Targi OutDoor wzywają… a cała społeczność outdoorowa przybywa nad Jezioro Bodeńskie. 21 465 gości z branży (w 2012 r.: 21 730) z 91 krajów przybyło na 20. edycję kluczowych, letnich targów handlowych, aby przygotować się najlepiej jak to możliwe do następnego sezonu.
Ze względu na ciągnące się trudności gospodarcze, panowała niepewność w kwestii tego czego można się spodziewać po OutDoor 2013. Odpowiedź potwierdza tezę, że pogoda odgrywa kluczową rolę w powodzeniu całej branży, a chociaż warunki rynkowe były niesprzyjające w pierwszej połowie 2013 r., to jednak nastrój branży jest wciąż optymistyczny i wciąż oczekiwany jest wzrost – powiedział Mark Held, Sekretarz Generalny European Outdoor Group (EOG), w podsumowaniu wydarzeń na zakończenie pokazów.
Idealna pogoda, trwająca przez cały okres targów, wprawiła wszystkich w dobry nastrój, zarówno w halach wystawowych, jak i na otwartych terenach, a nawet na polu kempingowych. Znowu można było poczuć wyjątkowy klimat OutDoor – powiedział z zadowoleniem Klaus Wellmann, Dyrektor Generalny Messe Friedrichshafen, w ostatni dzień targów. Lider projektu, Stefan Reisinger, dodał: – Targi OutDoor po raz kolejny dowiodły, że stanowią najlepsze miejsce spotkań całej branży.
Organizatorzy byli bardzo zadowoleni z mocnej reprezentacji międzynarodowej podczas pokazów. Silne wzrosty były szczególne widoczne wśród krajów nie-europejskich, takich jak Chile, USA, Indie i Indonezja.
W sumie stawiło się 913 wystawców z 42 krajów, prezentując najnowsze produkty i innowacje outdoorowe na powierzchni 85 000 metrów kwadratowych – odnosząc przy tym wielki sukces, jak potwierdza Neil Bradley, Dyrektor ds. Sprzedaży firmy Arc’teryx na Europę/Bliski Wschód/Azję:
Jesteśmy bardzo zadowoleni z energii i nastroju targów. Pomimo tego, że rynek outdoorowy ucierpiał przez zimną i mokrą wiosnę, nasi dystrybutorzy donoszą o bardzo dużych wzrostach sprzedaży. Pokazy outdoorowe to doskonałe miejsce aby zaprezentować naszą markę europejskim klientom, a to stanowi kluczowy element naszej strategii biznesowej.
Prezentacja firmy Deuter podczas targów była równie skuteczna, jak donosi Dyrektor Generalny Deuter, Martin Riebel:
Nasi klienci i importerzy stawili się w komplecie we Friedrichshafen. Bardzo optymistycznie zapatrujemy się na rozwój sytuacji w następnym roku. Postrzegamy przyszłość trochę inaczej od innych i spodziewamy się wzrostów globalnych na poziomie 5-6 proc.
Tom Ryll, Dyrektor ds. Rozwoju Biznesu w Pacsafe Europe, optymistycznie postrzega przyszłość:
To są, i wciąż pozostaną, najważniejsze tragi dla wszystkich mających cokolwiek wspólnego z biznesem outdoorowym – nawet po upływie 20 lat. Dwie sprawy uznajemy za istotne dla przyszłości: trzeba być bardziej innowacyjnym i nie tworzyć zbędnych produktów, a do tego starać się być marką z unikalnym charakterem. Oba te warunki udało nam się spełnić w Pacsafe. Dzięki temu rysują się przed nami interesujące perspektywy na 2014 r. i w dalszej przyszłości.
Również zainteresowanie mediów wzrosło w porównaniu z poprzednim rokiem: 1 042 dziennikarzy (2012 r.: 1 019) z 31 krajów przybyło nad Jezioro Bodeńskie, aby relacjonować OutDoor.
Jesteśmy bardzo zadowoleni z przebiegu targów. Dzięki możliwości odbycia press tour dzień przed otwarciem, udało nam się zdobyć dużo informacji, co bardzo ułatwiło nam początek pracy. Od czwartkowego poranka, pracowaliśmy pod dużą presją, ale był to pozytywny stres – powiedział Wolfgang Jahn, Manager ds. Sprzedaży na Europę w firmie Nepalese, produkującej Sherpa Adventure Gear.
OutDoor 2013 to nie tylko okazja do spojrzenia w przyszłość, lecz również refleksja nad przeszłością.
W ciągu ostatnich 20 lat dokonał się olbrzymi postęp, zarówno w branży outdoorowej, jak i w „jej” najważniejszych targach – można powiedzieć, że szły ramię w ramię. Jest to dobra okazja aby uświęcić ten rok za pomocą specjalnych wystaw, pokazów i dyskusji – powiedział Stefan Reisinger.
Prezes EOG, David Udberg, również docenia wagę tych międzynarodowych spotkań branży outdoorowej nad Jeziorem Bodeńskim:
Targi OutDoor pokazują, że branża outdoorowa ma bardzo wyjątkowy charakter. Jesteśmy silną społecznością, która nauczyła się dzielić, współpracować i razem rozwijać, choć nadal zachowuje ducha konkurencji. Friedrichshafen zapewnia doskonałe tło dla naszych corocznych spotkań nad Jeziorem Bodeńskim – to jest zawsze niecierpliwie wyczekiwane wydarzenie.
W 2013 r., po wielu latach nieobecności, sporty wodne powróciły na targi.
Goście targów byli bardzo entuzjastycznie nastawieni i sądzę, że to wspaniale, że sporty wodne znów są z nami na OutDoor. Ludzie naprawdę korzystali z okazji aby przetestować sprzęt na jeziorze przylegającym do terenów targowych. Naszym celem jest większa ekspozycja sportów wioślarskich. Jesteśmy bardzo zadowolenie z zainteresowania mediów i zwiedzających i już teraz zastanawiamy się nad naszą ekspozycją na kolejny rok – tłumaczył Jörg Rostock, organizator wspólnego stoiska sportów wioślarskich.
Oprócz wystawców i dziennikarzy, również zwiedzający z branży dali tegorocznym targom wysokie noty – jak pokazuje ankieta przyprowadzona pomiędzy gośćmi: 88 proc. stwierdziło, że ich wizyta na OutDoor 2013 opłaciła się. Sytuacja rynkowa w branży outdoorowej została oceniona przez 44 proc. jako poprawiająca się, a przez 34 proc. jako stabilna. 90 proc. gości targów już postanowiło, że wróci na 21. edycję OutDoor. Odbędzie się ona w dniach 10-13 lipca 2014 r.
Więcej informacji i zdjęcia dostępne na www.outdoor-show.com.
Źródło: Messe Friedrichshafen
KOMENTARZE
statystyki. Większość wystawców narzekała na mniejszą liczbe zwiedzających, czy są jakies dane na ten temat?