Biorące udział w naszym badaniu sklepy outdoorowe odnotowały w kwietniu wzrost przychodów o 0,7 proc. względem ubiegłego roku. To już kolejny miesiąc z plusowymi wynikami w 2013 roku.
Początek kwietnia stał pod znakiem zimy, z minusowymi temperaturami i opadami śniegu. W drugiej połowie miesiąca towarzyszyły nam wyższe temperatury i słońce, a pod koniec kwietnia pojawiły się deszcze, czyli w pełni wiosenna aura.
Na wyniki sprzedaży miały także z pewnością wpływ dni wolne od pracy – na początku miesiąca mieliśmy Wielkanoc, a koniec kwietnia to przygotowania do długiego weekendu majowego.
Z kwietniowych wyników sprzedaży cieszy się z pewnością INTERSPORT Polska. Wartość obrotów odnotowana przez Spółkę w kwietniu 2013 roku była rekordowo wysoka w porównaniu do historycznych wyników sprzedaży analogicznego okresu. Głównym motorem kwietniowej sprzedaży były całoroczne grupy towarowe. Łączne przychody netto ze sprzedaży wyniosły 17.591 tys. zł i były wyższe o 8,6 proc. w stosunku do analogicznego okresu 2012 roku (było: 16.194 tys. zł), przy czym na porównywalnych salonach obroty wzrosły o około 15 proc.
Mniej optymistyczne dane ma za to GUS – sprzedaż detaliczna w kwietniu spadła o 0,2 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2012 roku, a miesiąc do miesiąca spadła o 2,7 proc. Ekonomiści ankietowani przez PAP szacowali, że sprzedaż detaliczna w kwietniu wzrośnie o 1,2 proc. rdr, a mdm spadnie o 1,2 proc. Obroty w handlu detalicznym w kwietniu 2013 roku wzrosły o 1,2 proc. rok do roku wobec wzrostu o 2,2 proc. w marcu.
Nasz barometr obejmuje wyniki sprzedaży z 14 topowych sklepów outdoorowych w Polsce:
- 8a.pl (Gliwice)
- Alpin Sklep (Warszawa)
- E-Pamir.pl (2 sklepy, Kraków, Kielce)
- Mammut (Sklep Firmowy, Katowice)
- sieć Skalnik (5 sklepów, Wrocław)
- Trawers (2 sklepy, Łódź)
- TrekkerSport (Poznań)
- Weld – Sklep Górski (Dąbrowa Górnicza)
KOMENTARZE