HomeRynek outdoor

Nowości prosto z targów OutDoor Show 2012

Miasteczko Friedrichshafen przywitało nas upalną pogodą. Równie gorąca atmosfera panuje na targowych halach, gdzie wrą przygotowania do jutrzejszego otwarcia wystawy OutDoor 2012. My już dziś mogliśmy podpatrzeć wybrane nowości na przyszły sezon. 

Choć na halach wystawowych panuje jeszcze hałas i nieporządek, a na każdym stoisku prezentują się wciąż nagie manekiny, my już mieliśmy okazję zapoznać się z niektórymi nowościami, które zostaną wprowadzone na rynek wiosną i latem w przyszłym roku. Wszystko dzięki spacerowi przygotowanemu specjalnie dla dziennikarzy przez organizatorów wystawy OutDoor Show 2012.

OutDoor Show 2012 - dzień przed... (fot. 4outdoor.pl)OutDoor Show 2012 – dzień przed… (fot. 4outdoor.pl)


Pierwsze co rzuca się w oczy, to coraz odważniejsze kolory, w których będą mogli prezentować się pasjonaci outdooru w następne lato. Fakt ten za każdym razem cieszy, mamy nadzieję, że i na polskim rynku outdoorowym na stałe zagoszczą wreszcie intensywne i radosne barwy produktów outdoorowych.

W przyszłym sezonie oryginalnym designem może z pewnością pochwalić się marka Mammut, która w swojej najnowszej kolekcji odzieży nawiązała do 150 rocznicy istnienia marki. Z tej okazji pojawiły się np. kurtki z asymetrycznymi wstawkami materiału i wykończeniem przywodzącym na myśl szwajcarską flagę narodową, podobnie jak ma to miejsce w przypadku limitowanej kolekcji lin Mammuta.

OutDoor Show 2012 - nowy design w kolekcji marki Mammut (fot. 4outdoor.pl)OutDoor Show 2012 – nowy design w kolekcji marki Mammut (fot. 4outdoor.pl)


Świeże kolory znajdziemy też w najnowszej kolekcji marki do trail runningu. Mammut zadbał jednak nie tylko o design odzieży i sprzętu, ale także bezpieczeństwo użytkowników. Stąd wiele nowych patentów i udoskonaleń zapożyczonych z innych linni produktowych, np. w podeszwach butów do biegania pojawi się guma wcześniej stosowana przez markę w butach wspinaczkowych.

OutDoor Show 2012 - nowa kolekcja do trail runningu marki Mammut (fot. 4outdoor.pl)OutDoor Show 2012 – nowa kolekcja do trail runningu marki Mammut (fot. 4outdoor.pl)


Zanim przeszliśmy do Mammuta, odwiedziliśmy stoisko marki Meindl, która wprowadziła „cerftificate of origin” . Cóż to takiego? Mowa tu o specjalnym kodzie, który znajdziemy w butach marki, a na podstawie którego będziemy mogli na stronie Meindla prześledzić skąd konkretnie pochodzi skóra zastosowana w naszych butach.

Na podstawie kodu możemy zlokalizować rasę krowy, czy lokalizację farmy, na której była hodowana. Ma to być gwarancją dla klientów, że skóra w ich butach jest najlepszej jakości, pochodząca od lokalnych producentów w Salzburgu, Berchtesgaden, czy Chiemgau. Choć pomysł nie jest zupełnie nowy, został już wprowadzony w życie w tym sezonie letnim, nadal trudno ocenić, czy spodoba się użytkownikom…

OutDoor Show 2012 - nowy model butów marki Meindl (fot. 4outdoor.pl)OutDoor Show 2012 – nowy model butów marki Meindl (fot. 4outdoor.pl)

Nasza wycieczka zajrzała także do firmy Cascade Designs, gdzie czekały na nas dwie nowości produktowe. Po pierwsze śpiwory, o czym już pisaliśmy na naszych łamach, po drugie „łóżko polowe” – o czym za chwilę.

Jak już sygnalizowaliśmy należąca do Cascade Designs marka Therm-a-rest w przyszłym sezonie zadebiutuje na rynku śpiworów. Nowa kolekcja śpiworów wyróżnia się spośród innych producentów systemowym podejściem do tematu – śpiwory można łączyć z dowolnymi matami, dzięki czemu same śpiwory mogą być mniej docieplone od spodu – mamy więc ich niższą wagę i zachowany komfort termiczny użytkowników. Kolekcja śpiworów marki Therm-a-rest składa się z pięciu modeli, trzy z nich wypełnione są puchem, dwa – syntetyczną ociepliną.

OutDoor Show 2012 - kolekcja śpiworów marki Therm-a-rest (fot. 4outdoor.pl)OutDoor Show 2012 – kolekcja śpiworów marki Therm-a-rest (fot. 4outdoor.pl)

Jak się okazało marka zdecydowała się uzupełnić ten system dodatkowo o produkt, który można zaliczyć do kategorii „łóżka polowego”. Jest to sięgające na wysokość 15 centymetrów, ważące niecały kilogram rozkładane i składane do kompaktowych wymiarów łóżko, które można używać także bez materaca. Niestety cena tego luksusu będzie wysoka. Więcej szczegółów już wkrótce.

OutDoor Show 2012 - systemowe podejście do kwestii spania w plenerze marki Therm-a-rest (fot. 4outdoor.pl)OutDoor Show 2012 – systemowe podejście do kwestii spania w plenerze marki Therm-a-rest (fot. 4outdoor.pl)


Marka Mountain Equipment natomiast pochwaliła się swoim puchem, który jest kontrolowany i certyfikowany zgodnie z normami down codex. Zgodnie z jego wytycznymi puch pochodzi z ekologicznych hodowli, a każda partia puchu jest wnikliwie badana. Nowa kolekcja marki Mountain Equipment stawia głównie właśnie na produkty puchowe.

OutDoor Show 2012 - puch Mountain Equipment (fot. 4outdoor.pl)OutDoor Show 2012 – puch Mountain Equipment (fot. 4outdoor.pl)

Na końcu odwiedziliśmy stoisko japońskiej firmy MontBell, której ambicją jest tworzenie najlżejszych ubrań outdoorowych na świecie.

Naszym celem było stworzenie najlżejszej na świecie kurtki. Pracowaliśmy nad tym i wreszcie się nam udało – powiedziała nam Hiro Muramatsu, CEO Montbell, wskazując na modelkę trzymającą w dłoniach dwa, tej samej wielkości batoniki. Jeden ważył 80 g, drugi 45 g (jak nas zapewniono, bo przygotowana waga niestety odmówiła posłuszeństwa).

OutDoor Show 2012 - super lekka kurtka MontBell (fot. 4outdoor.pl)OutDoor Show 2012 – super lekka kurtka MontBell (fot. 4outdoor.pl)


W tym drugim ukryta była nie czekolada, a wiatroszczelna kurtka przeznaczona do biegania trailowego. Ważąca 45 gramów (w rozmiarze męskiej M-ki) kurtka Tachyon Jacket wykonana jest z 7-denierowego materiału Balistic Airlight rip-spot nylon, z wodoodpornym wykończeniem Polkatex DWR. Posiada także pełnej długości zamek i jedną, wewnętrzną kieszonkę z tasiemką do przypinania np. kluczy. Dla lepszej wentylacji pod ramionami znajduje się materiał z siateczki.

OutDoor Show 2012 - super lekka kurtka MontBell (fot. 4outdoor.pl)OutDoor Show 2012 – super lekka kurtka MontBell (fot. 4outdoor.pl)

Marka Montbell ma w swojej kolekcji także leciutkie wodoszczelne kurtki i spodnie, np. ważący 189 g model Versalite Jacek, o parametrach wodoszczelności i oddychalności 20 000 na 20 000, czy spodnie o takich samych możliwościach, ważące 103 g. Są także modele ocieplane z wypełnieniem puchowym i syntetyczny, odzież narciarska, czy śpiwory.

Jak przyznała Hiro, outdoor staje się coraz popularniejszy w Japonii, zwłaszcza wśród osób, które mają coraz więcej czasu i pieniędzy. Natomiast górskie aktywności znalazły rzesze fanek wśród młodych japońskich dziewcząt, który odziane w ubrania z najnowszych kolekcji wędrują po japońskich szczytach, przyciągając w góry także coraz więcej mężczyzn 🙂

Tyle na dziś, już niebawem kolejna dawka najświeższych wiadomości prosto z targów OutDoor 2012!

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0