HomeRynek outdoorBarometr rynku outdoor

Barometr rynku: marzec na plusie

Początek wiosny nadal na zielono – sklepy biorące udział w naszym barometrze rynku outdoorowego osiągnęły lepsze wyniki sprzedaży względem marca 2015 roku o 4,7 proc. 

Marzec, a więc już zarówno kalendarzowa jak i astronomiczna wiosna, przyniósł przysłowiową pogodę – „jak w garcu”. Jest to jednak miesiąc, w którym wciąż jeszcze można działać w zimowych górach, a jednocześnie coraz cieplejsze temperatury zachęcają do wiosennych aktywności. Do tego w tym roku, to właśnie w marcu wypadła wielkanocna przerwa świąteczna, która również mogła zachęcać do outdoorowych wyjazdów, a wcześniej zakupów.

Nie skorzystała na tym spółka INTERSPORT Polska, której przychody netto ze sprzedaży osiągnięte w marcu 2016 roku wyniosły 13 116 tys. zł i były niższe o 15,7 proc. w stosunku do analogicznego okresu 2015 roku (było: 15 564 tys. zł). Jak przyznali przedstawiciele spółki, niższe obroty związane są głównie z mniejszą ilością dni handlowych oraz rozpoczęciem dobrej sprzedaży kolekcji wiosennej dopiero pod koniec miesiąca. 

Narastająco, od stycznia do marca 2016 roku, łączna wartość przychodów ze sprzedaży wyniosła 55 227 tys. zł, czyli o 1,4 proc. mniej w stosunku do I kwartału 2015 roku (było: 56 012 tys. zł). 

W naszym barometrze prezentowane są wyniki sprzedaży z topowych sklepów outdoorowych w Polsce:

  • 8a.pl (Gliwice)
  • Alpin Sklep (Warszawa)
  • E-Pamir.pl (Kraków)
  • Mammut (Sklep Firmowy, Katowice, Kraków)
  • sieć Skalnik (3 sklepy, Wrocław)
  • Trawers (2 sklepy, Łódź)
  • TrekkerSport (Poznań)
  • Woda Góry Las (Poznań)
  • Weld – Sklep Górski (Dąbrowa Górnicza)

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0