Według naszego barometru rynku outdoor, w branży następuje letnie odbicie. Czerwiec jest kolejnym miesiącem, w którym sprzedaż w sklepach outdoorowych jest wyższa niż ta w analogicznym okresie w ubiegłym roku.
Ciepły, choć także deszczowy czerwiec, zachęcał do pierwszych wakacyjnych podróży, a także do zakupów w sklepach outdoorowych. Przełożyło się to na pozytywne wyniki – sklepy biorące udział w naszym barometrze rynku odnotowały 4,1-proc. wzrost sprzedaży względem czerwca w 2013 roku.
Również zadowolona z czerwcowych wyników sprzedaży może być spółka INTERSPORT Polska, której przychody netto wyniosły 18 754 tys. zł i były wyższe o 9,5 proc. w stosunku do analogicznego okresu 2013 roku (było: 17 124 tys. zł).
Narastająco od stycznia do czerwca 2014 roku łączna wartość przychodów ze sprzedaży wyniosła 115 139 tys. zł, czyli więcej o 5 proc. w stosunku do analogicznego okresu 2013 roku (było: 109 694 tys. zł), przy czym w II kwartale 2014 roku spółka odnotowała przychody w wysokości 55 380 tys. zł, co stanowi wzrost o 7,3 proc. w stosunku do analogicznego okresu 2013 roku (było: 51 636 tys. zł).
Jak podał Główny Urząd Statystyczny w czerwcu sprzedaż detaliczna wzrosła o 1,2 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2013 roku. Miesiąc do miesiąca spadła o 1,1 proc. Sprzedaż detaliczna realnie wzrosła o 1,8 proc. rok do roku.
Tradycyjnie w okresie wakacyjnym spadło w Polsce bezrobocie – stopa bezrobocia w czerwcu wyniosła 12,0 proc. wobec 12,5 proc. w maju.
W naszym barometrze prezentowane są wyniki sprzedaży z 15 topowych sklepów outdoorowych w Polsce:
- 8a.pl (Gliwice)
- Alpin Sklep (Warszawa)
- E-Pamir.pl (2 sklepy, Kraków, Kielce)
- Mammut (Sklep Firmowy, Katowice)
- sieć Skalnik (5 sklepów, Wrocław)
- Trawers (2 sklepy, Łódź)
- TrekkerSport (Poznań)
- Woda Góry Las (Poznań)
- Weld – Sklep Górski (Dąbrowa Górnicza)
KOMENTARZE