W poniedziałek 3 grudnia po raz trzeci organizowany jest polski Dzień Darmowej Dostawy w e-handlu. Do akcji dołączyło wiele internetowych sklepów outdoorowych.
Dzisiaj klienci mogą dokonywać zakupów on-line w sklepach biorących udział w akcji bez ponoszenia kosztów przesyłki.
Opłaty nie są pobierane za dostawę, bez względu na to czy przesyłka będzie wysłana pocztą czy kurierem. Nieistotny jest również sposób płacenia za produkt (pobranie czy przelew), jak i kwota zakupu. Ważne jest tylko żeby zamówić produkt w dniu 3 grudnia, w godzinach od 00:01 do 23:59.
Sklepy niekiedy interpretują ideę akcji na swój sposób, dlatego warto wczytać się każdorazowo w regulamin danego sklepu (czasami interpretacja jest na korzyść klienta i akcja jest przedłużana o kilka dni). Organizatorzy proszą, aby ich poinformować o przypadkach obejścia regulaminu DDD przez sklepy, które przystąpiły do akcji.
Organizator akcji, serwis eKomercyjnie.pl, dokonuje szczegółowej weryfikacji zgłaszających się do akcji firm. Lista sklepów, biorących udział w DDD znajduje się na oficjalnej stronie Dnia Darmowej Dostawy www.dziendarmowejdostawy.pl.
Wśród nich jest wiele sklepów z branży outdoorowej, w tym m.in.: tuttu.pl, e-horyzont.pl, 4fsklep.pl, wspinanie.sklep.pl, sklep.jack-wolfskin.pl, salewa.waw.pl, outdoorowo.pl, e-biwak.pl, siulagrande.pl, polarsport.pl, wgl.pl, 8a.pl, tksport.pl, cerrotorre.pl, sklepbuff.pl, skalnik.pl, skleptur.pl, alpinsklep.pl, carpathia.com.pl, tramp24.pl, czy bezdroza.pl.
Celem akcji jest zachęcenie klientów do robienia zakupów przez internet, co ma służyć rozwojowi e-handlu. W Polsce akcja organizowana jest już po raz trzeci. Termin Dnia Darmowej Dostawy specjalnie wybierany jest w okresie przedświątecznym – zaoszczędzone na dostawie pieniądze można spożytkować w tym czasie w dużo lepszy sposób.
Inicjatorem akcji jest Krzysztof Bartnik, redaktor naczelny branżowego serwisu eKomercyjnie.pl. Pomysł Dnia Darmowej Dostawy jest inspirowany akcją Free Shipping Day, która jest organizowana w USA od 2008 roku.
W ubiegłym roku w Dniu Darmowej Dostawy wzięło udział 1846 sklepów internetowych, w pierwszej edycji było ich 850.
KOMENTARZE