobotę o godz. 11.00 i 14.00. Finał będzie miał miejsce w sobotę o godz. 18.00.

Spragnienie adrenaliny będą mogli także spróbować swoich sił na slackline i waterline oraz tyrolce. W Foyer West natomiast będzie stała ściana wspinaczkowa, dostępna dla publiczności od czwartku do soboty. W sobotę o godz. 12.00 odbędzie się na niej „High jump contest”, zaś od godz. 14.00 do 15.00 będą trwały kwalifikacje do European OutDoor Speedcup 2012. Finały startują od godziny 17.00.

Ściana wspinaczkowa na OutDoor Show 2010 (fot. Messe Friedrichshafen)Ściana wspinaczkowa na OutDoor Show 2010 (fot. Messe Friedrichshafen)

Na terenie East Open Air Grounds będą stacjonować European Rope Course Association (ERCA) oraz International Adventure Park Association (IAPA), które zademonstrują podstawowe techniki ratownicze. Tutaj także do dyspozycji zwiedzających będzie slackline oraz inne aktywności outdoorowe.

OutDoor Movie Nights

Na targach OutDoor nie będą się nudzić także miłośnicy filmu górskiego. Organizatorzy przygotowali pokazy filmów prosto z jednego z największych i najbardziej znanych festiwali górskich Vaude PrimaLoft Banff Mountain Film Festival World Tour. W ramach OutDoor Movie Nights zobaczymy siedem wybranych filmów, których tematyka obejmuje pełen zakres outdoorowych aktywności, od wspinaczki na potężnych lodowcach na Alasce, po wędrówki po Saharze.

Pokazy odbędą się na pierwszym piętrze w Conference Center, East Foyer, w sali Berlin, 12 lipca, od godz. 18.30.

OutDoor Party

Targi OutDoor to także plenerowe przyjęcie sponsorowane przez markę Polartec®, przy wsparciu EOCA. Poza relaksem w miłym gronie, przy dobrej muzyce, przyjęcie ważne jest o tyle, że przecież najważniejsza część biznesowych rozmów odbywa się właśnie w kuluarach. OutDoor Party stwarza ku temu doskonałą okazję.

Bilet wstępu na imprezę kosztuje 15 euro, a w jego ramach uczestnicy otrzymują koszulkę marki Polartec®, jedzenie i cztery kupony na napoje (alkoholowe lub bezalkoholowe). Bilety można nabyć w punktach sprzedaży w East i West Foyer. Gości na przyjęcie zawiozą darmowe autobusy. OutDoor Party odbędzie się w sobotę, 14 lipca. Start o godz. 18:30.

EOCA – European Outdoor Conservation Association

W czwartek, o godz. 11:30 w Foyer East odbędzie się prezentacja tegorocznych projektów finansowanych przez European Outdoor Conservation Association. Na stoisku EOCA będzie można także dokonywać wpłaty na rzecz organizacji.

Bilety na targi OutDoor 2012:

Przedsprzedaż biletów dla odwiedzających:

  • 1 dzień – 14 euro
  • karnet na 2 dni – 23 euro
  • karnet na 3 dni – 31 euro
  • karnet na 4 dni – 36 euro

Sprzedaż w dniu rozpoczęcia tragów:

  • 1 dzień – 21 euro
  • karnet na 2 dni – 33 euro
  • karnet na 3 dni – 43 euro
  • karnet na 4 dni – 52 euro

Wszystkie informacje o targach, transporcie i noclegach dostępne są na stronach:

www.outdoor-show.com oraz www.outdoor-show.de.

Friedrichshafen nad Jeziorem Bodeńskim

W wolnych od targowych obowiązków chwilach warto również zwiedzić piękne okolice Jeziora Bodeńskiego, jak i bogate w małe kawiarenki i eleganckie restauracje samo miasteczko Friedrichshafen.

Miasto zostało założone w 1811 roku poprzez połączenie dawnego miasta Buchhorn oraz Klasztoru Hofen. Swoją nazwę otrzymało na cześć pierwszego króla Wirtembergii Fryderyka I.

Miasto jest znane nie tylko z powodu targów, ale także (a może przede wszystkim) dlatego, że to właśnie tu w 1909 roku hrabia Ferdinand von Zeppelin rozpoczął prace nad budową sterowców. Także dziś jedną z wielu atrakcji turystycznych miasta jest przelot sterowcem Zeppelin NT. We Friedrichshafen znajdują się również muzea prezentujące m.in. bogatą historię lotnictwa – Museum “Technik und Kunst” oraz Dornier Museum.

Inny ważny punkt w historii miasta, to rok 1918, w którym Wilhelm i Karl Maybachowie założyli fabrykę luksusowych samochodów Maybach-Motorenbau GmbH.

Outdoor nad Jeziorem Bodeńskim (fot. Messe Friedrichshafen)Outdoor nad Jeziorem Bodeńskim (fot. Messe Friedrichshafen)

Najlepiej jednak relaksować się nad brzegiem Jeziora Bodeńskiego, które leży na pograniczu Niemiec, Austrii i Szwajcarii. Jest to pod względem wielkości trzecie jezioro w Europie Środkowej – jego powierzchnia to 538,5 km², a maksymalna głębokość – 254 m. Panoramę na miasto oraz jezioro, a przy dobrej pogodzie także Alpy szwajcarskie i austriackie, można podziwiać z 22-metrowej wieży widokowej, stojącej przy portowym molo.

Życzymy udanych targów, do zobaczenia na OutDoor 2012!

KOMENTARZE

WORDPRESS: 2
  • comment-avatar
    Anonim 6 lat temu

    Kielce prezentuja sie znacznie lepiej. Kielce prezentuja sie znacznie lepiej