must have to plebiscyt, w którym już od trzech lat wskazywane są najciekawsze produkty pochodzące od polskich projektantów lub producentów. Przeglądu rynku i wyboru najlepszych i najbardziej wartościowych przykładów dokonuje specjalnie zaproszona Rada Ekspertów, składająca się z przedstawicieli mediów i najważniejszych w kraju ośrodków wzornictwa.
Nominowane produkty nie tylko muszą pochodzić z Polski, powinny być także dostępne w sprzedaży.
must have jest nieodpłatnie nadawanym znakiem jakości, którym polskie firmy posługują się w kraju i za granicą.
Powstał, aby pokazywać dobry polski design i dzięki temu promować rodzimy biznes oraz projektantów.
W tym roku w pierwszym etapie plebiscytu znalazło się 350 propozycji – były wśród nich produkty nominowane przez Radę Ekspertów i zgłoszone bezpośrednio przez producentów. Wśród nich Rada Ekspertów wyróżniła 68 – większość będzie można obejrzeć na żywo już w październiku, podczas kolejnej edycji wystawy must have.
W skład Rady Ekspertów wchodzą:
- Agnieszka Jacobson-Cielecka – Dyrektor Programowy School of Form
- Marta Lubaszewska – dziennikarka/ właścicielka i projektantka marki Pani Pieska
- Zuzanna Skalska – Consultant Trend Research – Vanberlo
- Ewa Solarz – redaktor internetowego poradnika „DomplusDom”
- Małgorzata Szczepańska – redaktor naczelna „Elle Decoration”
- Ewa Trzcionka – redaktor naczelna „Design Alive”
Wśród wyróżnionych produktów znalazł się plecak XC3 marki Pajak. Ultralekki model przeznaczony jest do szybkiej turystyki (Light & Fast).
Zaprojektowany dla osób liczących każdy gram ekwipunku. System zamykania roll-top obsługiwany jedna ręką nawet w zimowej łapawicy. Plecak waży 760 g, wykonany jest z tkaniny Corudra 500. Ma 42 l pojemności.
Autorem projektu jest współpracujący z nami Wojciech Kłapcia – gratulujemy!
Więcej informacji o plecaku XC3 znajduje się TUTAJ.
Źródło: Łódź Design Festival
KOMENTARZE