Firma Jack Wolfskin broni swojej pozycji na rynku krajowym i zwiększa tempo ekspansji

W roku gospodarczym 2012 skonsolidowane obroty producenta odzieży outdoorowej z Idstein (Niemcy) – firmy Jack Wolfskin – wyniosły 351 mln euro i tym samym prawie wartość dorównującą tej z poprzedniego roku, która została osiągnięta przy wzroście wynoszącym ok. +22,5 proc.

Lekki spadek wynika głównie z trudnej sytuacji gospodarczej na dotychczas największych rynkach zbytu, jakimi są Niemcy i Austria. Natomiast na rynkach międzynarodowych – zwłaszcza w Azji, Wielkiej Brytanii oraz w Europie Wschodniej – nadal notowany jest wysoki wzrost.

Przy stałych obrotach hurtowych w zakresie odzieży, odnotowany rozwój w zakresie sprzętu (+5 proc.) nie zdołał całkowicie zrównoważyć spadku na rynku obuwia (-8 proc.).

Wnętrze sklepu Jack Wolfskin (fot. PPM)Wnętrze sklepu Jack Wolfskin (fot. PPM)

Rok 2012 z gospodarczego punktu widzenia był wyzwaniem dla firmy Jack Wolfskin, ze względu na trudności na europejskim rynku sprzętu outdoorowego – stwierdza Michael Rupp, dyrektor generalny w firmie Jack Wolfskin. – Mimo niezwykle niekorzystnych warunków pogodowych, niewystarczających innowacji oraz zbyt wysokich zapasów towarów z ubiegłego roku na rynku, udało nam się obronić naszą pozycję w walce z konkurencją oraz utrzymać szybki wzrost poza naszymi głównymi rynkami.

Firma Jack Wolfskin już odpowiedziała na te wymagające okoliczności:

Udział nowych pro-duktów w aktualnej kolekcji na lato oraz w kolekcji na nadchodzący sezon zimowy została podniesiona do nowych wartości maksymalnych, a nasze inwestycje w zakresie prac badawczo-rozwojowych zostały wyraźnie zwiększone – dodaje Christian Brandt dyrektor ds. operacyjnych w firmie Jack Wolfskin. – Ponadto nadal wzmacniamy profil marki i intensywniej pracujemy nad jakością i dystrybucją. 

Jack Wolfskin Store w Warszawie - Złote TarasyJack Wolfskin Store w Warszawie – Złote Tarasy

Dla franczyzobiorców oraz partnerów handlowych opracowano nowy system Store i SIS, który będzie teraz sukcesywnie rozwijany. W tym celu zwiększane są nakłady marketingowe związane ze wsparciem sprzedaży.

Firma Jack Wolfskin, podobnie jak w ubiegłych latach, zwiększyła liczbę sklepów franczyzo-wych: w Europie jest ich obecnie ponad 350, a w Chinach ponad 500.

Na rynku międzynarodowym firma nadal zwiększa tempo ekspansji.

Obecnie widzimy duży potencjał przede wszystkim na rynkach Azji, Wielkiej Brytanii oraz Europy Wschodniej. Bę-dziemy tam nadal wzmacniać nasze działania i inwestycje – stwierdza Michael Rupp.

W lutym zespół zarządzający został powiększony o nową pozycję i zrestrukturyzowany: Elke Stein jako dyrektor działu marketingu (CMO) objęła kierownictwo w dziale marketingu oraz rozwoju produktów; Christian Brandt jako dyrektor zarządzający (COO) ponownie przyjął odpowiedzialność za sektor finansów. Z końcem sierpnia Andreas Klotz ustąpi za wzajemnym porozumieniem z dotychczasowej funkcji dyrektora finansowego.

Na koniec roku gospodarczego 2012 liczba pracowników zatrudnionych w całym koncernie Jack Wolfskin wynosiła około 700, a w roku poprzednim 630.

 Informacja prasowa marki Jack Wolfskin

COMMENTS

WORDPRESS: 0