Po pozytywnie zapowiadającym się początku wakacji, lipiec nie przyniósł dobrych wieści – sklepy biorące udział w naszym barometrze rynku outdoor odnotowały spadek przedaży względem analogicznego okresu w ubiegłym roku.
Lipiec to kulminacja sezonu urlopowego, a także czas najintensywniejszych upałów. Nie inaczej było w tym roku. Niestety sklepy outdoorowe nie wyszły z tego obronną ręką – wyniki sprzedaży były niższe o 1,8 proc. względem lipca w 2013 roku.
Z wakacyjnych wyników może być zadowolona sieć INTERSPORT Polska – przychody netto ze sprzedaży osiągnięte w lipcu 2014 roku wyniosły 18 255 tys. zł i były wyższe o 3,1 proc. w stosunku do analogicznego okresu 2013 roku (było: 17 698 tys. zł).
Narastająco od stycznia do lipca 2014 roku łączna wartość przychodów ze sprzedaży wyniosła 133 394 tys. zł, czyli więcej o 4,7 proc. w stosunku do analogicznego okresu 2013 roku (było: 127 392 tys. zł).
Natomiast jak podał Główny Urząd Statystyczny, sprzedaż detaliczna w lipcu wzrosła o 2,1 proc. r/r, zaś w ujęciu miesięcznym odnotowano wzrost o 4,7 proc.
W naszym barometrze prezentowane są wyniki sprzedaży z 15 topowych sklepów outdoorowych w Polsce:
- 8a.pl (Gliwice)
- Alpin Sklep (Warszawa)
- E-Pamir.pl (2 sklepy, Kraków, Kielce)
- Mammut (Sklep Firmowy, Katowice)
- sieć Skalnik (5 sklepów, Wrocław)
- Trawers (2 sklepy, Łódź)
- TrekkerSport (Poznań)
- Woda Góry Las (Poznań)
- Weld – Sklep Górski (Dąbrowa Górnicza)
KOMENTARZE