EOG szacuje wartość sprzedaży detalicznej na europejskim rynku outdoorowym na ponad 10 miliardów euro w 2012 roku

European Outdoor Group (EOG) opublikowała najważniejsze wyniki z ostatniej fazy programu badań rynkowych. Raport o Stanie Handlu w roku 2012 podaje ostrożne szacunki stwierdzające, że roczny obrót branży outdoorowej przekroczył w 2012 r. 10 miliardów euro.

Na poziomie handlu hurtowego dane ze sprzedaży dostarczone przez marki outdoorowe wykazują w 2012 r. wzrost o 1 proc. całkowitej wartości sprzedaży względem lat poprzednich.  

Po raz pierwszy w historii badań, EOG jest w stanie przedstawić bardziej szczegółowe wyniki udziału w rynku 6 podkategorii odzieżowych. Ogólna kategoria odzieży stanowi większość rynku, na którym działają uczestnicy niniejszego badania.

EOG, SZACOWANA WARTOŚĆ PODKATEGORII ODZIEŻOWYCH – SPRZEDAŻ HURTOWA DO DYSTRYBUTORÓWEOG, SZACOWANA WARTOŚĆ PODKATEGORII ODZIEŻOWYCH – SPRZEDAŻ HURTOWA DO DYSTRYBUTORÓW*

*Uwaga – liczby zostały zaokrąglone do pełnych %

Powyższy wykres pokazuje nowe podziały na podkategorie różnych typów odzieży. Największą podkategorią jest odzież zewnętrzna, odpowiadająca za ok. 42 proc. rynku odzieżowego. Odzież z tej kategorii została stworzona by chronić przed żywiołami. Nosi się ją na wierzchu warstwy podstawowej lub środkowej odzieży, a w jej skład wchodzą kurtki typu hardshell, softshell oraz wiatrówki z lub bez zintegrowanej warstwy ocieplającej.

Podkategoria warstwy środkowej odzieży zawiera w sobie bluzy i spodnie. Odpowiada ona za 20 proc. całości sprzedanej odzieży, przy czym bluzy/kurtki są najbardziej popularnym elementem w tej podkategorii.

Odzież tego typu jest zaprojektowana z myślą o noszeniu jej na warstwę bielizny termoaktywnej lub/oraz pod warstwą odzieży zewnętrznej i zazwyczaj jest to odzież o właściwościach ocieplających, jak na przykład bluzy polarowe. Ta podkategoria zawiera również odzież puchową i wypełnioną syntetyczną ociepliną oraz odzież hybrydową.  

Odzież warstwy podstawowej jest zaprojektowana z myślą o noszeniu bezpośrednio na ciało. Górne elementy warstwy podstawowej odpowiadają za większość sprzedaży i stanowią 11 proc. rynku odzieży. Ta podkategoria zawiera w sobie bluzy termoaktywne, koszule i sukienki. Dolne elementy warstwy podstawowej stanowią 6 proc. całej kategorii odzieży i zawierają w sobie getry, spodnie, krótkie spodenki i spódnice.     

Ostatnią podkategorią są akcesoria odzieżowe. Ogólnie mówiąc są to produkty, które mają chronić przed warunkami ekstremalnymi. Ta podkategoria zawiera m.in. czapki, szaliki, kominy na szyję, rękawiczki i odpowiada za ok. 7 proc. rynku odzieżowego. 

W 2013 r. EOG ogłosiła, że zdecydowanie poszerzy skalę programu swoich badań rynkowych i z sukcesem wprowadziła nową platformę internetową – europeanoutdoorfacts.

Pozwoliło to poszerzyć zakres gromadzonych danych w 7 głównych kategoriach i prawie 50 podkategoriach. Marki, które mają swój wkład w projekt Stan Handlu, mogą obecnie dostarczać przejrzystych danych dotyczących wyników sprzedaży hurtowej do dystrybutorów poprzez bezpieczną platformę internetową.

W 2012 r. wyniki w tych kategoriach były różnorakie – od wzrostów o 3 proc. do spadków o 4 proc. Zanotowano również znaczne różnice wyników w obrębie poszczególnych kategorii w różnych krajach. 

EOG, SZACOWANA WARTOŚĆ UDZIAŁU KATEGORII PRODUKTÓW W 2012 ORAZ LISTA NOWYCH PODKATEGORIIEOG, SZACOWANA WARTOŚĆ UDZIAŁU KATEGORII PRODUKTÓW W 2012 ORAZ LISTA NOWYCH PODKATEGORII

Inicjatywa Stan Handlu stanowi projekt badań rynkowych EOG, który jest nieustannie rozwijany. Projekt trwa już od 3 lat, a celem tego przedsięwzięcia jest obserwacja 5-letnich trendów na rynku outdoorowym oraz raportowanie na temat stanu hurtowej sprzedaży produktów do dystrybutorów z 22 krajów Europy. Obecnie ponad 100 marek bierze udział w tym projekcie.

Mark Held, sekretarz generalny EOG, komentuje:

Ten raport jest nieustannie rozwijany z roku na rok. Jest to dużo osiągnięcie dzięki intensywnym wysiłkom EOG oraz ponad 100 europejskich marek. To zaangażowanie pozwoliło nam na znaczne inwestycje w nowy, zabezpieczony system internetowy, który posłużył przygotowaniu raportu z 2012 r. Dzięki temu udało stworzyć platformę, która pomoże tworzyć jeszcze bardziej złożone i szczegółowe raporty w kolejnych latach. Projekt Stan Handlu stanowi bardzo istotną inicjatywę na europejskim rynku outdoorowym i dostarcza niezwykle cennych danych, które mogą ułatwić świadome podejmowanie decyzji biznesowych. Marki lub sprzedawcy detaliczni z własną marką wciąż jeszcze mogą wziąć udział w badaniach roku 2013 r. – do czego bardzo ich zachęcam.

David Udberg, prezes EOG, dodał:

Obecnie występuje większa niż kiedykolwiek potrzeba odnoszenia się do twardych, wiarygodnych danych w procesie planowania biznesowego. W praktyce, w tych wyjątkowo trudnych czasach, takie dane mogą decydować o sukcesie lub porażce. Ze strategicznego punktu widzenia, tego typu informacje mogą okazać się nieocenione zarówno dla poszczególnych marek, jak i dla całej branży outdoorowej podczas współpracy z podmiotami komercyjnymi, politykami i pracownikami służby cywilnej, którzy mają obecnie tak wielki wpływ na całą Europę.

Pełne szczegółowe dane raportu Stan Handlu 2012 są dostępne jedynie dla tych firm, które uczestniczą w projekcie. EOG zaprezentuje ogólne wyniki badań podczas otwartej konferencji na ISPO MUNICH, w poniedziałek 27 stycznia w godzinach14:00-15:00. Indywidualni uczestnicy mogą zgłosić swój udział w tym wydarzeniu tutaj.

Marki bądź też sprzedawcy działający pod własną marką, którzy są zainteresowani udziałem w programie badań rynkowych EOG mogą skontaktować się z nami na marketresearch@europeanoutdoorgroup.com. Zespół EOG będzie obecny na ISPO MUNICH i z przyjemnością zarezerwuje sobie z wyprzedzeniem czas na spotkania indywidualne.

Więcej informacji na temat EOG na www.europeanoutdoorgroup.com.

*** 

European Outdoor Group została założona w 2003 r. przez 19 spośród największych firm outdoorowych, które wspólnie uznały za konieczne stworzenie spójnej i szerokiej reprezentacji sektora outdoorowego. W coraz bardziej zglobalizowanym świecie, legislacje, środowisko, media i handel stają w coraz większym stopniu zagadnieniami międzynarodowymi. Połączona siła wszystkich marek wchodzących w skład EOG (60 marek plus ścisła współpraca z 9 narodowymi stowarzyszeniami outdoorowymi) gwarantuje bardzo silny mandat do reprezentowania europejskiej branży outdoorowej w sposób konstruktywny i pozytywny.  

Źródło: EOG

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0