Za kilka miesięcy na rynku zadebiutuje linia kosmetyków sygnowanych logo 4F. Firma OTCF planuje również w Polsce zbudować centrum badawczo-rozwojowe.
Tak w każdym razie wynika ze słów prezesa firmy OTCF – Igora Klaji, który o nowych planach opowiedział w wywiadzie dla Onet Biznes.
Firma OTCF, właściciel marek 4F i 4Faces, pracuje właśnie nad budową specjalistycznego centrum badawczo-rozwojowego. Będą w nim powstawały m.in. specjalistyczne buty do biegania. Zadanie z pewnością nie należy do łatwych:
Buty biegowe produkujemy od prawie trzech lat, jest to bardzo trudny asortyment. Największy problem polega na tym, że ciężko jest znaleźć fachowców w Polsce. Bo nie ma szkół, które uczą projektowania obuwia sportowego. Jest niewiele szkół, które uczą projektowania ubioru, a jeśli chodzi o ubrania sportowe, to nie ma takiej szkoły w Polsce. Nie wiem czy jest taka w Europie. Musimy sami zbierać doświadczenia i szkolić pracowników. Jeśli chodzi o buty do biegania – to fachowców szukamy w Stanach. Obecnie próbujemy rekrutować ludzi, którzy pracowali dla, wymienionych przez panią, firm. Chętnie pozyskamy wiedzę i będziemy się rozwijać. To jednak wymaga czasu. Mamy świadomość, że od razu nie zrobimy buta na najwyższym poziomie technologicznym. To wymaga lat prób i testów oraz specjalistycznego centrum badawczo – rozwojowego, nad budową którego aktualnie pracujemy.
Największym wyzwaniem jest podeszwa:
Trzeba pamiętać, że w bucie biegowym najważniejsza jest podeszwa. Jednocześnie, tworzenie podeszwy, to jedna z najpilniej strzeżonych technologii firm sportowych. Gdy miałem okazję zwiedzać biuro Nike w Portland, to nie wpuszczono mnie tylko do jednego miejsca, czyli tam, gdzie konstruuje się podeszwę buta.
Igor Klaja zapowiedział także rozszerzenie asortymentu o kosmetyki marki 4F – własną linię kosmetyków mają także inne sportowe marki, m.in. adidas, czy Puma.
Przygotowujemy linię kosmetyków dla kobiet i mężczyzn. Będą to produkty dla osób aktywnych czyli żele pod prysznic, szampony, kremy do opalania, antyperspiranty. Planujemy również linię kosmetyków rozgrzewających oraz perfum.(…) Wiele rzeczy mamy już przygotowanych, chcielibyśmy wystartować w lecie, bo to sezon na kosmetyki do ochrony skóry. Na razie w naszych sklepach można kupić pomadki ochronne do ust.
Prezes OTCF potwierdził to o czym była mowa w wywiadzie dla 4outdoor Biznes z członkiem zarządu firmy OTCF – Magdaleną Dąbrowską – w perspektywie 12-14 miesięcy planowane jest wejście na giełdę:
Od roku 2010, kiedy w firmę zainwestował mój obecny wspólnik, Sobiesław Zasada rozwijamy się dynamicznie, ale rozsądnie. Bierzemy pod uwagę wejście na giełdę, ponieważ pojawiają się nowe projekty. Takie jak np. mulitbrandowe sklepy 4Faces.
W moich rękach jest obecnie 65 proc. I tak, chciałbym zachować pakiet większościowy. Niechętnie się spółką podzielę, tym bardziej, że wiem, jaki jest jej potencjał. Na nasz obecny sukces pracowało na to wiele osób, którzy włożyli w tę firmę serce. A jak ktoś przychodzi do pracy, a nie do roboty, to szkoda się dzielić. Dlatego, giełda – owszem, ale będziemy chcieli uplasować na rynku jak najmniejszy pakiet akcji.
Nie chcę na razie deklarować, ile to ma być. Tę kwestię szczegółowo omówię z moimi doradcami. Oczywiście, wielkość potencjalnego pakietu musi być skorelowana z tym, czego będzie chciał rynek i potencjalni inwestorzy. Ponadto, musi to być też tyle, aby udało się pozyskać kwotę, która umożliwi dalszy rozwój. Planujemy bowiem ekspansję w Europie i w Stanach Zjednoczonych.
Cały wywiad do przeczytania jest na stronie: biznes.onet.pl
KOMENTARZE
!?. Tyle piszecie o tym 4f a to przecież nie jest marka OUTDOOR.
Jak to nie outdoor?. Kosmetyków używa się na ciało. Więc na zewnątrz. Wiec outdoor 🙂