Branża outdoorowa w jesień wkroczyła z dobrymi wynikami sprzedaży. Sklepy biorące udział w naszym barometrze zakończyły kolejny miesiąc z rzędu na plusie.
Wrzesień to jedna z najlepszych pór roku na górskie i inne outdoorowe wycieczki, jest to też czas pierwszych zakupów na nowy sezon. Badane przez nas sklepy osiągnęły we wrześniu 2015 roku wyniki o 4,4 proc. wyższe niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.
Zarząd INTERSPORT Polska S.A. informuje natomiast, że łączne przychody netto ze sprzedaży osiągnięte przez Spółkę we wrześniu wyniosły około 14 987 tys. zł i były wyższe o 4,1 proc. w stosunku do analogicznego okresu 2014 roku (było: 14 398 tys. zł).
Narastająco w okresie od stycznia do września 2015 roku, wartość przychodów netto ze sprzedaży Spółki wyniosła około 164 527 tys. zł i była niższa o 0,6 proc. od przychodów osiągniętych w analogicznym okresie ubiegłego roku (było: 165 551 tys. zł), zaś w III kwartale 2015 roku Spółka wypracowała przychody ze sprzedaży w wysokości 53 262 tys. zł, czyli o 5,7 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie ubiegłego roku (było: 50 413 tys. zł).
Jak informuje Główny Urząd Statystyczny sprzedaż detaliczna we wrześniu wzrosła o 0,1 proc. w ujęciu rocznym oraz spadła o 1,5 proc. wobec sierpnia. Są to dane niższe od oczekiwań (prognoza 1,4 proc. r/r). Sprzedaż detaliczna liczona w cenach stałych wzrosła we wrześniu o 2,9 proc. rdr.
W naszym barometrze prezentowane są wyniki sprzedaży z 15 topowych sklepów outdoorowych w Polsce:
- 8a.pl (Gliwice)
- Alpin Sklep (Warszawa)
- E-Pamir.pl (Kraków)
- Mammut (Sklep Firmowy, Katowice, Kraków)
- sieć Skalnik (3 sklepy, Wrocław)
- Trawers (2 sklepy, Łódź)
- TrekkerSport (Poznań)
- Woda Góry Las (Poznań)
- Weld – Sklep Górski (Dąbrowa Górnicza)
KOMENTARZE