Po styczniu z ponad 4-procentowym wzrostem sprzedaży i lutym z blisko 4-procentowym spadkiem sprzedaży w sklepach biorących udział w naszym barometrze rynku, marzec zakończył się nad kreską z wynikiem 2,5 proc.
Marzec, choć astronomicznie już bliżej wiosny, okazał się w tym roku miesiącem, który ze względu na niskie temperatury i opady śniegu należałoby raczej zaliczyć do zimy. Jako że branża outdoorowa zależy przede wszystkim od pogody, przedłużająca się zima pozytywnie wpłynęła na wyniki sprzedaży w sklepach biorących udział w naszym barometrze.
Większość z nich odnotowała wyniki ponad kreską względem analogicznego okresu w ubiegłym roku. Jedynie wybrane placówki zaliczyły poważne spadki (stąd ogólny wynik nie jest zbyt wysoki). Dodajmy, że w marcu 2012 sklepy odnotowały lekki spadek względem 2011 roku, sięgający 1,4 proc. Ostatecznie pierwszy kwartał 2013 roku zakończył się dla sklepów na plusie.
Dobrym wynikiem w pierwszym kwartale pochwaliła się niedawno również spółka INTERSPORT Polska S.A., która wypracowała zysk brutto na poziomie 1 713 tys. zł (pomimo niższych o 8,1 proc. przychodów ze sprzedaży). Według wstępnych szacunków Spółka osiągnęła w I kwartale 2013 roku łączną wartość przychodów netto ze sprzedaży towarów i usług w wysokości 58 058 tys. zł, czyli o 8,1 proc. mniej w stosunku do I kwartału 2012 roku, a jednocześnie o 9,4 proc. więcej, niż w I kwartale 2011 roku.
W I kwartale 2013 roku Spółka wypracowała zysk brutto w wysokości 1 713 tys. zł, czyli o 49,6 proc. mniej w stosunku do I kwartału 2012 roku i jednocześnie o 296,5 proc. więcej, niż w analogicznym okresie 2011 roku.
Główny Urząd Statystyczny podał natomiast, że sprzedaż detaliczna w marcu wzrosła o 0,1 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2012 roku. W ujęciu miesięcznym wzrosła o 16,8 proc. Sprzedaż detaliczna realnie wyniosła 0,0 proc. rdr.
Nasz barometr obejmuje wyniki sprzedaży z 14 topowych outdoorowych sklepów w Polsce:
- 8a.pl (Gliwice)
- Alpin Sklep (Warszawa)
- E-Pamir.pl (2 sklepy, Kraków, Kielce)
- Mammut (Sklep Firmowy, Katowice)
- sieć Skalnik (5 sklepów, Wrocław)
- Trawers (2 sklepy, Łódź)
- TrekkerSport (Poznań)
- Weld – Sklep Górski (Dąbrowa Górnicza)
KOMENTARZE
Zmiany . Dane miesiąc po miesiącu z innych sklepów. Analizując poprzednie miesiące można mnożyć przykłady. Jedne sklepy wypadają, dlaczego?
Inne przybywają, dlaczego?
Sklepy lutego poniżej:
8a.pl (Gliwice)
Active. Góry, turystyka, wspinaczka (Gliwice)
Alpin Sklep (Warszawa)
E-Pamir.pl (Kraków, Kielce)
Mammut (Sklep Firmowy, Katowice)
Sherpa (Warszawa)
sieć Skalnik (5 sklepów, Wrocław)
Trawers (2 sklepy, Łódź)
Weld – Sklep Górski (Dąbrowa Górnicza)