Himalayan Camp po raz 3. na Przystanku Woodstock!

W ubiegłym tygodniu odbyła się już trzecia edycja wydarzenia łączącego rockową muzykę ze wspinaczką oraz sztuką pakowania plecaka – Himalayan Camp 2013 na Przystanku Woodstock.

W minioną niedzielę zakończył się 19. Przystanek Woodstock w Kostrzynie nad Odrą. W ramach atrakcji oferowanych uczestnikom, już po raz trzeci zorganizowana została wioska himalajska w całości przygotowana przez stowarzyszenie Polish Outdoor Group.

Ekipa Polish Outdoor Group przed bramą wejściową do Himalayan Camp 2013Ekipa Polish Outdoor Group przed bramą wejściową do Himalayan Camp 2013

Himalayan Camp cieszył się dużym zainteresowaniem wśród uczestników, a według wszystkich szacunków na tegorocznym festiwalu bawiło się ponad 450 tys. osób.

Jak co roku wioska himalajska mieściła się na wzgórzu popularnej wśród woodstockowiczów Akademii Sztuk Przepięknych w pobliżu „Małej Sceny” oraz namiotu prelekcyjnego ASP.

Od czwartku, 1. sierpnia do późnych sobotnich godzin wieczornych każdy miał okazję odwiedzić obóz. Dzięki kilkuletniemu doświadczeniu program oferowanych przez organizatora (POG) aktywności zapewniał odwiedzającym szereg atrakcji – zarówno odrobinę zdrowej adrenaliny, jak również chwile relaksu tak niezbędne podczas ponad trzydziestostopniowych upałów.

Brama wejściowa do Wioski Himalajskiej POGBrama wejściowa do Wioski Himalajskiej POG

Kibice w trakcie zawodów wspinaczkowychKibice w trakcie zawodów wspinaczkowych

Nagrodzeni zawodnicy po zawodach wspinaczkowychNagrodzeni zawodnicy po zawodach wspinaczkowych

Przygotowania do wspinaniaPrzygotowania do wspinania

Szczególnym zainteresowaniem cieszyła się ścianka wspinaczkowa, która pomimo niemalże tropikalnych temperatur przeżywała prawdziwe oblężenie. Więcej o wspinaczce można było nauczyć się od specjalistów z Polskiego Związku Alpinizmu, którzy prowadzili zajęcia i krótkie szkolenia na ściance.

Bardzo popularne były również zainstalowane w centrum campu slackline’y. Dla wielu uczestników festiwalu, aktywności oferowane przez organizatorów Himalayan Camp były pierwszym kontaktem z popularnymi sportami outdoorowymi.

Taki festiwal jak Przystanek Woodstock jest idealną okazją, aby zaprezentować sporty outdoorowe nie tylko jako hobby czy możliwość spędzania wolnego czasu, ale również jako atrakcyjny sposób na życie. To właśnie w takim miejscu jesteśmy w stanie dotrzeć do bardzo dużego grona osób w różnym wieku, a przede wszystkim otwartych na świat oraz wszelkie nowe aktywności – zauważa Maciej Przywecki, organizator Himalayan Camp 2013.

Wszystkie działania prowadzone w ramach woodstockowej wioski himalajskiej miały na celu zarazić jak najwięcej ludzi outdoorem. Jednak aktywności outdoorowe to nie tylko wspomniana już wspinaczka (na Woodstocku zaprezentowana na sztucznej ściance). Hitem – kolejny rok z rzędu – okazały się codzienne warsztaty i treningi Nordic Walking organizowane przez Polskie Stowarzyszenie Nordic Walking.

Dzięki zaangażowaniu organizatorów i stale rosnącemu zainteresowaniu tym sportem, podczas tegorocznego festiwalu po raz pierwszy odbyły się Mistrzostwa Nordic Walking na Przystanku Woodstock. Liczna grupa młodych ludzi zainteresowanych sportem udowodniła, że Nordic Walking jest dyscypliną wymagającą odpowiedniej zaprawy i dobrej motywacji.

Mistrzostwa Nordic WalkingMistrzostwa Nordic Walking

Puchar dla zwycięzców w Mistrzostwach w Nordic WalkingPuchar dla zwycięzców w Mistrzostwach w Nordic Walking

Podczas Woodstocku odbyły się także zwody „table-boulderowe”…tak to już tradycja imprez organizowanych przez POG. Ta nietypowa rywalizacja polega na szybkiej, sprawnej, a przy tym bardzo widowiskowej wspinaczce wokół stołu!

Zawody w table-boulderinguZawody w table-boulderingu

Listę outdoorowych aktywności, zamykały liczne konkursy i zawody, w których do wygrania były praktyczne nagrody będące podstawą ekwipunku każdego pasjonata outdooru: plecaki, softshelle, koszulki techniczne i inne outdoorowe gadżety – ufundowane przez sponsorów tegorocznej edycji Himalayan Camp.

Równie ważny – co same aktywności – jest ekwipunek oraz jego prawidłowe wykorzystanie. Osoby odwiedzające wioskę Himalayan Camp miały możliwość m.in. obejrzenia profesjonalnie przygotowanego miasteczka namiotowego (w tym namioty pokazowe), czy też zapoznania się z najnowszymi produktami i technologiami nagrodzonymi podczas monachijskich targów ISPO.

Zawody na slacklinieZawody na slacklinie

Namiot pokazowyNamiot pokazowy

Rozdanie nagród po zawodach na slacklineRozdanie nagród po zawodach na slackline

Szkolenie i prezentacja produktów outdoorowychSzkolenie i prezentacja produktów outdoorowych

Himalayan Camp 2013Himalayan Camp 2013

Uczestnicy Himalayan Camp 2013Uczestnicy Himalayan Camp 2013

Uczestnicy Himalayan Camp 2013Uczestnicy Himalayan Camp 2013

Wejście do Himalayan Camp 2013 i prezentacja targów ISPO MunichWejście do Himalayan Camp 2013 i prezentacja targów ISPO Munich

Wiele osób wzięło udział w ciekawych szkoleniach, podczas których szczegółowo zaprezentowane zostały technologie wykorzystywane w outdoorze oraz nowe produkty. Z myślą o osobach, które dopiero zdobywają pierwsze szlify w aktywnościach outdoorowych przeprowadzono praktyczne szkolenia m.in. z zakresu prawidłowego pakowania plecaka.

Najważniejszą oceną działalności Himalayan Camp oraz rekomendacją na przyszłość są głosy uczestników. To co tu pokazujecie na Woodstocku naprawdę zachęca ludzi do wyjścia z domu i spojrzenia na outdoor z totalnie innej perspektywy – mówi Grzesiu z Gdańska.

Nie wygrałam w konkursie na ściance, ale pierwszy raz spróbowałam wspinaczki i to jest najważniejsze. Spodobała mi się – stwierdziła Ania, która już po raz kolejny przyjechała na Woodstock z Wrocławia. – Nie wiedziałam, że polscy himalaiści zdobyli tyle gór! – Tablica upamiętniająca wyczyny Polaków w Himalajach dała nie tylko do myślenia, ale także potężnego kopa do działania.

Tablica prezentująca sukcesy polskich himalaistówTablica prezentująca sukcesy polskich himalaistów

Uczestnicy Himalayan Camp 2013Uczestnicy Himalayan Camp 2013

W tym roku, już po raz drugi już przeprowadzone zostały także badania rynkowe na temat procesów zakupowych oraz postrzegania marek outdoorowych w Polsce. W ankiecie udział wzięło ponad 500 osób – odwiedzających wioskę POG. Wyniki badań zostaną wkrótce udostępnione dla członków POG.

Tegoroczny Himalayan Camp podczas 19. Przystanku Woodstock dobiegł końca i już wzbogacił osiągnięcia Polish Outdoor Group. Pozostaje z niecierpliwością czekać na kolejną edycję, która – rzecz jasna – będzie o kolejny poziom wyżej!

Głównymi partnerami Himalayan Camp w tym roku były: Regatta, Dare2Be oraz The North Face, a także ISPO, Feel Free, Salewa oraz partnerzy – Polski Związek Alpinizmu, Speleoklub Gawra, Woda Góry Las, magazyn i portal 4outdoor, Taternik oraz magazyn Góry. Za organizację wydarzenia odpowiadała agencja VMG Outdoor Sports Marketing. Ogromne podziękowania należą się również grupie harcerzy z ZHR, którzy z poświęceniem wspomagali obsługę organizacyjną Himalayan Camp, a także dopilnowali bezpieczeństwa uczestników.

Źródło: Polish Outdoor Group

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0