Spadki sieci Go Sport

Go Sport, francuska sieć sklepów sportowych, poinformowała o łącznej sprzedaży w pierwszych dziewięciu miesiącach roku obrotowego na poziomie 482.3 mln euro – w tym 6.3 mln wygenerowała sieć franczyzowa. Łącznie sprzedaż spadła o 6 proc., a o 5,6 proc. w ujęciu porównawczym w stosunku do minionego roku.

Szczególnie na krajowym rynku francuskim Go Sport – flagowa marka grupy – stracił 9,0 proc. schodząc do poziomu 312.4 mln euro w porównaniu do pierwszych trzech kwartałów 2012 roku. Courir, sieć sklepów z obuwiem sportowym i odzieżą, spadła nieznacznie o 0,7 proc. do 122.8 mln euro.

W Polsce Go Sport zyskał o 0,9 proc., ale realnie spadł o 1,3 proc., biorąc pod uwagę stałe kursy wymiany walut, do poziomu 40.7 mln euro.

W omawianym okresie Go Sport otworzył dziesięć franczyzowych sklepów, w tym cztery we Francji i jeden sklep sieci Courir. Jednocześnie Go Sport zamknął cztery punkty sprzedaży (jeden we Francji) i cztery sklepy Courir.

W dniu 30 listopada cała grupa liczyła 348 sklepów z czego 182 pod szyldem Go Sport (w tym 42 franczyzowych ) oraz 166 Courir, z których dziesięć to jednostki franczyzowe ulokowane wyłącznie za granicą Francji.

Źródło: ISPO NewsBLOG

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0