Lafuma Group odnotowuje spadki sprzedaży

Zgodnie z prognozami, negatywny trend z pierwszego kwartału był kontynuowany w drugim kwartale 2012/2013. Wyniki sprzedaży Grupy Lafuma spadały przez całe pół roku o 15,4 proc. (w porównaniu do 15,8 proc. w 1. kwartale) do 102,7 mln euro.

Marki należące do Lafuma GrouoMarki należące do Lafuma Grouo

Wszystkie działy grupy odnotowały spadki w pierwszej połowie roku:

  • Board Sports potwierdził ostry spadek o 35,2 proc. do 17,6 mln;
  • Great Outdoor również przeżywa trudności w sprzedaży ze spadkiem o 16,5 proc. (-14,5 proc. w tekstyliach/sprzęcie i -18,8 proc. w meblach) do 38,9 mln euro;
  • Mountain Division, do którego należą Millet, Eider i Killy, odnotował umiarkowany spadek o 3 proc. do 46,2 mln euro.

Wszystkie marki Grupy operują na wyjątkowo apatycznym rynku francuskim (-14,7 proc.) oraz europejskim (-16,6 proc.). Rynek azjatycki (-7,1 proc.) również okazał się mniej dynamiczny w porównaniu do zeszłych sezonów, a wahania kursów wymiany walut miały negatywne odbicie (spadek jena przełożył się na spadek przychodów o 600 tys. euro). 

W tym kontekście, Millet (-3,4 proc.) i Eider (2,1 proc.) radziły sobie względnie dobrze, dzięki wprowadzeniu spójnej strategii produktów i sprzedaży. Z powodu ogólnoświatowych trudności na rynku sportów surferskich, Oxbow wciąż notuje spadki, szczególnie na polu sprzedaży hurtowej.

Dodatkowo, wyniki sprzedaży marki Lafuma cierpią z powodu ogólnego pozycjonowania na rynku outdoorowym w sektorze tekstylia/sprzęt oraz strategii dystrybucji polegającej na utrzymywaniu minimalnych zapasów mebli. 

Perspektywy

W tym wyjątkowo trudnym kontekście, Grupa skupia się na poprawie dochodowości oraz jakości przychodów ze sprzedaży. Grupa Lafuma stara się udoskonalić strategie sprzedaży każdej ze swoich marek i nieustannie poprawiać jakość swoich produktów i usług.

W odniesieniu do oferowanego obecnie portfolio produktów, Grupa spodziewa się odnotować spadek przychodów w całym roku fiskalnym 2012/2013 oraz przewiduje stabilizację tendencji spadkowych w nadchodzących kwartałach.

Grupa Lafuma potwierdza znaczne spadki swoich operacji, które w dużym stopniu wpłyną na zysk oraz wartość aktywów w roku podatkowym 2012/2013. 

Nowy zarząd Grupy, działający od 15 stycznia 2013 r., przedstawi swój plan biznesowy w czerwcu 2013 r. przy okazji prezentacji wyników finansowych za pierwszą połowę roku podatkowego 2012/2013.

Pełen raport dostępny jest na stronie: www.groupe-lafuma.com

Źródło: Lafuma Group

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0