Grudzień jest dwunastym z rzędu miesiącem, który zakończył się dla sklepów badanach przez nasz barometr rynku dobrymi wynikami sprzedaży. Porównując z grudniem w 2014 roku, wyniki sprzedaży były wyższe o 5,6 proc.
Grudzień nie należał do wyjątkowo mroźnych i śnieżnych miesięcy, jednak czas świątecznej przerwy z pewnością służył outdoorowych wyjazdom. Był to także czas wzmożonych zakupów, związanych z prezentami. Ostatecznie ten kluczowy dla branży miesiąc w roku przełożył się na pozytywne wyniki.
Oceniając rok 2015 jedynie na podstawie barometru rynku można założyć, że był to dobry okres dla polskiej branży outdoorowej – w żadnym z dwunastu miesięcy wyniki nie spadły poniżej kreski, a sześć miesięcy zakończyło się wynikami lepszymi o ponad 5 proc. w porównaniu z analogicznym okresem w poprzednim roku. Pozostaje mieć nadzieję, że 2016 rok będzie jeszcze lepszy.
Inną perspektywę ma zapewne sieć sklepów INTERSPORT Polska, której wyniki w 2015 roku były chwiejne. W grudniu 2015 roku Spółka wypracowała przychody netto ze sprzedaży w wysokości 22 019 tys. zł, czyli niższe o 9,2 proc. w stosunku do analogicznego okresu 2014 roku (było: 24 255 tys. zł).
Narastająco od stycznia do grudnia 2015 roku Spółka odnotowała przychody netto ze sprzedaży w wysokości 213 938 tys. zł, czyli o 1,5 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2014 roku (było: 217 184 tys. zł).
W naszym barometrze prezentowane są wyniki sprzedaży z 13 topowych sklepów outdoorowych w Polsce:
- 8a.pl (Gliwice)
- Alpin Sklep (Warszawa)
- E-Pamir.pl (Kraków)
- Mammut (Sklep Firmowy, Katowice, Kraków)
- sieć Skalnik (3 sklepy, Wrocław)
- Trawers (2 sklepy, Łódź)
- TrekkerSport (Poznań)
- Woda Góry Las (Poznań)
- Weld – Sklep Górski (Dąbrowa Górnicza)
KOMENTARZE