HomeRynek outdoorBarometr rynku outdoor

Barometr rynku: stagnacja w sierpniu

Wakacje nie zmieniły znacząco sytuacji w sklepach outdoorowych. Sierpień dostarcza informacji o stagnacji – sklepy biorące udział w naszym barometrze rynku outdoor odnotowały bowiem bliską zeru zmianę sprzedaży względem analogicznego okresu w ubiegłym roku.

Barometr 4outdoor, sierpień 2014

Wyniki sprzedaży były niższe o 0,2 proc. względem sierpnia 2013 roku. Zatem te sklepy, które odnotowały wzrosty mogą uznać ten ostatni wakacyjny miesiąc za udany.

Natomiast jak podał Główny Urząd Statystyczny sprzedaż detaliczna wzrosła o 1,7% r/r w sierpniu 2014 r. W ujęciu miesięcznym odnotowano spadek o 1,1%. Według GUS w sierpniu mieliśmy do czynienia z deflacją na poziomie -0,2 r/r. Czy te dane w połączeniu z naszym barometrem można uznać za optymistyczne? Raczej nie.

W naszym barometrze prezentowane są wyniki sprzedaży z 15 topowych sklepów outdoorowych w Polsce: 

  • 8a.pl (Gliwice)
  • Alpin Sklep (Warszawa)
  • E-Pamir.pl (2 sklepy, Kraków, Kielce)
  • Mammut (Sklep Firmowy, Katowice)
  • sieć Skalnik (5 sklepów, Wrocław)
  • Trawers (2 sklepy, Łódź)
  • TrekkerSport (Poznań)
  • Woda Góry Las (Poznań)
  • Weld – Sklep Górski (Dąbrowa Górnicza)

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0