Firma VF Corporation, właściciel takich marek jak Vans, The North Face, Timberland, SmartWool, Lee i wielu innych, w pierwszym kwartale roku osiągnęła wzrost sprzedaży o 6,5 procent do 2,8 miliardów dolarów (w porównaniu z analogicznym okresem w 2013 roku).
O 14 procent (do 1,6 miliardów dolarów) swoje obroty zwiększył dział Outdoor & Action Sports. Marża brutto całej firmy wzrosła o 130 punktów bazowych do 49,4 procent, co jest rekordem w historii grupy jeśli chodzi o wszystkie dotychczasowe kwartalne wyniki. Zyski z działalności operacyjnej wzrosły o 13 procent do 403 mln dolarów.
Znaczny udział w tych wynikach miał dział Outdoor & Action Sports, zarówno w handlu detalicznym, jak i hurtowym. Wzrost sprzedaży marki The North Face o 14 procent jest tego dokładnym odzwierciedleniem. Wyniki sprzedaży w handlu detalicznym zwiększyły się o 30 procent. Najlepszą sprzedaż marka The North Face osiągnęła w Ameryce, dobrze jest w regionie Azji i Pacyfiku, nieco słabiej w regionie EMEA.
Marka Vans – obecnie największa za wszystkich marek posiadanych przez VF – odnotowała wzrost sprzedaży o 20 procent. Timberland osiągnął wzrost sprzedaży o 12 procent.
VF oczekuje, że kluczowe wyniki za cały rok będą nieco lepsze od oczekiwanych.
Pełen raport za pierwszy kwartał można znaleźć TUTAJ.
Źródło: VF Corporation
KOMENTARZE