Początkowo ciepły, a pod koniec mroźny i śnieżny grudzień zaowocował dobrymi wynikami sprzedaży w sklepach outdoorowych, biorących udział w naszym barometrze rynku.
Licząc rok do roku wyniki były wyższe o 2.3 proc. Z pewnością pomógł także okres świąteczny – z jednej strony urlopowy, a z drugiej związany z prezentami i zakupami. Tym samym ostatnie trzy miesiące roku można zaliczyć do udanych.
„Plusy” i „minusy” w 2014 roku rozłożyły się po połowie – sześć miesięcy nad kreską (kwiecień, maj, czerwiec, październik, listopad, grudzień) oraz sześć miesięcy pod kreską (styczeń, luty, marzec, lipiec, sierpień, wrzesień).
Spółka INTERSPORT Polska kolejny miesiąc z rzędu zarejestrowała spadki sprzedaży względem analogicznego okresu w ubiegłym roku. Łączne przychody netto ze sprzedaży osiągnięte w grudniu 2014 roku wyniosły 24 254 tys. zł i były niższe o 12,1 proc. w stosunku do grudnia w 2013 roku (było: 27 597 tys. zł).
Narastająco od stycznia do grudnia 2014 roku Spółka wypracowała przychody netto ze sprzedaży w wysokości 217 182 tys. zł, zaś w analogicznym okresie 2013 roku odnotowała obrót w wysokości 219 891 tys. zł.
W naszym barometrze prezentowane są wyniki sprzedaży z 15 topowych sklepów outdoorowych w Polsce:
- 8a.pl (Gliwice)
- Alpin Sklep (Warszawa)
- E-Pamir.pl (Kraków)
- Mammut (Sklep Firmowy, Katowice, Kraków)
- sieć Skalnik (3 sklepy, Wrocław)
- Trawers (2 sklepy, Łódź)
- TrekkerSport (Poznań)
- Woda Góry Las (Poznań)
- Weld – Sklep Górski (Dąbrowa Górnicza)
KOMENTARZE