Po mało optymistycznych wynikach w grudniu, styczeń nie przyniósł poprawy w wynikach sprzedaży w sklepach biorących udział w naszym barometrze rynku outdoor. Kolejny zimowy miesiąc pod kreską.
Ciepła zima, brak warunków narciarskich, niepewna pogoda w górach – to wszystko z pewnością ma wpływ na wyniki sprzedaży w sklepach outdoorowych. 15 placówek biorących udział w naszym barometrze rynku odnotowało niższą o 3,4 proc. sprzedaż względem analogicznego okresu w ubiegłym roku.
W naszym barometrze prezentowane są wyniki sprzedaży z 15 topowych sklepów outdoorowych w Polsce:
- 8a.pl (Gliwice)
- Alpin Sklep (Warszawa)
- E-Pamir.pl (2 sklepy, Kraków, Kielce)
- Mammut (Sklep Firmowy, Katowice)
- sieć Skalnik (5 sklepów, Wrocław)
- Trawers (2 sklepy, Łódź)
- TrekkerSport (Poznań)
- Woda Góry Las (Poznań)
- Weld – Sklep Górski (Dąbrowa Górnicza)
Zła passa także dla INTERSPORT Polska
Ze względu na spóźnioną zimę i mniejsze zainteresowanie klientów asortymentem narciarsko-snowboardowym, w styczniu br. salony INTERSPORT wypracowały o 12,7 proc. niższe obroty, w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku.
Przychody netto ze sprzedaży towarów i usług osiągnięte przez spółkę w styczniu 2014 roku wyniosły około 22.876 tys. zł podczas, gdy w styczniu 2013 roku wyniosły 26.196 tys. zł.
Sieć sklepów INTERSPORT Polska podsumowała także 2013 rok. Z wyłączeniem jednorazowego zdarzenia, czyli dodatkowej sprzedaży licencjonowanych produktów UEFA EURO prowadzonej w roku 2012 na stadionach i strefach kibiców, sieć INTERSPORT Polska S.A. osiągnęła w roku 2013 porównywalne obroty w stosunku do 2012 roku.
W wyniku procesu optymalizacji Spółka zmniejszyła rok do roku koszty – zużycia materiałów i energii o 13,8 proc.; usług obcych o 1,9 proc. oraz koszty finansowe o 35,0 proc. Niestety ze względu na brak aury zimowej oraz konieczność przeprowadzenia akcji wyprzedażowej, sieć INTERSPORT Polska obniżyła w IV kwartale marże ze sprzedaży, co ostatecznie wpłynęło na odnotowaną stratę roczną.
KOMENTARZE