HomeRynek outdoor

Obuwie outdoorowe wciąż kroczy mocno do przodu

Turystyka górska to wciąż największa dyscyplina wśród aktywności outdoorowych – bez względu na to czy uprawiamy ją na szlaku Kungsleden w Szwecji, GR 20 na Kostaryce, Camino de Santiago w Hiszpanii, klasycznych szlakach Alp, czy wędrujemy jednym z międzynarodowych szlaków przemierzających Europę. W takich okolicznościach obuwie outdoorowe odgrywa pierwszorzędne znaczenie. Co więcej, buty outdoorowe stają się coraz popularniejszym wyborem do zastosowań codziennych. Najnowsze trendy w obuwiu outdoorowym zostaną zaprezentowane podczas targów OutDoor w Friedrichshafen, 15-18 lipca 2015 r.

W dzisiejszych czasach obuwie outdoorowe jest widoczne praktycznie w każdym miejscu – na mieście, w salach wykładowych uniwersytetów, w biurach, no i oczywiście w lasach i górach. Cholewki mogą być wykonywane obecnie ze skóry lub materiałów syntetycznych, mogą być brązowe lub różnokolorowe, wysokie, średnie lub niskie. Wytrzymałe obuwie outdoorowe zdobywa sobie coraz więcej fanów. Ogólnie mówiąc to nie rozwiązania techniczne przekonują użytkowników, ale wygoda noszenia. A wygoda to jest to co najlepiej wychodzi producentom obuwia outdoorowego. Każdy kto musi nosić buty trekkingowe lub turystyczne przez cały dzień na szlaku chce żeby były maksymalnie wygodne. Szczególnie, że zazwyczaj chcemy spędzić w górach o wiele więcej dni niż tylko jeden.

Obuwie odpowiada za 25 procent obrotów całej branży outdoorowej – co więcej, ta liczba powinna wzrosnąć w przyszłości. Obuwie to kategoria, która nie zawodzi – zarówno producentów, jak i sprzedawców. Dział obuwia outdoorowego firmy adidas odnotowuje bardzo wyraźne wzrosty we wszystkich kategoriach, a w szczególności w przedziale cen średnich i wyższych. Matthias Wanner, szef działu sprzedaży Lowa, mówi: Zapotrzebowanie na obuwie wysokiej jakości pozytywnie wzrasta. Czemu się tak dzieje? Jürgen Siegwarth, menadżer ds. marki Hanwag, udziela nam odpowiedzi: Klienci wytrwale szukają lepszego, bardziej spersonalizowanego dopasowania buta do stopy. W branży outdoorowej producenci przykładają większą wagę niż w innych dyscyplinach do opracowania specjalistycznych i dokładnych modeli stopy, tak aby obuwie pasowało na każdy rodzaj stopy, a dokonują tego przy użyciu oryginalnych technik rzemieślniczych, a nie produkcji masowej. 

Według Matthiasa Wannera ten trend będzie trwał. Odnotowujemy stałe zapotrzebowanie na lekkie, wygodne i funkcjonalne obuwie na krótkie wypady, wycieczki letnie i do generalnych zastosowań rekreacyjnych. Większość obuwia z tej kategorii to nie są klasyczne buty turystyczne czy górskie, jednak producenci nie narzekają. Konwencjonalne buty trekkingowe i górskie pozostają ważnym segmentem sprzedaży, a do tego pomagają wpływać na decyzje podejmowane przez konsumentów podczas zakupów. Te modele stanowią o tożsamości naszej branży. Ich sprzedaż zapewnia nam renomę, co z kolei napędza sprzedaż innych modeli, – mówi Jürgen Siegwarth o klasycznych butach turystycznych i trekkingowych firmy Hanwag. 

Kategorie takie jak lekkie obuwie turystyczne, buty trailowe, obuwie podróżnicze i modele do noszenia na bosą stopę są odpowiedzialne za ten sukces – między innymi dlatego, że idealnie nadają się również do zastosowań codziennych. Lekkie, techniczne, sportowe modele, nadające się do chodzenia na co dzień, wciąż będą dominować – twierdzi Herbert Horelt, manager na Niemcy szwedzkiej marki Haglöfs.

Podczas targów OutDoor w Friedrichshafen wciąż akcentowana jest dodatkowa funkcjonalność produktów. Nasze modele Gore-Tex Surround to prawdziwe bestsellery. W 2016 r. planujemy rozszerzenie tej kategorii, gdyż nasi klienci domagają się lekkiego, wygodnego i oddychającego obuwia – mówi  Stefan Müller, manager ds. sprzedaży firmy Meindl, Niemcy.

Amerykańska firma sportowa, Columbia, podsumowuje tę sytuację w następujący sposób: Najważniejsze jest znalezienie odpowiedniego wypośrodkowania pomiędzy lifestylem i funkcjonalnością. A dodatkowymi zachętami są: technologia Outdry oraz poprawiona wentylacja – mówi manager ds. sprzedaży Uwe Käthler. Inni producenci międzynarodowi podzielają tę opinię.  Takie aspekty jak: możliwość codziennego noszenia, wygoda, rozwiązania funkcjonalne, włączając w to podeszwy Vibram, cholewki wykonane z odpornych na przetarcia materiałów oraz wysokiej jakości skóry stanowią klucz do sukcesu – mówi Johanna Rastner, manager ds. sprzedaży włoskiego producenta obuwia Scarpa. Producenci obuwia  są optymistycznie zapatrują się na przyszłość i niewątpliwie pozostaną najlepszym partnerem dla sprzedawców detalicznych w 2016 r. 

Źródło: targi OutDoor

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0