Rynek sportowy oczekiwał tych produktów: nagrodzeni ISPO AWARD wyznaczają standardy w dziedzinie innowacji, wzornictwa, funkcji i trwałości. W poniedziałek na targach ISPO MUNICH zostały wręczone nagrody w kategoriach: Products of the Year, The Asian Produkt of the Year oraz Communication of the Year.
ISPO AWARD, signum jakości w przemyśle sportowym, została w tym roku dodatkowo rozszerzona. Tym razem 57 członków jury z 14 krajów i 3 kontynentów oceniało nie tylko produkty. Po raz pierwszy bowiem, w konkurencji brały także udział działy marketingu, agencje, projektanci graficzni i fotografowie. Ponadto dział Asian Products dodano do działu Products tworząc platformę dla innowacyjnego rynku azjatyckiego.
Jury wybrało zwycięzców przyznając tytuły: GOLD WINNER, WINNER, Asian Product of the Year oraz cztery tytuły Product of the Year z każdego z segmentów: Action, Outdoor, Ski oraz Performance.
Wyboru dokonano z pośród 349 zgłoszeń – jeśli chodzi o ISPO AWARD 2013, mamy do czynienia z 35 proc. wzrostem liczby zgłoszonych produktów względem roku 2012. Tobias Gröber, szef działu Consumer Goods Exhibitions przy Messe München GmbH, informuje: Eksperci są zgodni: produkty te to niezwykłe innowacje, które poprawią jakość uprawiania sportu.
Dodajmy, że w jury oceniającym produkty outdoorowe znalazło się dwóch przedstawicieli polskiego outdooru: Kinga Baranowska (Salewa Team) – najlepsza obecnie polska himalaistka, na swoim koncie posiadająca wejścia na 8 ośmiotysięczników oraz Piotr Turkot, wydawca magazynu i portalu 4outdoor.pl, współtwórca portalu wspinanie.pl, prezes stowarzyszenia Polish Outdoor Group.
Product of the Year, segment Outdoor: Edelrid – Snipe 9,8/10,0 mm
Snipe 9,8 / 10,0 mm jest Edelrid to nowość na rynku wspinaczkowych lin. Dzięki technologii EnduroTec możliwe było opracowanie liny o dwóch średnicach.
Na pierwszych kilku metrach lina ma dziesięć milimetrów średnicy, co zapewnia zwiększona odporność na zużycie, natomiast w części środkowej średnica zmniejsza się do 9,8 mm co upraszcza obsługę liny w przyrządzie asekuracyjnym.
Jury podobały się również innowacyjne detale związane z zapewnieniem większego bezpieczeństwa: końcówki liny posiadają inny wzór, co umożliwia szybkie ich rozpoznanie.
Zwycięzcy nagrody GOLD WINNER 2013 w segmencie Outdoor, w każdej z kategorii:
- Rekreacja (Rekreation): MSR – LUXURYLITE ULTRALITE COTTM
- Plecaki (Backpacks): VAUDE – BULIN 30
- Kaski (Helmets): HCÉBÉ – TRILOGY
- Kuchenki (Cookers): SOTO – OD-1NP MUKA LIQUID STOVE
- Obuwie (Footwear): HANWAG – HJORT EH
- Oświetlenie (Lamps & Power Supplies): PETZL – TIKKA RXP
- Akcesoria (Accessories): CÉBÉ – S ́TRACK
- Wysokogórska odzież zewnętrzna (Mountaineering Hardshell): MOUNTAIN HARDWEAR – SERACTION JACKET
- Outdoorowa odzież zewnętrzna (Outdoor Hardshell): KLÄTTERMUSEN – BREDE JACKET
- Spodnie (Pants): ARC ́TERYX – ALPHA SV BIB CZ
- Dodatki odzieżowe (Apparel Accessories): OUTDOOR RESEARCH – LODESTAR GLOVE
- Softshelle (Softshell): HAGLÖFS – ROCA II HOOD
- Ocieplana warstwa pośrednia (Midlayer Insulation): MARMOT – ISOTHERM HOODY
- Odzież specjalna (Apparel Special Purpose): MAMALILA – ALLWEATHER JACKET FOR TWO
- Odzież codzienna (Lifestyle Apparel): HYPERBOLA – THE CLASSY TUXEDO SKI JACKET
***
Product of the Year, segment Action: Burton Anon – M2
M2 oferuje prawdopodobnie najszybszy i najprostszy system zmiany soczewek z pośród wszystkich dostępnych gogli narciarskich. Osiem magnesów umieszczonych w ramce gogli zapewnienia optymalne, prawie automatyczne dopasowani i zamocowanie soczewek.
Ponadto, M2 wyznacza standardy funkcjonalności detali, np. takich jak pasek mocujący. Jury było pod wrażeniem minimalistycznego designu: M2 wyróżnia się prostotą i elegancją.
Product of the Year, segment Ski: Völkl – V-WERKS Katana
Jurorzy zgodnie docenili zmniejszoną masę, poprawę stabilności efektywność: cechy wyróżniające V-Werks, sportową linię produktów Völkl przeznaczoną do Freeride’u. Najważniejszym jest Katana skonstruowana z pełnym wykorzystaniem Rocker’a.
Produkowana jest z ultra-cienkiej, a zarazem niezwykle stabilnej powłoki węglowej w technologii konstrukcji 3D. Zmniejszona waga umożliwia wysokiej reaktywności narty i dynamikę podczas jazdy backcountry.
Product of the Year, segment Performance: Mio Global – Alpha
Światowa innowacja oczarowała jury nie tylko z powodu jej czystej konstrukcji. Alpha marki Mio Global to pierwszy monitor pracy serca bez pasa piersiowego wyświetlający ciągłe dane o tętnie i pracy serca. Użytkownik po prostu nosi opaskę na ramieniu i trójkolorowy wyświetlacz na nadgarstku pokazuje najważniejsze dane o pracy serca.
W urządzeniu Alpha firmie Mio Global udało się połączyć czujniki optyczne z innowacyjnym oprogramowaniem, a wynikiem jest niezawodny i łatwy do odczytania pulsomierz dla sportowców.
Asian Product of the Year: Black Yak – B1XG1 JACKET
Wysokiej jakości kurtka outdoorowa jest pierwszym zwycięzcą w nowej kategorii Asian Product of the Year. B1XG1 marki Black Yak jest po prostu stworzona dla odkrywców. Wykorzystany w kurtce GORE-TEX PROSHELL 3L skutecznie chroni przed wilgocią i reguluje temperaturę ciała.
Połączenie wodoodporności oraz wysoki poziom oddychalności zapewniają stabilny, komfortowy mikroklimat i wygodę. Jury oceniło krój kurtki jako znakomity. Black Yak znalazł unikalny sposób na połączenie kroju charakteryzującego się doskonałym dopasowaniem do ciała, ze swobodą w pełnym zakresie ruchu oraz imponującym doborem kolorów.
Communication of the Year: wielokanałowy kampania – Mammut/ Erdmannpeisker GmbH – “150 Years Mammut”
Międzynarodowa, wielokanałowa kampania wywarła wrażenie na jury dzięki jej spójnej koncepcji komunikacyjnej opartej na wizerunkach zarejestrowanych podczas eventów testowych. Pokazują one ludzi korzystających z najciekawszych elementów najnowszych kolekcji. Pokrycie medialne tej kampanii przyniosło pozytywne skutki: Mammut doświadczył wzrostu sprzedaży, jak i wzrostu liczebności jego społeczności online.
Więcej informacji o nagrodach dla kampanii marketingowych znajduje się TUTAJ. Informacje o nagrodzonych produktach we wszystkich segmentach i kategoriach można znaleźć na stronie: www.ispo.com.
Źródło: ISPO MUNICH
KOMENTARZE