Słupki z w naszym barometrze rynku outdoorowego rosną niemalże z miesiąca na miesiąc – czerwiec jak dotąd wygrał w ich wysokości. Sklepy biorące udział w naszym badaniu osiągnęły wyższe wyniki sprzedaży względem analogicznego okresu w ubiegłym roku o 10 proc.
Czerwcowa, w pełni letnia pogoda oraz początek sezonu urlopowego z pewnością pomogły w sprzedaży outdoorowego asortymentu.
Na plusie jest również INTERSPORT Polska S.A.. Jak informują przedstawiciele spółki, łączne przychody netto ze sprzedaży osiągnięte w czerwcu 2015 roku wyniosły około 19 260 tys. zł i były wyższe o 2,7 proc. w stosunku do analogicznego okresu 2014 roku (było: 18 754tys. zł).
Narastająco w okresie od stycznia do czerwca 2015 roku, wartość przychodów netto ze sprzedaży spółki wyniosła około 111 264 tys. zł i była niższa o 3,4 proc. od przychodów osiągniętych w analogicznym okresie 2014 roku (było: 115 139 tys. zł).
W naszym barometrze prezentowane są wyniki sprzedaży z 15 topowych sklepów outdoorowych w Polsce:
- 8a.pl (Gliwice)
- Alpin Sklep (Warszawa)
- E-Pamir.pl (Kraków)
- Mammut (Sklep Firmowy, Katowice, Kraków)
- sieć Skalnik (3 sklepy, Wrocław)
- Trawers (2 sklepy, Łódź)
- TrekkerSport (Poznań)
- Woda Góry Las (Poznań)
- Weld – Sklep Górski (Dąbrowa Górnicza)
KOMENTARZE
Optymista. ”…wyniki analogiczne do okresu 2014…”. Jeżeli rzeczywiście brać pod uwagę 2014 r. to Outdoor w odwrocie. Natomiast jeżeli te wyniki porównać do okresu 2012 i wcześniej to okaże się ,że spadki sięgają 40-50%. Niestety koszty nie spadają – a Państwo pomaga na każdym kroku ;(
A możesz sprecyzować?. Czy masz na myśli polski rynek Outdoor czy Intersport?
Patrzę jednak na polski rynek. Patrzę jednak na polski rynek sklepów detalicznych ( nie biorąc pod uwagę Intersport ). Dodatkowo w sklepach ”outdoorowych” pojawiły się dodatkowe nowe grupy towarowe np. odżywki-suplementy itd. Czyli samego outdooru w obrocie tych sklepów również jest mniej. Sprzedaż produktów typu namiot, lepsza-droższa kurtka spadła drastycznie ( prawdopodobnie większość rynku np. namiotów przejął Decathlon – widać to po polach namiotowych). W sklepach broni się w zasadzie obuwie oraz akcesoria. Taka moja opinia – nie chcę tutaj jakiejś większej publicznej debaty – takie przemyślenia ws. tych obrotów i porównywania rok do roku 🙂