Za nami kolejna edycja Międzynarodowych Targów Branży Sportowej i Outdoorowej KIELCE SPORT–ZIMA. Wystawa odbyła się w dniach od 12 do 15 lutego 2014 roku.
Wystawcy
W tym roku targi SPORT-ZIMA gościły blisko 150 wystawców – lista wystawców z dnia 7 lutego obejmowała 148 firm, w 2013 roku było ich 182. Nie są to wyłącznie przedsiębiorcy z Polski, ale także m.in. z Danii, Turcji, Czech, Niemiec, czy Austrii. Wystawcy prezentowali produkty do zimowych sportów, w tym narciarstwa, czy snowboardu, pojawiły się rowery, mocną reprezentację miał sprzęt do sportów wodnych.
Na liście wystawców było 140 firm z Polski, Czech, Holandii, Włoch, Niemiec, Austrii, Finlandii oraz po raz pierwszy z Turcji. Targi odwiedziło 3000 specjalistów i blisko 80 fachowych dziennikarzy – informują organizatorzy.
Trzeba przyznać, że zdecydowanie była to wystawa bardziej sportowa niż outdoorowa. Marki o outdoorowym charakterze reprezentowali: Petzl, Salewa, Milo, Directalpine, Beal, Fenix, Berg Outdoor, Merrell, MacTronic, Eider, GoPro, Montane, Silva, Odlo, Meindl, 4F, Regatta, Salomon, Suunto, Hannah, czy Fjord Nansen (który wystawił namioty). Tradycyjnie popularnością cieszyło się stoisko targów ISPO MUNICH, gdzie serwowana była kawa i można było zasięgnąć informacji o kolejnej edycji monachijskiej wystawy.
Powroty i debiuty
Z perspektywy branży outdoorowej, główną targową informacją było pojawienie się marki Campus, o której powrocie pisaliśmy TUTAJ. Obecność marki została doceniona przez jury targowych nagród – firma Winsport Poland, która ma licencję na Campusa, otrzymała Wyróżnienie Targów Kielce za aranżację stoiska.
Takie same wyróżnienie otrzymała także firma OTCF w Wieliczki, właściciel marki 4F. Co ciekawe, stoisko marki 4F było dokładnie takie same, jak to prezentowane na minionych targach ISPO MUNICH 2014. Jak przyznał Grzegorz Wąsik, Manager ds. Hurtu i Eksportu w firmie OTCF, monachijskie targi marka 4F zalicza do dużych sukcesów. Ich efektem mogą być poważni partnerzy handlowi na terenie Irlandii, Czech i Ukrainy. Trwa finalizacja ustaleń.
Także w Kielcach widoczny był duży ruch na stoisku polskiej marki. 4F poszerza swoją kolekcję outdoorową, wkracza także w sprawdzone technologie w kolekcjach narciarskich, w tym m.in. w PrimaLoft. Niewątpliwym atutem marki są także nowoczesne, świeże kolory.
Jednym z nowych wystawców w Kielcach była marka Five Seasons, która ma nowego przedstawiciela w Polsce – firmę Rekreacja Dariusz Sokołowski.
Inną debiutującą marką była Berg Outdoor, którą zarządza w Polsce firma Robinson Europe SA i której produkty można było także oglądać na pokazach mody.
Dwa targowe terminy
Warto zaznaczyć, że od 12 do 15 lutego otwarte były wszystkie hale poza D, w której miał miejsce Salon Turystyki i Sportów Wodnych SPORTY WODNE oraz usytuowane były stoiska kilku firm outdoorowych, w tym: AMC, Milo Sport, Salewa Polska, Polana, Kolba i Kaps. Do tego kilka stoisk było zarezerwowanych dla mediów, m.in. Magazynu Góry i Alpin Media.
Hala D została uruchomiona dla odwiedzających dopiero 13 lutego, co jak zapewniali organizatorzy, było ukłonem w stronę branży outdoorowej, która jest zwolennikiem trzech, a nie czterech dni targowych.
Targi sportowe
Kieleckie targi skupiły się w tym roku przede wszystkim na stronie sportowej i wodnej wystawy. W hali C właściwie cały czas odbywały się zawody w badmintona i bilard. Nie było w tym roku konwencji fitness, za to sporo miejsca w programie zajmowały sporty wodne. Duże zdziwienie budził fakt, że zabrakło jakiekolwiek akcentu związanego z odbywającymi się w właśnie Zimowymi Igrzyskami Olimpijskimi w Soczi (w czwartek – w trakcie trwania targów – swój złoty medal zdobyła wszak Justyna Kowalczyk).
Na plus z pewnością należy zaliczyć pokaz mody, przygotowany przez profesjonalnych tancerzy z Kieleckiego Teatru Tańca.
Nowością był termin i miejsce wręczenia medali i wyróżnień Targów Kielce – uroczysta gala odbyła się w czwartek na terenach targowych, czyli w Sali Konferencyjnej OMEGA. O nagrodzonych można przeczytać TUTAJ.
Co do przyszłej edycji, nasuwa się pytanie, czy targi SPORT-ZIMA nie będą już wyłącznie poświęcone branży sportowej, czyli – czy branża outdoorowa powróci w kieleckie hale, czy też zniknie z nich zupełnie? Pytanie pozostawiamy otwarte, wszystko w rękach organizatorów oraz branży outdoor.
Aneta Żukowska
KOMENTARZE