Firma Black Diamond Inc opublikowała swoje wstępne dane finansowe za ostatni kwartał oraz za cały rok 2013, który zakończył się 31 grudnia. W czwartym kwartale 2013 roku, sprzedaż marek Black Diamond, Gregory, Pieps i POC wzrosła o 24 proc., osiągając 60.4 mln dolarów. W 2013 roku obroty wzrosły aż o 15 proc. do 203 mln dolarów.
2013 był rokiem znaczących osiągnięć strategicznych, w tym uruchomienia odzieży marki Black Diamond, otwarcie własnej działalności dystrybucyjnej w Japonii, zintegrowania marek POC i Pieps – powiedział Peter Metcalf, prezes i dyrektor generalny Black Diamond. – Nasz 24-procentowy wzrost sprzedaży w czwartym kwartale był szeroko zakrojony, doświadczyliśmy dwucyfrowego wzrostu we wszystkich naszych markach, kategoriach i głównych regionach geograficznych.
Firma Black Diamond ma nadzieję, że 2014 rok również przyniesie dwucyfrowe wzrosty. Jak przyznał Metcalf, firma jest doskonale przygotowana do wiosennego sezonu. W 2014 roku planowana jest dalsza ekspansja odzieży Black Diamond, POC zaprezentuje kolekcję dla miłośników kolarstwa szosowego, firma postawi także na promocję najnowszej technologii lawinowej, czyli na JetForce.
Firma oczekuje, że w 2014 roku sprzedaż wzrośnie od 16 do 18 proc.
W 2013 roku marża brutto pozostała na stabilnym poziomie 38,2 proc. Spółka oczekuje, że marża brutto w roku obrotowym 2014 będzie się wahać od 39,5 do 40,5 proc.
Źródło: Black Diamond Inc.
KOMENTARZE