Po trudnym okresie letnim październik i listopad okazały się „odbiciem” dla branży outdoorowej. Wskazuje na to kolejny miesiąc z dobrymi wynikami sprzedaży w sklepach biorących udział w naszym barometrze rynku.
Wciąż ciepły, ale już kapryśny październik przyczynił się do poprawy sytuacji − względem ubiegłego roku wyniki sprzedaży były wyższe o 4,3 proc. Listopad utrzymał trend wzrostowy – wyniki były wyższe o 1,6 proc.
Z wyników sprzedaży kolejny miesiąc nie mogą być zadowoleni przedstawiciele sieci INTERSPORT. W listopadzie łączne przychody netto ze sprzedaży wyniosły 13 834 tys. zł i były niższe o18,9 proc. w stosunku do analogicznego okresu 2013 roku (było: 17 049 tys. zł), głównie ze względu na brak zimowej aury. Wzrostów obrotów towarów całorocznych w listopadzie nie zrekompensował niskiej sprzedaży towarów zimowych, w związku z czym Spółka odnotowała ujemną dynamikę globalnej wartości sprzedaży rok do roku.
Według badań Głównego Urzędu Statystycznego sprzedaż detaliczna w Polsce w listopadzie była niższa o 8,1 proc. niż w październiku tego roku i o 0,2 proc. niższa niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.
W naszym barometrze prezentowane są wyniki sprzedaży z 15 topowych sklepów outdoorowych w Polsce:
- 8a.pl (Gliwice)
- Alpin Sklep (Warszawa)
- E-Pamir.pl (Kraków)
- Mammut (Sklep Firmowy, Katowice, Kraków)
- sieć Skalnik (5 sklepów, Wrocław)
- Trawers (2 sklepy, Łódź)
- TrekkerSport (Poznań)
- Woda Góry Las (Poznań)
- Weld – Sklep Górski (Dąbrowa Górnicza)
KOMENTARZE