Podczas minionych targów ISPO MUNICH stowarzyszenie European Outdoor Group podjęło kilka kluczowych decyzji dotyczących działań na 2016 rok.
Jak przyznał Mark Held – Sekretarz Generalny EOG – podczas konferencji prasowej podsumowującej spotkanie członków stowarzyszenia: W trudnych politycznie, społecznie i biznesowo czasach wszyscy gracze na rynku muszą ze sobą współpracować czy tego chcą czy nie.
Apel o współpracę i „grę do wspólnej bramki” zdaje się pobrzmiewać już od dawna, teraz artykułowany jest jednak z dużo większą mocą. Chodzi tu nie tylko o działania stricte biznesowe, wzajemne rozumienie potrzeb i wymagań między markami, detalistami oraz dostawcami, ale przede wszystkim o aktywizowanie społeczności w celu popularyzacji sportów na świeżym powietrzu.
EOG otwarte dla wszystkich
O współpracy między wszystkimi graczami branży outdoorowej świadczy również decyzja stowarzyszenia by otworzyć się nie tylko na detalistów (co postanowiono w 2014 roku), ale również na firmy dostarczające podkomponenty dla produktów outdoorowych, w tym np. W. L. Gore & Associates, czy PrimaLoft. Komisja Członkowska będzie oceniać czy kandydaci są gotowi zaakceptować cele EOG oraz współpracować z innymi członkami z korzyścią dla całego sektora. Po akceptacji przez Komisję, nowi członkowie będą przyjmowani na równych prawach i zasadach co inne organizacje już zrzeszone w EOG. Dzięki temu rozszerzeniu stowarzyszenie będzie mogło z sukcesem reprezentować całą branżę.
#itsgreatoutthere
European Outdoor Group podjęło również decyzję o dalszym zaangażowaniu stowarzyszenia w kampanię #itsgreatoutthere. Po sukcesie pierwszej fazy akcji promującej uczestnictwo w outdoorze, stowarzyszenie przedstawiło swoje plany kontynuacji tego projektu w 2016 roku. Organizacja planuje skupić się na inspirowaniu młodych ludzi, podczas gdy firmy outdoorowe będą zachęcane do przeprowadzenia swoich własnych, lokalnych imprez #itsgreatoutthere, stosujących schematy przygotowane przez EOG. Pilotażowe badanie zostało w tym zakresie przeprowadzone przez zrzeszoną w EOG firmę Berghaus.
Kampania jest ważna także z perspektywy wizerunkowej dla branży outdoorowej bowiem m.in. przez takie działania prezentowana jest przed urzędnikami Parlamentu Europejskiego. Unijne wsparcie może w przyszłości przynieść wyłącznie korzyści.
Więcej informacji o projekcie znajduje się na stronie: www.itsgreatoutthere.com i na Facebooku: www.facebook.com/itsgreatoutthere?fref=ts.
Karta Zrównoważonego Rozwoju
Członkowie przyjęli roboczą wersję Karty Zrównoważonego Rozwoju, która została opracowana dzięki wysiłkom Rady ds. Zrównoważonego Rozwoju EOG, prowadzonej przez Pamelę Ravasio. Karta stanowi opis tego jak EOG rozumie dobre wzorce obowiązków i odpowiedzialności obywatelskich w przypadku korporacji. Dokument wyznacza trzy etapy, które musi przejść każda firma outdoorowa, aby w pełni przewartościować swoje podejście do zrównoważonego biznesu.
Wszystkie te działania zagwarantują naszej branży jeszcze lepiej słyszalny, wspólny głos podczas interakcji z przedstawicielami szerokiego biznesu oraz świata polityki – podkreślał Mark Held.
Źródło: EOG
KOMENTARZE