Zapraszamy do lektury najnowszego Magazynu 4outdoor (2/2013, 26)

W najnowszym numerze Magazynu 4outdoor prezentujemy obszerną relację z największych na świecie targów branży sportowej i outdoorowej – ISPO MUNICH 2013 oraz zapowiedź targów Kielce Sport-Zima 2013. Tematem sprzętowym numeru jest puch i kurtki puchowe, a biznesowym – towarowanie sklepu outdoorowego. Nie zabrakło także wywiadów z kluczowymi graczami na polskim rynku.

ISPO MUNICH 2013

Za nami największe na świecie zimowe wydarzenie branży sportowej i outdoorowej – ISPO MUNICH 2013. W tym roku na wystawie zaprezentowało się 2481 wystawców z 52 krajów, targi odwiedziło 81 tysięcy osób ze 109 krajów. Z perspektywy organizatorów wydarzenie z pewnością więc należy do udanych. A jak targi oceniają polscy wystawcy?

Na efekty biznesowe ISPO jeszcze trzeba poczekać, już teraz jednak polskie firmy, które prezentowały się na targach, dzielą się z nami swoimi wrażeniami, a Joanna Biernacka z Pro Business Consulting, firmy, która jest Oficjalnym Przedstawicielem targów ISPO MUNICH w Polsce, opisuje sukcesy wystawiających się na nich polskich firm.

Targi przedstawiamy także z naszej perspektywy, biorąc pod uwagę zarówno ich biznesową atmosferę, jak i podstawowe nowości produktowe. Nie zabrakło także relacji z jednego z wydarzeń odbywających się w ramach ISPO Academy – Retail Touru po monachijskich sklepach sportowych i outdoorowych. Joanna Biernacka opisuje swoją podróż po sklepie Globetrotter, który dla polskich detalistów może być prawdziwym outdoorowym „science fiction”. A z myślą o tych, którzy rozważają wystawienie się na przyszłorocznych monachijskich targach, prezentujemy odpowiedź na pytanie: Ile kosztuje udział w targach ISPO?

Targi to przede wszystkim rozmowy – te oficjalne na stoiskach firm oraz kuluarowe, po godzinach czy na korytarzach. Także i my włączyliśmy się do branżowych dyskusji, a ich efekt mogą Państwo znaleźć na stronach naszego magazynu w postaci ciekawych wywiadów. Szczególnej uwadze polecamy wywiad z Arturem Mikołajko, prezesem firmy INTERSPORT Polska S.A.

INTERSPORT w outdoorze – wywiad z Arturem Mikołajko

Spółka zakończyła ubiegły rok z zyskiem oraz z ponad 20-procentowym wzrostem przychodów. Jednocześnie w ubiegłym roku INTERSPORT po raz pierwszy zamknął sklep w Polsce. Artur Mikołajko w rozmowie ocenia obecną sytuację na rynku, porównuje polski i zachodni rynek outdoorowy, opowiada o planach Spółki, a przede wszystkim wyjaśnia, jaką INTERSPORT ma wizję branży outdoorowej w Polsce, podkreślając, że specjalistyczne sklepy nie powinny traktować jego firmy jako konkurencji:

Żyjemy z ogólnego klienta i nazwijmy to – lekkiego trekkingu. To nie znaczy, że nie mamy bardziej specjalistycznego sprzętu, ale nie są to duże ilości. Oczywiście, w pewnym sensie każdy sklep outdoorowy jest dla nas jakąś konkurencją, a my jesteśmy nią dla niego, jednak tak naprawdę mijamy się, albo może lepiej – uzupełniamy.

Nowa marka w portfolio firmy Alp: Haglöfs 

O obecnej sytuacji biznesowej i planach na najbliższy sezon opowiedział nam także Maciej Kałwak, właściciel firmy Alp, która posiada sieć sklepów Alpin Sport oraz dystrybuuje marki takie jak Mountain Hardwear, Osprey czy Lowa. O wiosny dołączy do nich marka Haglofs.

W rozmowie z 4outdoor przyznał: Oczywiście, jest optymizm. Jeśli mielibyśmy pesymistycznie patrzeć na to, co się dzieje, to trzeba by zamykać sklepy, nie zamawiać nowych kolekcji, a tu wprost przeciwnie: wszyscy zamawiamy nowe ko- lekcje, żeby pokazać jak najwięcej nowości i mieć jak najszerszy wybór produktów dla naszych klientów.

Zachęcamy również do lektury rozmowy w Wojciechem Jastrzębskim, który jest Country Sales Managerem w Polsce marki Helly Hansen, Kubą Bencalem – Dyrektorem Sportu w Decathlon Polska, odpowiedzialnym za budowanie oferty i rozwój działów Sporty Zimowe i Turystyka, oraz dwóch wywiadów poświęconych targom ISPO: z Piotrem Szałaśnym, który wygrał wyjazd na monachijską wystawę, i z Wojciechem Kuźmą z firmy Ramones, właścicielem marki RedHot.

Lekkie jak piórko

Podczas targów zostało także poruszone zagadnienie polskiej wioski puchowej; my również kontynuujemy temat puchu, tym razem kierując naszą uwagę na same produkty, w tym przypadku – kurtki wypełnione puchem. Tomasz Poznański opisuje ogólną ideę przyświecającą producentom kurtek puchowych oraz zagłębia się w konstrukcyjne szczegóły. Tekstowi tradycyjnie towarzyszy przegląd aktualnej oferty producentów na polskim rynku.

Puch udoskonalony

Na zimowym rynku outdoorowym puch walczy o dominację ze sztucznymi ocieplinami. Miłośnicy tych ostatnich do zeszłego roku dysponowali kluczowym argumentem przeciwko puchowi: problemem drastycznego spadku izolacyjności cieplnej puchu w stanie zawilgocenia. Zmieniło się to jednak w sezonie 2011/2012, kiedy oprócz hydrofobowości puch udało się wzbogacić o jeszcze kilka innych interesujących właściwości. O nowościach technologicznych w tym aspekcie pisze nasz naczelny konsultant technologiczny – Wojciech Kłapcia.

Jak optymalnie zatowarować sklep outdoorowy?

Przed nami kolejna wystawa, tym razem na polskim rynku, czyli Targi Kielce Sport–Zima 2013, które odbędą się w dniach od 20 do 23 lutego. Na targach pojawią się przedstawiciele sklepów outdoorowych, których głównym zdaniem w tym okresie jest zaplanowanie optymalnego zatowarowania swoich placówek.

Mamy nadzieję, że w zmaganiach pomogą im dwa artykuły poświęcone temu zagadnieniu, autorstwa dwóch doświadczonych przedstawicieli branży: Michała Sojki i Zenona Raszyka. W kolejnych magazynach będziemy kontynuować ten temat.

A już teraz zachęcamy do prenumeraty Magazynu 4outdoor oraz do zakupu najnowszego numeru i numerów archiwalnych – wszystko to dostępne jest w księgarni wspinanie.pl.

Magazyn 4outdoor 2/2013 (26) luty – spis treści:

  • Pajak Central Store w Warszawie 
  • Columbia wycofuje kurtki z technologią Omni-Heat electric 
  • Jack Wolfskin zapowiada całkowite wyeliminowanie PFOA z produktów Texapore 
  • Przed nami pierwszy szczyt European Outdoor Summit 
  • Nowe technologie firmy PrimaLoft®
  • Nowe materiały w kolekcji firmy Cocona 
  • GORE-TEX® Pro – nowy laminat od Gore 
  • Nasza strategia cenowa jest naszą siłą – wywiad z przedstawicielem sieci sklepów Decathlon Polska 
  • WinterCamp 2013 – szkoła przetrwania na Turbaczu zakończona 
  • Firma Alp od wiosny zostanie przedstawicielem marki Haglöfs w Polsce 
  • TATONKA – nowe otwarcie. Kolekcja 2013 
  • Nowe oblicze marki Helly Hansen w Polsce 
  • Kurtka adidas terrex™ ws fast 
  • INTERSPORT w outdoorze – wywiad z Arturem Mikołajko
  • Targi KIELCE SPORT-ZIMA 2013 – cztery dni dla outdooru i sportów zimowych
  • ISPO MUNICH 2013 – Outdoor znaczy optymizm
  • Produkty i trendy na sezon jesień/zima 2013-2014
  • Zwycięzcy ISPO AWARD 2013 w kategorii Outdoor 
  • Polscy wystawcy na ISPO MUNICH 2013 
  • ISPO MUNICH 2013 – polskie sukcesy 
  • Ile kosztuje udział w targach ISPO? 
  • Retail Tour po monachijskich sklepach, czyli podróż do przyszłości (outdoorowe science fiction) 
  • ISPO MUNICH świeżym okiem 
  • RedHot – polska czapka w barwach ISPO MUNICH 
  • Lekkie jak piórko – przegląd kurtek puchowych – Tomasz Poznański
  • Puch udoskonalony – najnowsze dokonania technologiczne w dziedzinie puchu – Wojciech Kłapcia
  • Jak wybrać asortyment do specjalistycznego sklepu outdoorowego? – Michał Sojka
  • Jak optymalnie zatowarować sklep outdoorowy? – Zenon Raszyk

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0