HomeRynek outdoorBarometr rynku outdoor

Barometr rynku: marzec na plusie

Po styczniu z ponad 4-procentowym wzrostem sprzedaży i lutym z blisko 4-procentowym spadkiem sprzedaży w sklepach biorących udział w naszym barometrze rynku, marzec zakończył się nad kreską z wynikiem 2,5 proc.

Marzec, choć astronomicznie już bliżej wiosny, okazał się w tym roku miesiącem, który ze względu na niskie temperatury i opady śniegu należałoby raczej zaliczyć do zimy. Jako że branża outdoorowa zależy przede wszystkim od pogody, przedłużająca się zima pozytywnie wpłynęła na wyniki sprzedaży w sklepach biorących udział w naszym barometrze.

Większość z nich odnotowała wyniki ponad kreską względem analogicznego okresu w ubiegłym roku. Jedynie wybrane placówki zaliczyły poważne spadki (stąd ogólny wynik nie jest zbyt wysoki). Dodajmy, że w marcu 2012 sklepy odnotowały lekki spadek względem 2011 roku, sięgający 1,4 proc. Ostatecznie pierwszy kwartał 2013 roku zakończył się dla sklepów na plusie. 

Dobrym wynikiem w pierwszym kwartale pochwaliła się niedawno również spółka INTERSPORT Polska S.A., która wypracowała zysk brutto na poziomie 1 713 tys. zł (pomimo niższych o 8,1 proc. przychodów ze sprzedaży). Według wstępnych szacunków Spółka osiągnęła w I kwartale 2013 roku łączną wartość przychodów netto ze sprzedaży towarów i usług w wysokości 58 058 tys. zł, czyli o 8,1 proc. mniej w stosunku do I kwartału 2012 roku, a jednocześnie o 9,4 proc. więcej, niż w I kwartale 2011 roku. 

W I kwartale 2013 roku Spółka wypracowała zysk brutto w wysokości 1 713 tys. zł, czyli o 49,6 proc. mniej w stosunku do I kwartału 2012 roku i jednocześnie o 296,5 proc. więcej, niż w analogicznym okresie 2011 roku. 

Główny Urząd Statystyczny podał natomiast, że sprzedaż detaliczna w marcu wzrosła o 0,1 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2012 roku. W ujęciu miesięcznym wzrosła o 16,8 proc. Sprzedaż detaliczna realnie wyniosła 0,0 proc. rdr. 

Nasz barometr obejmuje wyniki sprzedaży z 14 topowych outdoorowych sklepów w Polsce:

  • 8a.pl (Gliwice)
  • Alpin Sklep (Warszawa)
  • E-Pamir.pl (2 sklepy, Kraków, Kielce)
  • Mammut (Sklep Firmowy, Katowice)
  • sieć Skalnik (5 sklepów, Wrocław)
  • Trawers (2 sklepy, Łódź)
  • TrekkerSport (Poznań)
  • Weld – Sklep Górski (Dąbrowa Górnicza)

KOMENTARZE

WORDPRESS: 1
  • comment-avatar
    Anonim 11 lat ago

    Zmiany . Dane miesiąc po miesiącu z innych sklepów. Analizując poprzednie miesiące można mnożyć przykłady. Jedne sklepy wypadają, dlaczego?
    Inne przybywają, dlaczego?

    Sklepy lutego poniżej:
    8a.pl (Gliwice)
    Active. Góry, turystyka, wspinaczka (Gliwice)
    Alpin Sklep (Warszawa)
    E-Pamir.pl (Kraków, Kielce)
    Mammut (Sklep Firmowy, Katowice)
    Sherpa (Warszawa)
    sieć Skalnik (5 sklepów, Wrocław)
    Trawers (2 sklepy, Łódź)
    Weld – Sklep Górski (Dąbrowa Górnicza)