HomeRynek outdoorBarometr rynku outdoor

Barometr rynku: koniec roku nad kreską

Początkowo ciepły, a pod koniec mroźny i śnieżny grudzień zaowocował dobrymi wynikami sprzedaży w sklepach outdoorowych, biorących udział w naszym barometrze rynku. 

Licząc rok do roku wyniki były wyższe o 2.3 proc. Z pewnością pomógł także okres świąteczny – z jednej strony urlopowy, a z drugiej związany z prezentami i zakupami. Tym samym ostatnie trzy miesiące roku można zaliczyć do udanych.

„Plusy” i „minusy” w 2014 roku rozłożyły się po połowie – sześć miesięcy nad kreską (kwiecień, maj, czerwiec, październik, listopad, grudzień) oraz sześć miesięcy pod kreską (styczeń, luty, marzec, lipiec, sierpień, wrzesień). 

Spółka INTERSPORT Polska kolejny miesiąc z rzędu zarejestrowała spadki sprzedaży względem analogicznego okresu w ubiegłym roku. Łączne przychody netto ze sprzedaży osiągnięte w grudniu 2014 roku wyniosły 24 254 tys. zł i były niższe o 12,1 proc. w stosunku do grudnia w 2013 roku (było: 27 597 tys. zł). 

Narastająco od stycznia do grudnia 2014 roku Spółka wypracowała przychody netto ze sprzedaży w wysokości 217 182 tys. zł, zaś w analogicznym okresie 2013 roku odnotowała obrót w wysokości 219 891 tys. zł.

W naszym barometrze prezentowane są wyniki sprzedaży z 15 topowych sklepów outdoorowych w Polsce:

  • 8a.pl (Gliwice)
  • Alpin Sklep (Warszawa)
  • E-Pamir.pl (Kraków)
  • Mammut (Sklep Firmowy, Katowice, Kraków)
  • sieć Skalnik (3 sklepy, Wrocław)
  • Trawers (2 sklepy, Łódź)
  • TrekkerSport (Poznań)
  • Woda Góry Las (Poznań)
  • Weld – Sklep Górski (Dąbrowa Górnicza)

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0