HomeRynek outdoor

Sukces Miasteczka Himalajskiego POG na Przystanku Woodstock 2012

W niedzielę, 4 sierpnia zakończył się 18. Przystanek Woodstock, a wraz z nim swoją działalność zakończyła Wioska Himalajska przygotowana przez Stowarzyszenie Polish Outdoor Group. Według szacunków organizatorów tegoroczny „Himalayan Camp” odwiedziło około 30 tys. osób.

Wioska Himalajska Stowarzyszenia Polish Outdoor Group działała od środy – 1 sierpnia do soboty – 4 sierpnia, od samego rana do późnych godzin wieczornych na Przystanku Woodstock w Kostrzynie nad Odrą. Camp był usytuowany na terenie Akademii Sztuk Przepięknych, w pobliżu namiotu prelekcyjnego ASP oraz Małej Sceny. Polish Outdoor Group towarzyszył z sukcesem Przystankowi Woodstock już po raz drugi i stanowił integralny element aktywności oferowanych Woodstockowiczom w ramach ASP.

Radosne i gorące miasteczko Himalajskie POG na Woodstock 2012  (fot. POG)Radosne i gorące miasteczko Himalajskie POG na Woodstock 2012 (fot. POG)

„Himalayan Camp na Woodstocku to jedno z działań, które realizuje cele statutowe i naszą misję – zwraca uwagę organizator Maciej Przywecki – docieramy tu do tysięcy młodych osób z ciekawą ofertą sportów outdoorowych, inspirujemy i zachęcamy do aktywności, ale także uczymy jak robić to z głową.”

Wśród wielu atrakcji największym zainteresowaniem cieszyła się ścianka wspinaczkowa typu Wall Be Safe, na której wspinające się osoby korzystają z automatycznej asekuracji. Dla wielu uczestników Woodstocku była to pierwsza szansa w życiu aby spróbować wspinaczki na sztucznej ścianie, jednak byli i tacy, którzy przyjechali tam ze swoimi butami wspinaczkowymi. Dużym zainteresowaniem cieszyły się slackline’y rozstawione w centrum wioski. Zarówno na ściance wspinaczkowej, jak i na slackline’ach organizowane były konkursy z nagrodami.

Miasteczko Himalajskie POG - Kolejki do ścianki wspinaczkowej Wall Be Safe (fot. POG)Miasteczko Himalajskie POG – Kolejki do ścianki wspinaczkowej Wall Be Safe (fot. POG)

Tradycją już jest, że wioska znajduje się „w otoczeniu wysokich gór” – takie wrażenie wywoływać ma ogromny banner z widokiem na Himalaje, pod którym zorganizowana została wystawa namiotów. W ich pobliżu odbywały się także szkolenia. Eksperci ze sklepu Woda Góry Las niemal przez całe dnie prezentowali najnowsze rozwiązania stosowane w namiotach, plecakach, odzieży i akcesoriach outdoorowych, objaśniali m.in. funkcjonowanie membran klimatycznych oraz zdradzali wiele przydatnych outdoorowych ciekawostek. Bardzo dużym zainteresowaniem cieszyło się prozaiczne z pozoru szkolenie pt. „Jak poprawnie zapakować i wyregulować plecak”.

Miasteczko Himalajskie POG - kurs z Nordic Walking (fot. POG)Miasteczko Himalajskie POG – kurs z Nordic Walking (fot. POG)

Miasteczko Himalajskie POG na Woodstock 2012  (fot. POG)Miasteczko Himalajskie POG na Woodstock 2012 (fot. POG)

Miasteczko Himalajskie POG (fot. POG)Miasteczko Himalajskie POG (fot. POG)

Spora grupa osób postawiła swoje pierwsze kroki (i to dosłownie!) z kijkami Nordic Walking. Aktywne kursy prowadzone były przez profesjonalnych instruktorów Polskiego Stowarzyszenia Nordic Walking i odbywały się kilka razy dziennie.

Wieczorami setki widzów oglądało najlepsze filmy górskie z Przeglądu Filmów Górskich w Lądku Zdroju. Wisienką na outdoorowym torcie były nocne prelekcje i spotkania z podróżnikami i wspinaczami.

Gościem specjalnym „Himalayan Camp” był wybitny wspinacz młodego pokolenia – Adam Pustelnik, który w sobotę barwnie opowiedział o swojej niezwykłej, wspinaczkowej pasji. Warto zaznaczyć, że ze względu na sporą grupę uczestników zza granicy, prowadził swą prelekcję po polsku i angielsku.

Do rozpoczęcia przygody z outdoorowymi aktywnościami inspirowały także uczestniczki wyprawy Spitsbergen Polish Female Expedition 2012 – Agnieszka Siejka, Katarzyna Siekierzyńska oraz Ewa Grewling. Celem ich tegorocznej wyprawy było zimowe zdobycie najwyższego szczytu Spitsbergenu – Newtontoppen’u (1713 m n.p.m.). Dziewczyny opowiedziały o swoich przygodach podczas wędrówki po lodowcach Spitsbergenu, okraszając prelekcję ciekawymi zdjęciami. Po zakończeniu prelekcji wśród uczestników losowane były atrakcyjne nagrody.

Nie zawiodła także pogoda – w tym roku iście outdoorowa. Niemal cały czas świeciło słońce, jednak każdego dnia nachodziły na krótko ciemne chmury, serwujące ulewę i nieco ochłody.

Dzięki obecności Polish Outdoor Group na Przystanku Woodstock wśród publiczności festiwalu promowani byli wszyscy członkowie stowarzyszenia. Według szacunków policji na festiwalu Woodstock 2012 pojawiło się około 600 tys. uczestników.

Głównymi partnerami Himalayan Camp były w tym roku marki Salewa, The North Face, Gore-Tex, Regatta i Dare2Be, Feel Free, Alpinus, a także Magazyn Góry, sklep Woda Góry Las oraz VMG Outdoor Sports Marketing. Słowa uznania należą się też grupie harcerzy z ZHR, którzy zapewnili sprawną obsługę i bezpieczeństwo Wioski.

Więcej informacji na temat stowarzyszenia Polish Outdoor Group znajduje się na stronie pog.org.pl.

Członkowie stowarzyszenia Polish Outdoor GroupCzłonkowie stowarzyszenia Polish Outdoor Group

Patronat medialny nad „Himalayan Camp” objął portal i Magazyn 4outdoor.pl


KOMENTARZE

WORDPRESS: 0