Waga całkowita nowego modelu to 590g (620 wliczając demontowany pas piersiowy). Puryści wagowi mogą jeszcze bardziej obniżyć wagę plecaka demontując kevlarowe linki oraz ekspander gumowy, zbijając wagę do 565g.
Przy pojemności 42l, to jeden z lepszych wyników na świecie!
Co ciekawe, mimo tak drastycznego obniżenia wagi (poprzednia wersja ważyła 780 g), plecak zyskał znacznie wygodniejszy system nośny wraz z całkowicie nowym pasem biodrowym, wyposażonym aż w dwie kieszonki, jak również całkowicie podklejone szwy.
XC3 to ultralekki plecak przeznaczony do lekkiej i szybkiej turystyki (Light & Fast). Zaprojektowany dla osób liczących każdy gram ekwipunku.
System zamykania roll-top oraz w pełni podklejane szwy w połączeniu z silikonizowaną cordurą skutkuje niską wagą i wysoką wodoodporność. Wzmocnienia w dolnej części plecaka zapewniają wysoką wytrzymałość. Najnowsza wersja plecaka została wyposażona w wodoodporny zamek na boku, ułatwiający dostęp do komory głównej plecaka oraz system mocowania bukłaka z wodą.
Plecak otrzymał wyróżnienie Must Have na Łódź Design Festival 2013. Został nagrodzony specjalnym wyróżnieniem w konkursie Śląska Rzecz XC3 nominowano dwukrotnie w konkursie Polski Wzór, organizowanym przez Instytut Wzornictwa Przemysłowego.
Specjalnie przygotowana wersja tego plecaka XC3 AB Edition towarzyszyła Andrzejowi Bargielowi w zakończonym sukcesem zjeździe na nartach z ośmiotysięcznika Shishapangma 8013 m n.p.m. W ramach wyprawy Shishapangma Ski Challenge Andrzej jako pierwszy Polak w historii zdobył ośmiotysięcznik na nartach turowych i zjechał z niego w 35 minut. Więcej na temat tego wyczynu przeczytacie na blogu Andrzeja.
Wersja XC3 AB Edition posiada diagonalne mocowanie nart, dodatkowe wzmocnienia z CORDURY oraz liczne ułatwienia dostępu. Plecak zaprojektowany wspólnie z Andrzejem będzie dostępny wkrótce w limitowanej serii HIC SUNT LEONES.
Informacja prasowa marki Pajak
KOMENTARZE
KULT?. Z całym szacunkiem, ale kultowy to jest Alpinus Woodpecker I albo pierwsze Karrimory Jaguary a nie druga edycja plecaka wyprodukowanego przez Pajak – ile tych plecaków udało się sprzedać? 🙂 100? 300? 500?
kultowy…. Dokładnie, zgadzam się z przedmówcą … ostatnio odkopałem mojego woodpeckera 55 którego kupiłem 18 lat temu (można z nim już pic ;-))) i jeszcze pokazałem mu małego rosupańca na słowackiej fatrze, trochę juz przeszedł i jeszcze daje rade…. to jest kultowy plecak…
woodpeckera – o tak to jest. woodpeckera – o tak to jest plecak 🙂 też miałem taki i bardzo za nim tęskinie. Tak pożyczałem go że teraz nie pamiętam kto pożyczył ostatni i wsiąkł. 🙁
matematyka. plecak z artykułu 0,6kg + bagaż 5kg = 5,6kg
dużo tańszy plecak 1kg + bagaż 5kg = 6kg
różnica 0,4kg
niecałe 7% lżej 🙂
zemdleni opadliśmy z wrażenia
Aż 7% mniej. Przy L&F to. Aż 7% mniej. Przy L&F to bardzo dużo. Przy okazji nowa wersja jest zdaje się tańsza.
7%. Dla L&F waga przyzwoita zważywszy na to że dalej Pajaki ładują tam EVA w szelki a i pas biodrowy wyglada zachęcająco. Mogli by dodać choć jedna kieszonkę ze strechu (może być problem z klejeniem grubych szwów?!)
400g to dwa obiadki liofilizowane.
Co do ceny są tańsze są też znacznie droższe cieszmy sie ze mamy polską firme którą doceniają zachodni sprzdawcy.
klejone szwy są cięzkie. Mogli by sporo na wadze ugrać rezygnując z klejenia szwów. Jakieś 50g może lepiej a i produkcja taniej by im wyszła. Cene na zachodzie i tak moga dowolnie windować bo to made in EU