Wakacje nie zmieniły znacząco sytuacji w sklepach outdoorowych. Sierpień dostarcza informacji o stagnacji – sklepy biorące udział w naszym barometrze rynku outdoor odnotowały bowiem bliską zeru zmianę sprzedaży względem analogicznego okresu w ubiegłym roku.
Wyniki sprzedaży były niższe o 0,2 proc. względem sierpnia 2013 roku. Zatem te sklepy, które odnotowały wzrosty mogą uznać ten ostatni wakacyjny miesiąc za udany.
Natomiast jak podał Główny Urząd Statystyczny sprzedaż detaliczna wzrosła o 1,7% r/r w sierpniu 2014 r. W ujęciu miesięcznym odnotowano spadek o 1,1%. Według GUS w sierpniu mieliśmy do czynienia z deflacją na poziomie -0,2 r/r. Czy te dane w połączeniu z naszym barometrem można uznać za optymistyczne? Raczej nie.
W naszym barometrze prezentowane są wyniki sprzedaży z 15 topowych sklepów outdoorowych w Polsce:
- 8a.pl (Gliwice)
- Alpin Sklep (Warszawa)
- E-Pamir.pl (2 sklepy, Kraków, Kielce)
- Mammut (Sklep Firmowy, Katowice)
- sieć Skalnik (5 sklepów, Wrocław)
- Trawers (2 sklepy, Łódź)
- TrekkerSport (Poznań)
- Woda Góry Las (Poznań)
- Weld – Sklep Górski (Dąbrowa Górnicza)
KOMENTARZE